Proste pytanie - jak przeliczyć moc na re

Witam,

Mam proste pytanie. Żarówka o mocy 60 Wat, jaką ma rezystancję? Wiem że:

1[W] = 1[A] * 1[V] 1[Ohm] = 1[V]/1[A]

No i kombinuję sobie tak: 60 Wat, czyli przy 1 Volcie napięcia, natężenie będzie wynosiło 60 Amper. Czyli wychodzi 1/60 Ohma. Niestety nie jest to prawidłowa odpowiedź. Jaka jest prawidłowa nie wiem :( Pytanie pochodzi ze strony

Gdzie robię błąd?

Pozdrawiam Paweł Stawicki

nie chce mi się u nich logować. A jesteś pewien, że ta żarówka jest na napięcie znamionowe 1V? Jak tak, to twoje obliczenia są ok. Jak jest na napięcie znamionowe 230V, to opór tej żarówki będzie U*U/P, czyli ok.

882 omy, przy 110V będzie ok. 202 omy. Oczywiście przy gorącym włóknie, przy zimnym dużo mniej.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Paweł Stawicki napisał(a):

Zapewne chodzi Ci o rozwiazanie takie: P = I * A

60W = I * 230V I= 260.8mA

R= U/I R= 230V/260.8mA=881 Ohm

Reply to
Tomasz Pyra

No i tu popełniałem błąd. Myślałem, że moc jest niezależna od napięcia :) Dzięki za pomoc.

Paweł Stawicki