przerobic modem na baterie?

Nie mam dostepu do zadnego modemu zewnetrznego, wiec tu pytam. czy istnieje mozliwosc przerobienia modemu zewnetrznego na zasilanie z baterii? czy to jest moze skazane na przegrana? jakie napiecie i prad zasilania jest potrzebny zeby zasilic takie urzadzenie jak modem?

pozdrawiam

MK

Reply to
Michal Krawczyk

Michal Krawczyk:

wróżka ma niestety wychodne. Zobacz, jaki masz zasilacz lub co na modemie jest napisane. Widziałem modemy na napięcia od 5 do 15V, stałe i zmienne oraz 230V.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
Reply to
Michal Krawczyk

50% szans. Czesc modemow wymaga napiecia przemiennego, innym wystarcza stale niestabilizowane.

Tzn w zasadzie 100% szans, pytanie tylko czy starczy kilka baterii podlaczyc, czy trzeba bedzie przetwornice dorabiac.

A w sumie .. to przemienne napiecie to tylko po to zeby uzyskac

-12V do RS232. Jak rozebrac modem to sie pewnie okaze ze wystarcza dwie baterie 9V ..

A tak wlasnie rzedu 9V, 0.5A ..

Michal Krawczyk:

przecież piszesz o przerobieniu modemu zewnętrznego.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
Reply to
Michal Krawczyk

Michal Krawczyk:

no to kup modem taki, do którego jest zewnętrzny zasilacz i napięcie zasilania wynosi np. 9V stałego.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
Reply to
Michal Krawczyk

A co z tego ma wyjsc ? Bo skoro komputer ma zasilanie, to czemu modem potrzebuje baterii ?

Michal Krawczyk

kwestia częstotliwości wymiany baterii ;-) Albo dasz baterię akumulatorów, wyjdzie ci 9.6V (8x1.2v) a te sobie podładujesz. taki modem ciągnie jakieś 200-300mA. A tak z ciekawości, na co ci to?

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
Reply to
Michal Krawczyk

A palm to niby co ? :-)

A ma on seriala czy nie ?

I wszystko jasne :-) ale problemy pozostaja.

1) bardzo chcesz ten modem uzywac ? Moze zamiast kombinowac warto pomyslec nad internetem przez komorke ? GPRS bywa niedrogi [ale bywa tez drogi !] a na wakacjach sie przyda. 2) naprawde nie ma tanszych modemow do tego ? To w koncu juz popularny rynek chyba. 3) IrDA to sa tak naprawde trzy poziomy: a) nadajnik/odbiornik podczerwieni, b) formater impulsow [maja nazwa] - IrDA nadaje krotki impuls w miejsce calego bitu danych RS232. Cos musi te impulsy wygenerowac, cos musi je wydluzyc przy odbiorze. c) caly protokol lacznosci ktory za IrDA stoi.

I teraz:

4) czy po stronie palma potrafisz wylaczyc caly protokol 3c i zostawic tylko port ? I odpalic TCP/IP na tym porcie ? Bo jesli po prostu podlaczysz transceiver irdy [3a+3b] do modemu, i postawisz kolo palma, to nic z tego nie wyjdzie - palm nie zauwazy zadnego "urzadzenia Irda" w okolicy.

Jesli nie potrafisz - musialbys znalezc "port RS223 na Irda" - cos analogicznego do RS232/USB, ale chyba nie widzialem - zdaje sie ze sa porty LPT. Waldek Krzok wspominal ze jest jakas kostka z protokolem Irda w srodku - dosc drogie. Jakiegos zrodla programu z Irda tez nie widzialem, a protokol gruby, dlugo bedzie sie studiowac. ..

5) Wiekszosc tych tanich wtyczek, np
zawiera tylko transceiver [3a] te co sie podlacza pod seriala czesto maja tylko dodatkowy translator napiec - a potrzebujesz formattera np kostki TOIM3232 - o ile to sie da kupic. Ale z kolei ta kostka wymaga zaprogramowania - czy modem to zrobi ? Domyslnie ma 9600

6) W sumie to az sie prosi modem rozkrecic, zdemontowac bufory napiec na porcie, podlaczyc takiego toim i tfds - wtedy sie okaze ze i zasilanie stalym pradem wystarczy - bo zmienny zazwyczaj sluzyl do osiagniecia -12V do RS232. Tylko jak widzisz to troche palcem na wodzie pisane - ale ma szanse zadzialac, sugeruje najpierw sprawdzic. Wtedy tylko rozejrzec sie za modemem o malym poborze pradu.

Zaraz .. a w zasadzie po co ma byc na baterie ? Jest linia telefoniczna, to zazwyczaj i gniazdko 230V sie znajdzie ..

:)

ma, ale:

  1. niestandardowe napiecie - trzeba dodatkowy uklad przejsciowy
  2. baaardzo niestandardowa (i droga) wtyczka

  1. chcialbym nie zbankrutowac za granica - oni tez maja jakies numery dostepowe pewnie :)
  2. GPRS dziala fajnie, ale patrz 1.

niby tak, ale nie mam w palmie gniazda CF, na ktory jest 90% modemow. mam niestety tylko Memory Stick Sony.

wiem ze protokol irdy nie jest za prosty ale na allegro mozna kupic pudelko z irda z jednej i RS232 z drugiej:

tez tak sadze ale nie jestem zbyt mocny elektornik ;)

w zasadzie tak ;) gdybym jeszcze mogl zaadoptowac zasilacz z komorki zeby drugiego nie nosic ;))

Reply to
Michal Krawczyk

w sumi i tak taniej, niż twój pomysł.

modemu.

informatyk niestety też nie ;)

na odwrót będzie prościej.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Bedzie taniej obawiam sie :-)

A niestandardowe napiecia .. modem w sroku tez ma niestandardowe, to moze przypadkiem takie same, a uklad raczej nieskomplikowany bedzie.

Z tymi numerami roznie bywa. Mowiac szczerze - TPSA byla unikalna. Niemcy cos podobnego mieli.

No, potrafi byc drogo. Wlasnie sie ktos chwali ze w USA udalo mu sie w tydzien nabic 900zl - co sprawdzal poczte to nowa sesja, a 5 zl to za kazde rozpoczete 100kB, trzeba uwazac :-)

I tu sie mylisz - to na pewno zawiera tranceiver [3a z poprzedniego postu], byc moze formater [3b], ale w ogole nie ma protokolu IrDA - ten realizuje Windows [od 95 w gore]. Poza tym wymaga odwrocenia wtyczki - bo ono udaje modem a nie peceta I

P.S. A - zrodlo do protokolu IrDA jest .. w linuxie. Obawiam sie tylko ze to bedzie urzadzenie typu "master" a nie "slave". Zrobic prosta "przejsciowke" sie da - ale to jest projekt na cale wakacje ... czyli zadziala dopiero na przyszle :-)

Te sa chyba komercyjne.

PPS. Warto by MMS przetrenowac. To moze byc bardzo tani transfer danych, choc warto sprawdzic roaming ..

chyba wybiles mi z glowy ten pomysl z IrDA ;) mam nowa koncepcje. Jezeli by wyciagnac z modemu Rx i Tx na napieciach 0-5V, to czy bylby problem podpiac to do RS w Palmie, jesli w nim tam sa napiecia

0-3,3V? Zwykly reduktor napiecia typu dioda zenera wystarczy czy jakis scalak jeszcze trzeba?

MK

Reply to
Michal Krawczyk