Odsysarka do cyny

Czy lepsza bedzie tradycyjna, czy elektryczna ktora sama podgrzewa cyne? Czy jest jakies faq dla laikow, tak zebym nie musial zasmiecac grupy tak banalnymi pytaniami?

Reply to
Sulsa

Oczywiście że podgrzewana. Przy czym najtaniej wyjdzie jeśli będzie to specjalny grot z rurką i gruszką pasujacy do lutownicy, którą masz lub bedziesz miał.

Z tym że zwykła też spełnia swoją rolę dobrze, podgrzewana jest po prostu wygodniejsza.

google powinny wystarczyć.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Może do warsztatu serwisowego jest sens takie kupować. Ja tam na tańsze nie narzekam. Trzeba samemu pompować ale z faktu jednoczesnego topienia lutowia i ssania wynika ich przewaga nad zwykłymi.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Sulsa napisał(a):

Tez niedawno zaczynalem i nie wiedzielm nawet ze elektryczne sa takie tanie. Teraz za nic nie zamienilbym jej na zwykla, wiec bierz elektryka za 20zl ;)

Reply to
przem

przem snipped-for-privacy@op.pl wrote in news:d94i8k$fpq$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl:

zacheciles mnie ale inni mowia ze taka moze sciagnac jakies PCB, niestety nie wiem co to jest i czy moze mi to w jakis sposob uszkodzic mozg :))))) ?

Reply to
Sulsa
Reply to
Dariusz K. Ladziak
Reply to
Piotr Wyderski

Sulsa napisał(a):

Dobra elektryczna (taka która się nieroztopi/nierozpadnie po kilkukrotnym użyciu), chociaż tradycyjną też warto mieć.

Niestety nie, ale można poszukać w archiwum:

Maksymilian Dutka

Tomasz Piasecki napisal(a):

Noo, ale tradycyjna sie tylko do plytek 2L bez pol zasilania nadaje.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Piotr Wyderski napisal(a):

Wylutujesz przy jej pomocy srodkowa noge 7805 / TO-220 z plyty 4L?

Reply to
Marcin E. Hamerla
Reply to
Piotr Wyderski

Piotr Wyderski napisal(a):

Pewnie tez nie. Ja akurat nie znosilem tych odsysarek manualnych i kupilem sprzet z kompresorem. Ale faktem jest, ze nie do celow amatorskich.

Reply to
Marcin E. Hamerla
Reply to
Piotr Wyderski

Piotr Wyderski napisal(a):

Zdaje sie, ze dyskusja nieco zboczyla z toru. My tez uzywamy tasiemki, ale do konkretnych celow: na przyklad do SMD. Na moj rozum sie ona nie nadaje do padow elementow przewlekanych, ktore sa podciagniete do plane'a zasilania.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Sulsa napisał(a):

PCB to jest to z czego zapewne chcesz sciagac cyne cyzli płytka drukowana ;-) Do amatorskich zastosowan na pewno lepsza jest elektryczna. Czesto mialem tak, ze jedna reka musialem trzymac plytke, druga odsysarke, trzecia lutownice, a czwarta ciagnac np przewod ktory bardzo nie chcial wyjsc ;) i wtedy z pomoca przychodzi elektryczna odsysarka i imadelko ;)

pozdrawiam, Przem

Reply to
przem

Marcin E. Hamerla napisał(a):

Przy pomocy zwykłej odsysarki udało się wymienić gniazdo USB i zdemontować zespół gniazd karty dźwiękowej na płycie głównej, któa po doczyszczeniu wygląda w tym rejonie praktycznie jak nowa :-)

Reply to
badworm