jaki bezpiecznik do USB?

Witam

Czy bezpiecznik PTC może się nadawac do USB? Są fajne bo wielokrotnego użytku. Ale jaki prąd uznać za graniczny dla PCeta? Bo np. dając przykładowy 1.6A wyłączy on dopiero po 8 sekundach, ale może to wystarczy bo np przy 5A już bezie bardzo szybki. Czy ktoś stosował PTC?

Reply to
szlovak

szlovak napisał(a):

Trochę powolne - musi się mocno nagrzać większym prądem aby odciąć zasilanie. Nie na darmo robi się dedykowane kontrolery zasilania USB, które mierzą płynący prąd i po przekroczeniu 500 mA sygnalizują hostowi lub odcinają zasilanie.

Reply to
Adam Dybkowski

no tak ale wybierając odpowiednio mały może dać radę, bo charakterystyka mocno zależy od prądu w chwili zwarcia. Tylko ile amperów toleruje USB? Wiadomo że jeden port czy to USB2.0 czy starszy może wyciągnąć 0.5A, ale ścieżki się palą przy większym prądzie, kilka razy

Reply to
szlovak

Dnia Wed, 12 Jul 2006 14:33:44 +0000 (UTC), szlovak tak nawijal:

Moment, mowisz o zabezpieczeniu ze strony zasilania, czy odbioru? Specyfikacja zasilania to 500mA ciagle, szczytowo do 700mA.

Ktore sciezki? w urzadzeniu? Jak sie juz zjara urzadzenie, to nie wszystko jedno, czy troche wiecej czy mniej sciezek dostanie w nim po tylku?

Reply to
Franciszek Sosnowski

urządzenie to pikuś, chodzi mi tylko żeby nie dorabiać ścieżki na płycie głównej kompa, szczególnie że najczęściej nie ma żadnego bezpiecznika chociaż pcb jest czasem przygotowane na to (ECS przykładowo)

Reply to
szlovak

Dnia Wed, 12 Jul 2006 20:25:41 +0000 (UTC), szlovak tak nawijal:

Pomijajac, ze ECS to 10x fuj, to wiekszosc plyt, z ktorymi sie spotkalem i ktore mialy usb, mialy kontrolery zasilania. Wiesz, te kontrolery naprawde 'nie bolą', a wielkosciowo sa jak duza LED'a. Np. 8-nozkowe do montazu smd. Co wiecej - mozna ich uzyc w wersji 'standalone', tzn _nic_ oprocz pradu, ktory kontroluja, nie podlaczasz. Wtedy dzialaja jak zwykly bezpiecznik i trzymaja standard.

Reply to
Franciszek Sosnowski

Poprawili sie. Uzywalem kilka sztuk i w zasadzie bez zastrzezen.

Dnia Wed, 12 Jul 2006 23:52:24 +0200, J.F. tak nawijal:

Tak? Ja mam fobie z dziecinstwa. Teraz jak sobie pomysle o ECS to jakos tak... lanosem mi "jedzie" :) A z ciekawosci: "w zasadzie" bez, a jakie sa te zastrzezenia?

Reply to
Franciszek Sosnowski

Jesli chodzi o komputery to przyjalem zasade 3 lat - jak mi cos podpadnie to nie kupuje przez 3 lat nic danej firmy. Potem .. albo sie poprawila, albo znikla z rynku :-)

Z mojej strony zadnych, ale moze jakis czepialski cos by znalazl.

Dnia Thu, 13 Jul 2006 08:26:30 +0200, J.F. tak nawijal:

Wg tej wykladni to tez odpada mi. Pierwsze modele (jeszcze jako pcchips) grzebalem w 99r. :)

Reply to
Franciszek Sosnowski