Jak z ziemi unieszk

No właśnie, pomóżcie bo mnie zaraz coś strzeli ... Zaczęły mi ostatnio migać dwie z czterech zamontowanych w lampie świetlówek i nie mam jak ich wyłączyć bo:

- Ta lampa nie ma oddzielnego wyłącznika, musiałbym wyłączyć światło w całym pokoju żeby mieć spokój, a wtedy będę miał za ciemno

- Nie am dostępu do lampy bo wisi na wysokości ponad 3m a ja nie mam teraz skąd skombinować drabiny. Ewentualne podejście po ścianie wymagałoby hakówki, a nie chcę robić dziur... :-)

- Odstrzelenie świetlówek z wiatrówki, procy, rozbicie kijem itp. nie wchodzi w grę ze względu na zawartość rtęci w świetlówkach. Chociaż z drugiej strony to nieraz świetlówki się rozbijały ico ? Żyję jeszcze.

Hmm, jakieś pomysły ?

BTW po jakim czasie takie migające świetlówki same zdychają ? I czy miganie jest spowodowane np. ubytkiem/zużyciem gazu w świetlówce, czy zużyciem startera ?

Reply to
BLE_Maciek

Bez problemu wyciagniesz pod pradem

Stol i krzeslo powinny wystarczyc.

Wed, 14 Feb 2007 12:57:55 +0100 jednostka biologiczna o nazwie J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Spoko, nieraz tak wyjmowałem świetlówki, gdybym tylko sięgnął to niebyłoby sprawy...

Niebardzo. Zmierzyłem teraz i sufit jest jakieś 3,2m ponad poziom blatu stołu, czyli od podłogi to ok 4m ...

Reply to
BLE_Maciek

Użytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Fotel obrotowy na kolkach wstawiasz na biurko i wchodzisz :) Podobno najczestsza przyczyna wypadkow w biurach :-)

Reply to
Pelos

Dnia Wed, 14 Feb 2007 12:32:12 +0100, BLE_Maciek napisał(a):

IMO jest spowodowane utratą własności emisyjnych katod, spowodowanym rozpylaniem ich powierzchni strumieniem jonów (i związanym z tym wzrostem napięcia przewodzenia). Stąd pociemnienia na końcach zużytych świetlówek.

Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik "Jacek Maciejewski" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:xsiocm0vqxx6$. snipped-for-privacy@40tude.net...

...co powoduje wzrost napięcia na pracującej lampie i zadziałanie startera.

e.

Reply to
entroper

Użytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

1 - z paru serw modelarskich budujesz 4m ramię z manipulatorem na końcu, na upartego mogą to być trzy kije od szczotki połączone na sztywno i "żaba" do rur z wstawionym między ramiona serwem do uchwycenia świetlówki, drugie serwo do obrócenia żaby wraz ze świetlówką względem kija celem jej wypięcia z uchwytów 2 - kierunkowy generator mikrofal wycelowany w tą świetlówkę celem dodatkowego zjonizowania zawartego w niej gazu i ułatwienia zapłonu - przestanie migać. 2a - wersja uproszczona - generator WN na kijach od szczotki przystawiony do świetlówki tez powinien pomóc. 3 - precyzyjne działo magnetyczne strzelające kulkami od łożysk + celownik laserowy - czymś takim może dasz radę odstrzelić przewód od oprawy 4 - generator szumu białego, żółtego, różowego czy jakie tam kolory lubisz dołączony do wejścia dowolnego wzmacniacza audio + kolumny (nie musi być stereo), VOLUME do oporu w prawo i migająca świetlówka przestanie być problemem, zapewniam cię :-) 4a - wersja uproszczona: zestaw audio j.w., ale zamiast generatora szumu jakiś odtwarzacz i płyta z techniawką, kwestia dobrania tylko takiego umcauma, żeby mniej więcej rytm migania pasował.

Jarek P.

Użytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Rozważałeś odstrzelenie lub po prostu wyjęcie startera ?

e.

Reply to
entroper

Wed, 14 Feb 2007 16:08:59 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "entroper" snipped-for-privacy@CWD.spamerom.poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Oczywiście, tylko że trzeba rozmontować oprawę aby się do niego dostać, a to z kolei wymaga własnoręcznego kontaktu z nią.

Nawalanie w oprawę aż odsłoni starter nie wchodzi raczej w grę.

Reply to
BLE_Maciek

Użytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

kończą mi się pomysły... zamaluj świetlówki czarnym sprayem :). Będziesz miał dodatkowy efekt "okopcenia" podkreślający zły stan oprawy :)

e.

Reply to
entroper

Módl się Synu, wiara czyni cuda ;))))

Reply to
Jacek "Plumpi

Użytkownik "entroper" snipped-for-privacy@CWD.spamerom.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:eqv1q2$irv$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Lampa gaśnie samoistnie z opisanego już powodu napięcie na katodach wzrasta do sieciowego, zapala sie neonówka startera zwiera bimetal - rozwiera kop napięcia wyindukowanego w dławiku powoduje niecałkowity zapłon, napięcie spada i tak w kółko

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Użytkownik "Ukaniu" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:eqveoi$3nr$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

do napięcia zapłonu startera. Reszta mniej więcej się zgadza.

e.

Reply to
entroper

Dnia 2007-02-14 16:31, Użytkownik BLE_Maciek napisał :

długi kij z nożem na końcu i odciąć zasilanie? ;-)

Michał

Zaraz panowie - jesli problemem jest _miganie_, to trzeba migac w przeciwfazie dodatkowa lampa :-)

Paredziesiat LED, fotokomorka, uC :-)

J.F. napisał(a):

Zaraz uC.... jeden tranzystor wystarczy :)

Reply to
Paweł Hadam

Wed, 14 Feb 2007 18:18:32 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Michał Baszyński snipped-for-privacy@usun.ga.ze.ta.pl.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Świetlówki wreszcie zdechły do końca. Zaskoczyło mnie to bo migają tak od jakichś 3ch dni i myślałem że dłużej to potrwa. A co do noża na kiju to przyszedł mi teraz pomysł żeby wziąc coś metalowego (może jakaś blaszka albo właśnie nóż) zamocować na kij i zewrzeć dwie elektrody na jednym końcu świetlówki wciskając blaszkę między świetlówkę a ten uchwyt-gniazdo w którym siedzi. Może by się wtedy przepalił drugi żarnik, albo styki startera (chociaż te są dość pancerne i w dodatku w gazie obojętnym więc pewnie by się conajwyżej zgrzały ze sobą (ale to by też rozwiązało problem)).

Reply to
BLE_Maciek

Wed, 14 Feb 2007 17:45:51 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Jacek \"Plumpi\"" snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Pomogło Ojcze. Wierzyłem że kiedyś się te świetlówki wrescie zepsują na Amen i się zepsuły. Amen ;-)))

Reply to
BLE_Maciek

Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka] snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:eqv1pu$a92$ snipped-for-privacy@daniel-new.mch.sbs.de...

.. 5. Wypijasz pół litra przed wejściem i po tym miganie i inne takie sa niezauważalne. ..6. Uczysz (zsynchronizować) sie zamykac oczy kiedy gasnie a otwierasz kiedy świeci, efekt? Masz światło, które pobiera średni połowe mocy, czyli oszczędności!!!

  1. Jeśli masz wiatrówke, odstrzel zapłonnik.
  2. ...
9... Wynajmij jakiegoś gościa o inteligencji szympansa Q80 a wykombinuje coś napewno aby bez problemu wymienić świetlówke.
  1. Myślałem ze u czubków mają obsługe do takich rzeczy jak wymiana żarówek i świetlówek !!?
Reply to
techpro

O to mi się podoba, możnaby to udoskonalić przez wymuszanie mrugania impulsami elektrycznymi z odpowiednio umieszczonych elektrod.

Wiesz... w służbie zdrowia bieda teraz, redukcje etatów, do konserwacji sam pan Henio się został i ze wszystkim nie wyrabia ;-P

Jarek P.