Jak się dziś odbiera radio

Zacznij od latarki i oświetlenia ekranu. Jeśli zobaczysz tam ciemny obraz, to znaczy, że tylko podświetlenie matrycy jest wygaszone. Dobre i to, choć wiele prądu to nie oszczędza.

Reply to
Grzexs

W dniu 2022-03-02 o 20:04, Collie pisze:

Brak pod ręką takiego coby pokazał poprawnie paredziesiąt watów, ale da się załatwić. Ale obawiam się że że projektant tego TV niespecjalnie przejmował się mocą pobieraną w trybie radio.

Inna sprawa że w kablówce mam ledwie 11 stacji radiowych, a na fm 37. A w necie tysiące.

Reply to
PeJot

W środę, 2.03.2022 o 20:15, PeJot napisał:

Net to net, a radio to radio, tego też nie zastąpi telewizor bez obrazu. Miałem ci ja wieżę Radmora, ale podjebali mi ją w poprzednim domu. To było radio, ech...

Reply to
Collie

Jestem tylko gościem w PL, radia słucham tam tylko w samochodzie - przeważnie jadąc przez całą polskę. Szczerze mówiąc stacji FMowych nie da się słuchac. Muzyka w stacjach ogólnopolskich to jest sieczka - takie polsko-światowe disco polo, które ma wpadać w ucho większości, pomieszane z reklamami na leków biegunkę, kaszel palacza, problemy męskości i Euro AGD. Stacje FMowe muszą zarabiać. Opłaty za koncesje, nadajniki itp muszą się zwrócić.

Nie wiem co jest na DAB w PL bo jeszcze nie miałem okazji słuchać.

W sieci słucham kilku stacji i płacę im dobrowolnie przez patreon/patronite za treści i brak reklam.

c.

Reply to
Cezar

Fakt, prawie nie da (bywa że RM jest miodem na serce), ale TŻ mówi że ja ciągle narzekam ;-) Co do konkretów brak kanału sportowego, kiedyś były transmisje w radio, nie każdy może oglądać jadąc. Chętnie bym też odbierał sam dźwięk z YouTube.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Na to pozwala Youtube Premium... za które też płacę

c.

Reply to
Cezar

Lub zwykłe YT gdy ekran zgaśnie ;-) Tak czy inaczej zwykle za dużo kombinacji, gdy jedziesz i nie chcesz przystawać.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 2022-03-02 o 20:15, PeJot pisze:

Zaczyna się robić ciekawie. Na tabliczce znamionowej tego TV podana jest moc 96 W. Przy normalnym odbiorze TV HD moc jest rzędu 55-65 W.

Natomiast przy odbiorze stacji radiowych, po wygaszeniu planszy "Kanał radiowy" moc *spada* do 20 W.

Do tego amplituner pobiera ok. 50 W, a raczej nie zamierzam słuchać radia na głośnikach z TV.

Chyba jednak wystawię jakąś antenę FM na balkon.

KDWZO nie wchodzi w rachubę, religia nie pozwala :)

Reply to
PeJot

Mamo, mamo a po co nam to wszystko jak w zoo żyjemy.

Reply to
Zenek Kapelinder

wtorek, 1 marca 2022 o 18:02:24 UTC+1 m4rkiz napisał(a):

Za dwie dychy w sklepie kupiłem głośnik bt z wbudownym radiem. Z kart sd też potrafi odtwarzać.

Reply to
Zenek Kapelinder

No tak prawde mowiac ... do stowy to troche trudno fajne radio kupic.

Wymagam pamieci na programy, i to ze 20 sztuk. Z przyciskami do szybkiego wyboru. I RDS bylby bajerem.

Choc z drugiej strony ... i tak slucham jednego RMF ...

J.F

No właśnie. A tam jakiś gigantoman o setkach stacji w necie napisał. Co by nie włączyć to wszędzie gówno adresowane do konkretnego słuchacza. I zapewne wszędzie reklamy przerywaja żeby puścić kilka mozgojebnych piosenek. Coś takiego jak to

po angielsku.

Reply to
Zenek Kapelinder

Z ciekawości włączyłem, dawno nie używane, radio Śnieżnik. Na falach długich, na antenie ferrytowej, 225kHz odbiera całkiem, całkiem. Spodziewałem sie jakiś zakłócających warkotów, itp. Tyle, że u mnie około 30km od Solca Kujawskiego

jp

Reply to
jacek pozniak

W dniu 2022-03-04 o 16:36, KANALIA* Zenek Kapelinder UJADA:

W dniu 2022-02-24 o 15:21, KANALIA* Zenek Kapelinder na pl.soc.polityka ujada:

"Tak rakietami porzuca gdzie będzie musiał. Taka ma doktrynę prowadzenia wojny. Nie jest tajna. Jeśli ja wiem że Rosja może użyć broni w dowolnym miejscu na ziemi jeśli uzna że jest stamtąd zagrożona to ci od wojny na Ukrainie też to powinni wiedzieć. Nie bombardują miast i wsi tylko składy broni i pasy startowe.

Uważam że jeśli ludzie żyjący na jakimś obszarze chcą stworzyć własne państwo. I są przesłanki że mogą sobie poradzić. To należy dać im taka możliwość a nie wysyłać na nich wojsko żeby siła ich zatrzymać.

Ukraina wysłała wojsko żeby spacyfikowało krnąbrnych mieszkańców okręgu Ługańsiego i Donieckiego. To wtedy według ciebie było w porządku? Słyszałeś że jak Krym wrócił do Rosji to powstała tam partyzantka czy raczej ludzie byli zadowoleni jak dostali zaległe wynagrodzenia i podwyżki pensji?

Ukraina to sztuczny twór. Po chociażby 3 razy niższym niż w Rosji i Polsce PKB na obywatela widać że nie jest zdolna do samodzielnego istnienia. Przekreciarze rozkradajacy Ukrainę na prezydenta postawili klauna i artystę kabaretowego. I co ten klaun zrobił? Wprowadził stan wojenny żeby nikt z Ukrainy legalnie nie mógł wyjechać bo zabraknie mięsa armatniego broniącego majątków oligarchów. Rosja ma sporo za uszami ale akurat w tym przypadku co jest jestem za Rosja."

Reply to
Runt

To nie sugestia, ale pytanie:

Używał ktoś? Jakieś opinie? Wygląda topornie, ale może do amatroskiego nasłuchu by się nadało.

Reply to
heby

Może używkę samochodową?

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 2022-03-05 o 12:40, ąćęłńóśźż pisze:

Hehe, mam na zbyciu.

Natenczas *kupowanie* radia, jako kolejnego klocka mija się z celem,

*jest* amplituner i chcę go wykorzystać, czy to jako radio FM, czy to jako wzmacniacz do odbioru radia przez TV. Obydwie funkcje się wzajemnie wręcz uzupełniają, na FM mam kanały radiowe których nie ma w TV i na odwrót.
Reply to
PeJot

Za komuny PR1 odbierałem na radiu detektorowym. 30 metrów anteny rozwieszonej między budynkami + prosty obwód LC + złącze BC tranzystora germanowego jako dioda dawało sygnał m.cz. rzędu 1V. W Opolu. 230 km w linii prostej. Odbiór był zabijasty.

W sobotę, 5.03.2022 o 14:14, PeJot napisał:

*Na ten czas*. Natenczas znaczy wówczas.

Natenczas Wojski chwycił na taśmie przypięty Swój róg bawoli, długi, cętkowany, kręty Jak wąż boa, oburącz do ust go przycisnął, Wzdął policzki jak banię, w oczach krwią zabłysnął, Zasunął wpół powieki, wciągnął w głąb pół brzucha I do płuc wysłał z niego cały zapas ducha, I zagrał...

Reply to
Collie