najprościej 220/110 V

Jak to zrobić nie używając transformatora? Dioda? Moc urządzenia ok 110W Pzdr Tomek

Reply to
eltom

A co to za urządzenie? Bo od tego zależy "najprostszy" sposób. Jeśli to żarówka lub grzejnik to rzeczywiście dioda powinna wystarczyć... Oczywiście taka, co wytrzyma prąd urządzenia...

Reply to
Pszemol

Witam

  1. Jeśli jest to grzałka/kuchenka (110W?)---> dioda (chociaż niezbyt to eleganckie) (lub punkt 2,3)

  1. Jeśli żarówka/silnik------>regulator tyrystorowy (lub 3)

3.Jeśli urządzenie elektroniczne --> transformator

B.

Reply to
BP

Użytkownik "BP" snipped-for-privacy@poczta.bezspamu.onet.pl> napisał w wiadomości news:bn1n6m$998$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Niestety monitor... I tu pytanie: Odczep na pierwotnym czy wtórne? Pzdr T

Reply to
eltom

Tue, 21 Oct 2003 08:30:03 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "eltom" snipped-for-privacy@o2.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nie zamierzasz chyba przewijac transformatora przetwornicy ? :-)) Poprawka w ukladzie zasilacza - zobacz sobie na schematach zasilaczy komputerowych (do wygoglania w necie) jak jest to zrobione - dokladnie co jest za mostkiem prostowniczym - sa tam dwa elektrolity i odpowiednio wlaczony przelacznik/zwora

Reply to
BLE_Maciek

A to bardzo ciekawe, bo od dawna wszystkie monitory komputerowe jakie widziałem mają automatyczny zasilacz pracujący tak od 90V do 250V... bez przełączników. Upewnij się że w ogóle masz problem, bo to że monitor pochodzi z USA to jeszcze o niczum nie świadczy...

Reply to
Pszemol

:-)

Możesz mi w jednym zdaniu powiedzieć jak to ma działać?? Chodzi może o prostowanie jednopołówkowe i dwupołówkowe? Nie chce mi się googlać za schematami :-))) Dzięki!

Reply to
Pszemol

Tue, 21 Oct 2003 09:40:40 -0500 jednostka biologiczna o nazwie "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Jej, mi sie tez nie chce a nie pamietam dokladnie jak to bylo rozwiazane. A to chyba Ty szukasz porady a nie ja, mam jescze goglowac za Ciebie ?

Reply to
BLE_Maciek

Tue, 21 Oct 2003 17:11:21 +0200 jednostka biologiczna o nazwie BLE_Maciek <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Aaa sorki nie popatrzylem od kogo jest post :-)))) Nie pamietam jednak dokladnie jak to bylo zrobione, musisz jednak poszukac schematu jakiegos zasilacza.

Reply to
BLE_Maciek

No wlasnie liczylem na to ze pamietasz, bo wygooglac to ja sobie potrafie sam, ale az tak tematem nie jestem zainteresowany - raczej to ciekawostka dla mnie. Obecnie wiekszosc zasilaczy jakie widuje nie maja przelacznika a mimo to radza sobie swietnie z napieciem od 90-240V.

Reply to
Pszemol

Konstrukcja zasilaczy komputerowych jest trochę inna niż w monitorach. Stosuje się w nich podwajanie napięcia przy pracy na 110V lub zwykły mostek przy 220V - przełączane z tyłu na zasilaczu : ) Tak więc komputerowy jest w zasadzie zasilaczem na 220V z włączonym podwajaczem napięcia wejściowego przy 110V. W monitorze jest standartowy mostek i pojedynczy kondensator filtrujący. Napięcie zasilające mógłbyś co najwyżej podwoić stosując metodę opisaną powyżej. Masz jedno (proste) wyjście:

Kupić za kilkanaście złotych autotransformator 220/110V i włożyć do środka. Przy mocy 100-150W nie powinien być toroidem większym od 8-10cm średnicy.

Pozdrawiam B.P.

Reply to
BP

Bo przetwornicy zaporowej to w zasadzie wszystko jedno.

Ale ... polski tv Helios dzialal od 50V :-)

$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Tak i do tego only ntsc. Niby jak mam sprawdzić? Podłączyć do 220? Może napięcie kondensatora po mostku, ale to nie wyrocznia... Pzdr T

Reply to
eltom

Co nazywasz "przetwornica zaporowa"? Ma to jakas anglosaska nazwe? ;-)

Reply to
Pszemol

Monitor czy telewizor? Od kiedy to monitory mają dekodery koloru? :-)

Nie, myślałem o trochę mniej magicznym sposobie: przestudiowaniu tabliczki znamionowej tego monitora... :-) Na moim Compaqu napisano "Voltage: 90V-240V AC, 50/60Hz".

Reply to
Pszemol

Wed, 22 Oct 2003 09:01:59 -0500 jednostka biologiczna o nazwie "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Flyback converter. Przetwornica zaporowa to taka w ktorej przekazywanie energii odbywa sie w momencie gdy klucz jest wylaczony. Wiekszosc przetwornic malej/sredniej mocy to wlasnie flajbaczki :-)

Reply to
BLE_Maciek

Wed, 22 Oct 2003 09:42:07 -0500 jednostka biologiczna o nazwie "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Wiecej o przetwornicach znajdziesz na