Koszyczki na baterie?

Witam

Czy ktoś wskaże sprzedawcę dobrej jakości koszyczków na baterie R6, tudzież akumulatorki? Złom sprzedawany w sklepach elektronicznych po 1 zł importowany z CHRL nadaje się tylko do kosza. Np. dla 4 ogniw akumulatorków przy poborze prądu poniżej 1A spadek napięcia na 8 stykach wynosi łącznie prawie 1V. Mam kilka koszyczków. We wszystkich jest podobnie.

Reply to
Zbynek Ltd.

nie, jeśli służą jeszcze do czegoś innego :>

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Witam

Zygmunt M. Zarzecki napisał(a) :

Right :-)

Reply to
Zbynek Ltd.

Zbynek Ltd. napisał(a):

Polecam dedykowane blaszki do akumulatorków, do kupienia np. w TME pod nazwą BCL92PC.

Jeżeli potrzebujesz tylko kilka sztuk, mam jeszcze trochę i mogę się podzielić. Przesyłka pocztą - taniej niż z TME.

Reply to
Adam Dybkowski

Zbynek Ltd. napisał(a):

Nie spotkałem się z dobrymi koszykami do baterii. Ons sa z natury swojej do bani. Tylko połączenie stałe.

Reply to
A.Grodecki

Hm, czy wy nie przesadzacie ? Przeciez w tylu urzadzeniach sa koszyki ..

Jesli urządzenie pobiera mały prąd to nic się nie dzieje. Jeśli idzie w setki miliamperów są poważne straty.

W dobrych urządzeniach są mocne sprężynujące blachy dające przyzwoity kontakt (jeśli są czyste). Wszelkie sprężynki to badziew. W bardzo dobrych udządzeniach są pakiety wlutowane albo na solidnej złączce.

Reply to
A.Grodecki

Witam

PAndy napisał(a) :

Tego też próbowałem. Dodałem mocną parę sprężyn. I rzeczywiście pomogło. Ale tak rozpychało, że teraz muszę spinać koszyk dwoma taśmami samozaciskowymi (czy jak to zwą)

Reply to
Zbynek Ltd.

Witam

Adam Dybkowski napisał(a) :

Dzięki za pomoc, ale nie skorzystam z tego. Za dużo z tym roboty, żeby złożyć w sensowną całość.

Reply to
Zbynek Ltd.

No ale sa wsrod nich lampy blyskowe, aparaty cyfrowe czy telefony komorkowe.

J.F. napisał(a):

I są w nich "sprężynki"? Aby na pewno?

Reply to
A.Grodecki

No wiesz - lampe mam na 4 paluszki. aparat na 2 - ale sa tez na 4. Melefony sie zdarzaly na paluszki [motorole], ale nawet siemens co to jest na li-ion ma 4 styki po drodze - bo sa takie fikusne sprezynki miedzy plytka a bateria.

Jeszcze raz pytam - sprężynki, czy sprężynujące blaszki?

Reply to
A.Grodecki

Zbynek Ltd. napisał(a):

:-o Wystarczy przewidzieć na PCB miejsce np. pod 4 blaszki i już możesz włożyć 2 baterie. Kontakt solidny, testowałem przy prądach ok. 1A (rozładowywarka akumulatorków). Jedyna wada to nieco większe zajęte miejsce w porównaniu do standardowego koszyka. No i cena.

Reply to
Adam Dybkowski

Hm, lampa ma blaszki niesprezynujace z jednej strony, a sprezynki z drugiej. Motorolka miala chyba sprezynki. siemens ma blaszki, ale dosc delikatne.

No to miałes 30 zamiast 40 błysków. Tam jest duży prąd. Miałem kiedyś lampę Paktica i były tam tak twarde i mocne blachy że po pewnym czasie wyłamał się plastikowy zaczep. Teraz mam Ricoha i też trzeba użyć sporej siły żeby zamknąć pojemnik na baterie. Mam walkie-talkie i baterie wchodzą na wcisk. W GPS-ach Garmina tez ledwie wchodzą i trudno wyjąć. Tak więc mam inne doświadczenia.