Jak odróżnić zero robocze i ochronne

Pytanie Jak odróżnić zero robocze i ochronne w instalacji domowej? Mam multimetr.. (zakładamy że nie ma wyłącznika różnicowo-prądowego) Pozdrawiam Paweł

Reply to
Pawel

Użytkownik Pawel napisał:

Poszukaj gniazdka z "bolcem" w domu, wykręc to gniazdko i zobacz jaki kolor przewodu idzie do bolca ew. sprawdz też czy czasem zero robocze nie jest zwarte z zerem ochronnym (wtedy chyba nie będzie problemu)

Wszystko należy wykonać przy odłączonym napięciu i sprawdzeniu czy rzeczywiście zostało odłączone!

Reply to
Maksymilian Dutka

witam jesli masz instalacje przystosowana do zera ochronnego to sprawdz w przylaczu glownym [tylko dom jednorodzinny] polaczenie zera roboczego i zera ochronnego [przypuszczam ze oba przewody beda podlaczone do instalacji uziemiajacej] zero robocze wraz z przewodem fazowym sluzy do przesylania napiecia a po podlaczeniu odbiornika pradu w obwodzie zamknietym zero ochronne musi byc uziemione ze skrzynki przylacza glownego ktore znajduje sie w granicy dzialki i sluzy do ochrony np przed porazeniem pradem z metalowej obudowy urzadzenia [przebicie na obudowe] pozdrawiam

Reply to
szymek

Ja myślałem całe życie, że żółto-zielony to "PE" n nie "P".... ale cóż, człowiek uczy się całe życie :-)

Reply to
McPluto

:o)))

No to ucz się, ucz się .... Jak widać dałem du... , bo to jest "PE", a nie "P" Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to, że była już późna pora.

Reply to
Plumpi

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. pozdrawiam

Reply to
Pawel