Mikrofalówka wywala B10 -- czy powinna?

Mi to mówisz? Tylko dlaczego nie wkładają w strukturę MOSFETów o mniejszej Rds(on)? To też jest źródło strat. Dlaczego stosuje się za małe rdzenie w tych zasilaczach?

Ale plateau minimum strat dla ferrytów jest bardzo szerokie. Gorzej jest z proszkami - minimum strat jest na dużych i drogich rdzeniach. Ostatnio wymiana dławika w przetwornicy 2.5 kW dała 1.3 punktu procentowego zysku sprawności. Z 93.8 na 95.1% i okazało się, że powoli można myśleć o pasywnym chłodzeniu.

Są narzędzia do tego gotowe. A potem i tak trzeba to dopracować. Trzymałem się od LLC z daleka dość długo. Aż w końcu odpuściłem sobie próby uzyskiwania w transformatorach indukcyjności rezonansowej na rozproszeniu i zacząłem stosować zewnętrzne dławiki. Jakaż ulga w projektowaniu.

Teraz naukowcy dostali sraczki na temat DAB. I nie można im wytłumaczyć, że przepompowywanie na dławiku mocy biernej o module podobnej wielkości co moc czynna przetwornicy oznacza dławik większy od transformatora i mnóstwo ciepła wydzielonego na tym dławiku.

Ale czy maja takie ilosci ?

No dobra, Googla przekonasz, ze 2W oszczednosci na serwerze to jest kupa kasy :-)

Ale miejsce tez kosztuje :-(

Chyba mniej niż ciepło.

W dniu czwartek, 6 września 2018 15:38:21 UTC-5 użytkownik Queequeg napisał:

Przypomnialo mi sie ze mialem lata temu podobny problem.

Zenek mnie naprowadzil bo tamta mikrowela tez byla chyba sharpa, albo tec-a.

Winnym bylo nieodpowiednie usytuowanie fazy wzgledem bolca.

Mikrofalowka co prawda wlaczala sie zawsze ale dzialala tylko nieustalony okres. Sama sie wylaczala.

Pomoglo wlozenie wtyczki do drugiego gniazdka (te gniazdka gdzie bolce sa blisko siebie a wtyczka jedna jest do gory nogami wzgledem drugiej.

Alternatywnie - wymienic bezpiecznik na nowy.

Reply to
sczygiel