Lego WeDo 2.0 - nie polecam

Cześć.

Kupiliśmy młodemu pod choinkę Lego WeDo 2.0.

Jesli by ktokolwiek wpadł na równie głupi pomysł to odradzam.

Oczywiście mogę godzinę rozpawiać nad idiota który wymyślił brick sterujący z dwoma dziurami i sprzedał 3 urządzenia do tego. Trudno, to w końcu korpo, mózg nie jest wymagany.

Jednak ja nie o tym. Przestrzegano mnie żeby uważać bo "nie działa dobrze na windowsie 7". Pomyślałem: e tam, mam przecież 10.

Obecnie wygląda to tak: a) w opakowaniu WeDo nie ma dongla bluetooth. Pewno kazdy pomysli że to żaden kłopot. Nie. To poważny kłopot bo działa tylko z bardzo niewiekim zbiorem dongli. W przypadku windowsa 7 to jest zbiór jednoelementowy, w przypadku windowsa 10 nieokreślony, ale niewielki.

b) dongle, te działające, chodzą po allegro za 100zł. Ludzie z allegro już wiedzą co sprzedać i za ile, frajerom.

c) mam w domu dongla 4.0, low energy więc powinno działać.

d) nie działa. Ale przebiegle... Czasem widzi, czasem nie, coś tam miga, pierdzi z głośniczka, i urywa komuniakcje na róznych etapach. Oczywiście mamy tu do czynienia z typowym dla idiotow try{} catch(...){}. Nie muszę wiedzieć co nie działa i czemu.

e) ale chwile, mam przeciez jeszcze innego z innej firmy. Nie, tez nie działa.

f) brick zdążył się już 2x zawiesić od samego włączenia. Może nieprzewidziany do tego żeby wciskać jedyny przycisk.

g) Microsoft zdążył już ponoć im to zepsuc z fall update. Zalecają nie instalować fall update. Trudno o głupsza radę.

h) wreszcie zaczaiłem! Mój komputer okazał się za wolny! Ma tylko 2.6GHz (wymagany 1.5). To za mało na te wszystkie graficzne okienka. Po uruchomieniu pod kontrolę i7-7700K z trudem zadziałało (połaczyło się za którymś tam razem). Wniosek: może lepiej nie, brak w słowniku odpowiednich przymiotnikow.

i) tak, opisali jaki hardware jest niezbedny. Spelnia go nawet mój Atom N270. Problem w tym że na tym hardware soft jest *niemożliwy* do używania. Sprawdziłem. Nie da się robić d'n'd bo myszka staje w miejscu.

j) nie, z tabletem też nie działa. Tablet ma jakieś 2 lata i ma low energy.

k) Mam właśnie kilka klocków za 600zł i brak sensownego komputera z ktorym chciało by to dzialać w domu. Maszyna na której się odpaliło nie może być używana do zabawy. Wcyhodzi na to że mam kupić nastepny laptop, najlepiej z i7.

l) instalator tego cudownego software zgłasza się domyslnie po arabsku lub czyms innym nieczytelnym poniewaz nie ma wersji PL. Niezły wybor.

m) oprogramowanie z gatunku: WTF? Jak mozna nie dawać rady na procesorze

2.6GHz narysować pustego okienka bez haczenia kursorem myszki i zużywania full rdzenia CPU? Co za czasy.

Pamiętam wszystkie wersje mindstorma i wszystkie wersje we do. Każda miala jakieś idiotyczne problemy, albo związane z kretyńską elektroniką albo z kretyńskim software. Musze jednak przyznać że szlag trafia kiedy zamiast postępu jest deewolucja na taką skalę.

Reply to
Sebastian Biały

Hehe właśnie dzisiaj skończyłem się z tym męczyć :>

Tak, kupiłem dongla, nie za stówę, ale wraz z przesyłką wyszła stówa. Działa na kompie all-in-one z prockiem i5 i jakąś tam wbudowaną grafiką, win 7, więc może masz coś nie tak z kompem? Sam zestaw faktycznie ubogi i w zasadzie nie ma go jak rozbudować, no ale skoro już jest to będziem go męczyć.

L.

Reply to
Lisciasty

Nie, Widzmin 3 zapiernicza na tym i7. Na tym 2.6 też, choć może niekoniecznie zapiernicza.

Mam też mindstorma dla starszej corki. Tam oprogramowanie pisane jest zgodnie z najlepszym wzrocem projektowym sleep(); ponieważ nie ma znaczenia jak szybki komputer wezmę, UI jest na granicy wyrzucenia monitora przez okno. Skąd oni biorą tych programistów :/

Reply to
Sebastian Biały

Z resztą tabletowa wersja jest równie nieuzywalna. Klikanie w cokolwiek powoduje lagi rzedu 1s. To jest grube przegięcie. Jestem ciekaw ile LEGO wydało na ten soft internalnie, mam nadzieje że wypłate wypłacono w batach.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 28.12.2017 o 23:20 Sebastian Biały snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> pisze:

A w opisie nie było, że jedną z funkcji jest nauka... cierpliwości? ;)

Reply to
SW3

Sebastian Biały snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

W Windows 7 nie ma obsługi BLE, dlatego trzeba doinstalowywać i działa tylko z BLED112. Obsługa BLE jest wbudowana od Windows 8.1, ale nawet w najnowszych buildach Windows 10 działa mocno niestabilnie. Tak że nie jest to konkretnie wina Lego a przynajmniej nie tylko.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

To nie jest wina pojedynczych programistów, to wina całego ekosystemu w jakim tworzony i uruchomiany jest taki soft oraz tych, co decydują się za to płacić.

Reply to
Marek

Chcesz powiedziec że to kosmici wybrali BLE jako bazowa technologię dla LEGO? No możliwe, pewno nawet soft pisali na swoje komputery, dlatego taki wolny.

Problem w tym że oni to naprawdę uważają za zabawke edukacyjną. Znajomy pracuje w szkole w Holandii, jeszcze rok temu mieli coś ponad 50 komputerow C2D i nie mieli żadnych planów na zmianę przez najbliższe 3 lata. A tu wyskakuje LEGO ze swoim cutting edge shitem i mówi "no, to trzeba zmienić hardware, przesuwanie ikonek po ekranie to zadanie dla

4GHz i 4 rdzeni". Daj spokój, dali dupy na całego, we wszystkich płaszczyznach. Niepojęte do czego doprowadza sukces, niezmiennie w każdej korporacji.
Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "Sebastian Biały" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:p23s0m$j6n$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... ...

Nic dziwnego, skoro w Tajlandii to pisali (hint - jednostka monetarna; to gra słów). Ad meritum - zrobiłbym jedno - kazałbym autorowi posługiwać sie tylko jego własnym programem, na komputerach, które obrabiają toi szczególnie felernie i ślamazarnie.

Reply to
HF5BS

Użytkownik "Sebastian Biały" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:p23u87$ldq$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... ...

A na mnie się niektórzy dziwią, że dopominam się nie zmieniania interfejsu i rzeczy, które zmieniane być nie muszą, a zmieniane jednak są. Nowoczesność za wszelką cenę, choćby była trudniejsza od poprzednich lat minimum 10 razy, oraz takowoż upierdliwsza. "Łyndołs" - gram w kilka gier przeglądarkowych, chcialem poskakać sobie na W10, to, co na "ikspie" mam płynniutko, na W10 (chyba 1709...) cięło, jakby na MMX-200 z 64 RAM. Decyzja nie była trudna.

Reply to
HF5BS

Sebastian Biały snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Nie wiem czy wolny, piszę o stabilności BLE bo znam ten problem z doświadczenia. Jak wolny to wina programistów.

Co do wyboru, to żadni kosmici nie byli potrzebni. BLE nie jest niczym nowym, jest powszechnie stosowane, wszystkie wereables na tym chodzą. I spora część IoT. Do zabawek jest to teoretycznie bardzo dobry wybór z uwagi na energooszczędność. WiFi oraz klasyczny Bluetooth są mega prądożerne w porównaniu z BLE. Niestety wszystko rozbija się o implementację. Są dobre układy nRF i kiepskie BlueNRG. Jest bardzo dobra implementacja na iPhonach i bardzo kiepska na Windowsie. Na Androidzie jak zwykle - zależy jak się trafi.

Nie chcę bronić Lego, ale czego by nie wybrali to jakieś minusy będą.

Reply to
Grzegorz Niemirowski