Ładowarka z Lidla

Witam. Mam pytanie. Czy taką ładowarką z Lidla:

można ładować akumulatorki Ni-Mh i Ni-Cd do np. wkrętarki 12-14,4 V i pojemności do 2.0 Ah.? Pozdrawiam. Zygmunt

Reply to
Zygusik

ra,do,samochodu,i,motocykla można ładować akumulatorki Ni-Mh i Ni-Cd do

W ogólności nie.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Szkoda :( Lepiej byłaby wykorzystana. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam. Zygmunt

Reply to
zygusik

Ale tu szczególne pytanie jest. A w szczególności czytamy:

- w pełni automatyczny, elektronicznie sterowany przebieg ładowania ze wskaźnikiem kontrolnym LED

- do wszystkich akumulatorów o pojemności 6 V lub 12 V i 1,2 - 120 Ah,

Czyli byś może. A dalej napisano o czterech prądach ładowania. Być może któryś pasuje do pojemności 2Ah. Pewnie najniższy. Jaki jest ten najniższy prąd ładowania? Za mało danych... Takie aku od wkrętarki to jeśli prądem 10godzinnym, to 0,2A. Ale nikt nie czeka 10 godzin by użyć wkrętarki.

Feromon

Reply to
Feromon

To jest do ładowania akumulatorów ołowiowych. Tym zwisa wyższe napięcie, byle prąd pasował, Jak tym potraktujesz NiMH czy NiCd to pod koniec ładowania możesz mieć problemy, z pożarem włącznie.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Jak tym potraktujesz NiMH czy NiCd to pod koniec

Dzięki. Lepiej nie ryzykować. Pozdrawiam. Zygmunt

Reply to
Zygusik

W dniu 2011-10-14 23:06, Waldemar Krzok pisze:

Poza tym ładowarki do NiMH wykorzystują zjawisko -dV, żeby wiedzieć, kiedy przestać, a taka do ołowiu to będzie ładować i ładować do usr*nej śmierci... akumulatorków NiMH.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

"Tomasz Wójtowicz" j7af7p$rlt$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Nastaw jej napięcie 1.55 V i nie przeładuje. Tyle tylko, że szybciej zniszczy te akumulatorki niż dedykowana. :) (bo na początku łomotnie dużym prądem) Do jonowych, polimerowych itp. też nie nadaje się taka ładowarka.

Inne są charakterystyki ładowania ołowiowych, inne NiMH, inne polimerowych...

Do ładowania ,,baterii'' alkalicznych czy cynkowo-węglowych też to raczej nie nadaje się. :) (choć można takie ,,baterie'' ładować, o ile zachowa się stosowne reguły)

-=-

W ładowarce akumulatora samochodowego (ołowiowego) raczej podaje się stałe napięcie, nie prąd ładowania. W NiMH (wcześniej NiCd -- Cd jest toksyczny) należy zadbać o stały prąd, nie o napięcie. Nie wiem, jak ładowane są polimery itp. oraz alkaliczne. :) Cynkowo-węglowe ładujemy prądem mieszanym -- trochę do przodu, trochę do tyłu...

-=-

Zasada jest zawsze podobna:

-- nie za duży prąd -- nie za duże napięcie -- nie za duża temperatura -- nie za długi czas

Jakbyś NiMH ładował najpierw niskim napięciem (tak, aby uzyskać mały prąd ładowania, gdy napięcie akumulatorka jest małe) a później (po kwadransie na przykład czy po godzinie) to napięcie byś zwiększył stosownie (znów dbając o prąd) to pewnie byś naładował, bo jednak ładowarka to ładowarka. ;) Ale po co masz ciągle pilnować, skoro jest tyle ładowarek (czasami są nawet dostępne nawet zupełnie za darmo) dedykowanych, które same liczą, mierzą, decydują, kontrolują... [a jedynie kołysanek nie nucą]

8 akumulatorków razem z ładowarką ,,procesorową'' za 59.99

8 x Sanyo Eneloop R6/AA 2000mAh (box) + Przenośna ładowarka USB Sanyo MDU01-E-2

Czyli doskonała (prosta, ale ma, co potrzeba do poprawnego ładowania -- na przykład -delta V) ładowarka za freeko. :) Aby było jasne -- to prawie najlepsze akumulatorki NiMH na świecie. :)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Am 15.10.2011 02:49, schrieb Eneuel Leszek Ciszewski:

"sklepowe" ładowarki do akumulatorów samochodowych mają na ogół przełącznik prądu ładowania i więcej nic. Bardziej "wypasione" mają przełącznik 6/12 czasem 24V i tyle. Precyzyjniej nie ustawisz, a detekcji -dV nie mają, bo po co. Jak się wściec, to można tym ładować pasujące baterie akumulatorów NiCd czy NiMH, ale trzeba conieco dodać oraz bardzo uważać. W sumie gra nie warta spyrki. Lepiej kupić pasującą ładowarkę, choć droższa.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

"Waldemar Krzok" snipped-for-privacy@mid.uni-berlin.de

Jak nastawisz 1.55 V - nie przeładujesz mimo braku detekcji cofki napięciowej.

Ale w (; celu jakim ;) taka zabawa? -- nie wiem. :)

Podałem nawet link do ładowarki podłączanej do USB. Nic nie kosztuje, bo do niej dodawane są akumulatorki. :) A ponoć ma detekcję cofkowatą. :)

Zamierzam ją kupić, ale że przesyłka kosztuje....

Brak mi wiary -- wątpię, że droższe. :)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Am 17.10.2011 14:51, schrieb Eneuel Leszek Ciszewski:

Ino łune niy majom przestowjania.

Teraz wszystkie mają. Wstawiają scalaka za parę centów i gotowe. Mam takową na dwa akumulatorki. Jako awaryjna działa ok, choć ładuje na wieki wieków. Przydały by się dwie, to wtedy da się naładować akumulatory do aparatu za noc, a tak mam noce i dnie ;-). A kupiłem chyba za 10$ razem z akumulatorami 2.3Ah.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok