Energizer Compact Charger

Kupiłem niedawno taką ładowarkę do akumulatorków Ni-Mh i Ni-Cd (Energizer Compact Charger), do tego mam akumulatorki AAA Energizera

750mAh, dokupiłem sobie akumulatorki AAA GP 800mAh i pytanie czy mogę jednocześnie ładować te 4 akumulatorki, instrukcja jest nieco niejasna, bo pisze, że nie można różnego rodzaju akumulatorków ładować (a w wersji angielskiej intrukcji jest drobna różnica "...in same channel"), także albo nie mogę ładować tych dwóch serii akumulatorków (różne pojemności) lub głupi błąd tłumacza... Może ktos mnie oświecić?
Reply to
Yasiu

Wed, 15 Oct 2003 15:56:53 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Yasiu <yasiu@my_city_piekary.siec> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Jezeli ladowarka ma dwie oddzielne sekcje (ze mozesz wlozyc dwa akumulatorki i sie laduja a ladowarka jest na cztery) to po prostu nie wolno ladowac w jednej sekcji jednoczesnie dwoch roznych typow akumulatorow). Mozesz np. w dwusekcyjnej ladowarce na 4 akumulatorki ladowac w jednej sekcji te 750mAh a w drugiej 800mAh. Po prostu nie wolno zeby rozniace sie parametrami akumulatory byly w czasie ladowania polaczone szeregowo i ladowane. Wowczas na pewno predzej czy pozniej ktorys z akumulatorow by sie uszkodzil, a na pewno ladowanie nie przynosiloby wlasciwych efektow.

Reply to
BLE_Maciek

BLE_Maciek (i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org) w snipped-for-privacy@4ax.com napisał(a):

[ ... ]

Dzięki, wiec w polskiej wersji intrukcji dziwnie to przetlumaczyli.

Jeszcze raz thx

Reply to
Yasiu