Moduł odbiorczy IR oznaczenie

Hej,

Mam dwa moduły odbiorcze IR takie jak TSOP4833 (pdf http://niusy.pl/@pdf1.alldatasheet.com/at7) i podobne. Z jednej strony soczewka, z drugiej nadruk 213 a w drugim 251. I jakoś nie mogę rozkodować tych numerków. Wiadomo, że moduły na różne częstotliwości są itp itd. No ale konkretnie to nie mogę znaleźć co mam za moduły. Pomożecie? Czy mam zapytać AI? :-)

Reply to
io

A masz pilota? To podłącz go pod oscyloskop i sprawdź jaka jest nośna.

Reply to
Zbych

Ale to trzeba by przestrajać nośną i znaleźć maksimum. MZ trzeba podłączyć diodkę pod generator, przestrajać i mierzyć na wyjściu odbiornika w jakim zakresie jest stan niski. Środek tego zakresu będzie tym, czego szukamy. Oscyloskop nie jest konieczny.

Reply to
Mirek

Jak masz pilota, to nic nie trzeba przestrajać.

Reply to
Zbych

No ja mam kilka pilotów i co? Mam wziąć dowolnego?

Reply to
Mirek

Weź dokładnie ten, z którym pracuje ten model urządzenia, z którym masz problem.

Reply to
Zbych

No właśnie ... dwa samotne odbiorniki mam o wyglądzie tych TSOP, które podałem. I chciałem dowiedzieć się czegoś o nich z dokumentacji, więc odczytałem te numery na ich odwrocie 213 a na drugim 251 w nadziei, że po nich coś znajdę, ale nie znajduję. Bez dokumentacji nie jest oczywiste jak je podłączyć, na jakie napięcie są. Częstotliwości i ich zakresy też mogą mnie zaskoczyć.

Reply to
io

Jeśli ma podobną budowę do TSOP... to powinien mieć rezystor koło 30k między + a OUT. Pozostała nóżka to masa - można podłączyć 5V do jednej i zobaczyć czy te 5mA płynie. Z resztą 5V to można podłączać na pałę - nic się nie powinno stać. Ewentualnie przez rezystor ~470. Jest jeszcze szansa, że to odbiornik impulsowy - nie odbiera nośnej tylko reaguje na krótkie impulsy - nie pamiętam jak on reaguje na nośną

- możliwe że dawał szpilki na początku każdej paczki.

Reply to
Mirek

Fizycznie to one wszystkie podobnie wyglądają, ale parametry mają różne i wyprowadzenia. Ten rezystor w niektórych, np TSOP17xx, jest 80k. Napięcia też chyba napięcie mogą mieć mniejsze niż 5V. Oba które mam prawdopodobnie pochodzą z projektów w których odkryłem, że jak nie działa to dlatego, że ma być jednak 5V. Przy czym, z tego co pamiętam, były wersje tego samego odbiornika ale innych producentów na 3,3.

Ale kierując się sugestią pomierzyłem i jeden ma rezystor 28k, drugi jakieś megaomy, jakby w ogóle uszkodzony był. Po podłączeniu okazuje się, że oba pobierają 1mA, i faktycznie tak mówią specki, które teraz mam. Pasuje mi 3,3V, więc tak na wstępie podłączyłem, temu z 28k brakuje napięcia, niekiedy odbierze śmieci, niekiedy nie odbiera nic, pewnie z

5V by działał, ten megaomowy działa bezproblemowo.

Mogę dalej kombinować...

Reply to
io