jak zabezpieczyc przed zwarciem

musze uruchomic w pokrywie akwarium 2 wentylatory na 12V. Zasile je bezposrednio z transfromatorak + mostek, bez stabilizacji. Podlaczone beda rownolegle. Jak zabezpieczyc calosc przed zwarciem wywolanym np przez wode, zeby sie nic nie spalilo ?

pozdrawiam, nemo

Reply to
Marek Gajewski

Może w ogóle nie trzeba? Ja właśnie nalałem wody (kranówy) do szklanki i wsadziłem dwa przewody z zasilacza 12V i jak na razie prąd pobierany to 00.0A (to co na wyświetlaczu), a miernik wskazuje 6mA... Posoliłem wodę - 21mA wymieszałem - 100mA

Czyli wniosek taki że nie da się spalić zasilacza (zakładam taki około

500mA)

Krzysztof Szmurło

Reply to
Krzysztof Szmurło

Raczej się nie zgodzę, spaliłem kiedyś dwa transformatory "dzwonkowe". Ale ttuaj można nic nie robić, bo woda przy napięciu 12V nie zrobi takiego zwarcia, żeby się coś spaliło.

Paweł

Reply to
Paweł Paroń
Reply to