Od czego zacząć...

witam, czy mozecie polecic mi jakas ksiazke dla zupelnego laika? w korej sa opisane stopniowo proste schematy typu "zasilacz z filtrem RC dla zadanych Uwe, Uwy, I etc... z opisem dlaczego oporniki, kondensatory maja taka wartosc a nie inna... jednym slowem cos co pozwoli mi zaliczyc elektronie na studiach informatycznych... plz!

Reply to
furke

Jak nie lubisz elektroniki to powinna wystarczyć flaszka wódki i problem z głowy:

a potem zgłaszasz na policji i gość załatwiony

Leszek

Reply to
Leszek

Użytkownik "furke" snipped-for-privacy@xxx.pl napisał w wiadomości news:ckc274$p2t$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Moge zaproponowac Ci tylko 4 pozycje, bo tylko z nimi mialem do czynienia :) Uszeregowalem je w kolejnosci "user friendly". Uwazaj, bo nie odpowiadam za pisownie zagranicznych nazwisk:

  1. Dieter Nurchman (Niirchaman) "Elektronika latwiejsza niz przypuszczasz" i nastepne z serii. Malo naukowa, ale konkretna.
  2. Horowitz i Hill "Sztuka elektroniki" 2 tomy. Najbardziej wywazony stosunek teorii do praktyki.
  3. ................. "Elektonika dla zasadniczej szkoly zawodowej". Jesli nie razi Cie jezyk podrecznikow to moze byc.
  4. Baranowski i s-ka "Układy elektroniczne" chyba 3 czesci. Po przeczytaniu tej pozycji wiesz wszystko, za wyjatkiem tego jak wyglada tranzystor ;)) Wymagana znajomosc rachunku rozniczkowego, calek, macierzy, operacji na liczbach zespolonych.

yabba

Reply to
yabba

W artykule news:ckdek6$24i1$ snipped-for-privacy@mamut1.aster.pl, niejaki(a): yabba z adresu <g.kwiatkowski@aster_nie_spamuj_city.net>

napisał(a):

Tez mam fajna ksiazke :) Wlodzimierz Trusz - Naprawa odbiornikow radiowych - Warszawa 1961 Najlepsze sa w tej ksiazce rysunki ... ale i teksty tez nieraz potrafia humor poprawic ;) Do ksiazki dolaczone schematy OR : Dominante, Melodia, Kama, Kaprys, Serenada

Nie tak dawno skasowalem swoje HiFi Bolero ;)

Pozdrawiam

Reply to
Waldeusz

Witam

Marnie widzę informatyka, który nie zna prawa Ohma. Pozdrowienia Zbych

Reply to
Zbigniew Jachimowicz