mozecie polecic jakis przekaznik/inne ?

z gory uprzedzam ze jestem laikiem, wiec jak napisze cos smiesznego to mnie poprawcie :)

Generalnie do przesterowania mam zrodlo/urzadznie 230V, < 300W (np. grzalka) napiecie sterowania chcialbym 5V. jest cos sprytnego o mozliwie malym poborze mocy ? (czasami bedzie zasilane bateryjnie) najlepiej jakby byla to jedna "kostka", ktora ma wejscie i wyjscie 230V pradu zmiennego, na ktora podaje stan wysoki 5V i wtedy "podlacza" mi prad do gniazdka z grzalka. Najlepiej jakby to dzialalo "impulsowo" (nie wiem czy to sie tak nazywa). chodzi mi o to zeby przekaznik nie bral caly czas pradu w ktoryms ze stanow np. zamknietym, tylko zeby pobieral prad tylko do operacji przelaczenia a potem juz wcale badz minimalnie.

pozdrawiam, MG

Reply to
Marek Gajewski

Użytkownik Marek Gajewski napisał:

Są przekaźniki bistabilne (z dwiema cewkami), jedna włącza a druga wyłącza przekaźnik. Można też zastosować triac+transoptor ale przy włączeniu będzie płyną prąd (max 25mA).

Reply to
Maksymilian Dutka (Max