zasilanie? - przełącznik akustyczny

Mam zamiar zrobić przełącznik akustyczny. Problem jedynie jest w zasilaniu układu. Jak zasilić taki układ (napięciem 12V i prądem takim aby włączyć przekaźnik) nie używając transformatora 220V/12V Chodzi mi żeby układ był mały a trafo zwiększa znacznie rozmiary. Proszę przede wszystkim o gotowe do realizacji rozwiązania (tzn z danymi elementami). Pozdrawiam Marek

Reply to
Marek

nie ma innej możliwości niż malutkie trafo. Poszukaj gdzieś takich o mocy powiedzmy 1,5VA. Są na tyle małe, że z upakowaniem tego nie powinno być problemu. W tym przypadku należy stanowczo odradzić wszelkie zasilacze beztransformatorowe na kondensatorach itp. Ewentualnie jakaś malutka impulsówka, ale dla zastosowań audio... hmm... tu się może ktoś mądrzejszy wypowie:)

Reply to
krychu (musk

"krychu (musk)" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

ja osobiście nie miałbym oporów przed zastosowaniem redukcji kondensatorowej - bo przetwornica komplikuje układ. Problemem może być wydajność prądowa ( zakładając, że zastosuje się kondensator o jak najmniejszej pojemności - czyli z grubsza wymiarach ), pozwalajca wysterować cewkę "typowego" przekaźnika. A może zastosować triak czy inny tego sortu przekaźnik pólprzewodnikowy?

Bogdan

Reply to
BoDro

no ale wtedy Marek musiałby zadbać o to, żeby przekaźniki miały odpowiednie napięcie przebicia pomiędzy cewką - stykami. Jak dla mnie takie upakowanie linii sygnałowej i układu pracującego pod napięciem sieci energetycznej nie wygląda zbyt optymistycznie. Może się mylę, ale cóż, lepiej dmuchać na zimne;-)

Reply to
krychu (musk

Dnia 2004-11-06 11:58, Użytkownik BoDro napisał:

Jak już będziesz chciał to koniecznie robić na zasilaczu beztranformatorowym to dribna wskazówka - postaraj się użyć przekaźnika z cewką na jak największe napięcie - będzie pobierał mniej prądu niż jego niskonapięciowy odpowiednik. Oczywiście reszta układu musi wytrzymać zasilanie tak dużym napięciem(np. 24V).

Reply to
badworm