Jaki mostek H do silnika na 50A/30V

Witam.

Szukam mostka jak w tytule. Znalazłem takie coś:

potrafi do 30A

mam pytanko:

Na stronie 20 na dole jest wstawiony do masy mosfet - możecie mi wyjaśnić w jakim celu? Na stronie 22 jest pokazane połączenie 2 takich układów. Z tego wywnioskowałem, że dadzą rade prąd 2 razy większy? Czyli by się nadały? Rozwiejcie moje wątpliwości.

I jeszcze jedno. Jak zrobić pomiar prądu w tym przypadku?

Chyba że znacie jakieś inne układy na taki prąd w rozsądnej cenie i dostępne u nas?

Mariusz Koniarz

Reply to
Mariusz Koniarz

Użytkownik Mariusz Koniarz napisał:

Wygląda mi to na jakiś system zabezpieczający przed odwrotnym włączeniem napięcia zasilania mostka.

Teoretycznie tak. Prąd rozpłynie się na dwa tranzystory. Tyle, że rezystancje kanałów raczej nigdy nie są równe, więc i prąd nie rozpłynie się równomiernie. Ale te 50A powinny przetrzymać.

Rezystor pomiarowy od strony masy.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Tak, o tym pomyślałem na samym początku, ale taki rezystor powinien mieć jak dla mnie 0,01R albo jeszcze mniej i wtedy pojawia się problem gdzie taki kupić. Chyba że łączenie 0R1 równolegle 10 sztuk? To będzie 25W ciepełka w powietrze.

myślę że są jakieś inne sposoby zamiast rezystora. np coś podobnego jak w miernikach cęgowych, tam to chyba na zasadzie pomiaru pola magnetycznego? tylko nie wiem jakie elementy i gdzie kupić.

Pozdrawiam. Mariusz

Reply to
Mariusz Koniarz

znalazłem !

ACS752

tylko kupić na sztuki nie można :(

a może ktoś zna alternatywę?

Pozdrawiam. Mariusz

Reply to
Mariusz Koniarz

DALE 0R01 5W - na Alledrogo. Ale one mają dużą indukcyjność i trzeba sygnał z nich mocno filtrować.

25W? Napięcie 0.5V - na pewno aż tyle potrzebujesz? Może wystarczy rezystor SMV 0R001 3W? Wyprowadzenia Kelvina, 50 mV spadku przy 50A.

Nazywa się to LEM.

Dnia Fri, 15 Aug 2008 00:28:12 +0200, Grzegorz Kurczyk napisał(a):

W opisie jest "short circuit protection", chyba raczej przed zwarciem wywolanym zalaczeniem obu trasiow polmostka.

Reply to
Jaroslaw Berezowski

rezystorki SMV 0R001 :) nie wiedziałem że takie produkują - dzięki za namiary, nawet niedrogie ale przy okazji zobaczyłem też serię BVR-0R001-1% - 3x tańsze a wystarczą mi zupełnie

(sm)&category=RESISTORS

LEM ciut drogie i duże. ale też dzięki za namiary - może w innym urządzeniu - kiedyś się przyda.

Jeszcze raz wszystkim dzięki za pomoc :)

Mariusz

Reply to
Mariusz Koniarz

jeszcze jedno pytanko...

Ten układ wymaga dużego kawałka miedzi na PCB jako chłodzenia. A czy zamiast tego można przyczepić do niego normalny radiator? jaki?

Mariusz

Reply to
Mariusz Koniarz