Jak ładują szybkie ładowarki?

Witam

mam układzik ICS1702

i pytanie czy nowe ładowarki superszybkie też łądują i rozładowują jak ten układ?

Reply to
szlovak

tzn że podczas ładowania następują też cykle rozładowań na przemian z ładowaniem

Reply to
szlovak

Wiekszosc raczej nie.

Idea takiego rozladowywania jest stara, pierwszy raz chyba byla stosowana do regeneracji jednorazowych baterii leclanchego ["zwykle"] - gdzie ponoc zapewniala rownomierny narost cynku.

Ale czy jej stosowanie ma sens przy NiCd/MH/Li-ion ?

no chyba ma bo ten scalaczek jest też do NiMH

Reply to
szlovak

Nie bylbym taki pewny. A jesli projektanci nie sprawdzili jak laduje, a mieli na celu sprzedaz milion sztuk ? :-)

no nie wiem ja znalazłem w wikipedii "NiMH batteries were made available to the public in 1983." Więc już dawno były produkowane ale nie popularne, chyba.

Reply to
szlovak

A znalazles tam ze zaleca sie ladowac pradem pulsujacym ? Ja nie. To pytanie czy oni wiedzieli co robia ..

bo to technologia kosmiczna, stosowana w promach kosmicznych. gdzieś to wycztałem.

Reply to
szlovak

A to trzeba szukac na serwerach NASA. Moze kosmiczna, a moze to ich wymysl.

Trzeba przyznac ze NASA sporo ciekawych badan robila ... google znalazlo "ASA studies have also determined that reverse pulse charging waveform may improve the charge acceptance and cycle life in some cases."