Ogniwa litowe z baterii laptopowej

Czy da sie je do czegoś wykorzystać? Niestety bateria została rozbrojona, a elektronika wyrzucona. W środku byłu 4 pary ogniw. Uszkodzona bateria przeleżała rok w szafie. Da się coś z tego zrobić?

Bateria padła, a właściciel sobie rozbroił, by zobaczyć co jest w środku. Ogniwa nie były mocno eksploatowane, rok z tego 10% na bateriach. Mierzyłem napięcie - 0V.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Jak ogniwa Panasonic, to z praktyki mi wychodzi ze nic. Moze niektore sa jeszcze dobre, ale szybko padna.

nie wiem co to za ogniwa są w różowym plastiku jakieś kilka literek i cyferek mają

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

kiedys mialem taka z toshiby, bylo tam 8szt ogniw polocxzonych w bAterie po dwa rownolegle. batrerie z kolei polaczone szeregowo. w sumie 14,4V. Jedno ogniwo 3,6V 1,2 Ah. byly rozladowane do zera ale raptem pare dni. Po naladowaniu dzialaja bez problemu, uzywam do dzis. nie wiem czy maja 100% pojemnosci ale nie narzekam. Maja juz z 5lat i zyja dalej. na ogniwach nie bylo zdnych oznaczen. kolor zewnetrznej izolacji- blekitny.

3mta sie , tdq
Reply to
tdq

Jak maja 0V, to już złom. Jakby Ci się któraś zachowała z napięciem co najmniej koło 2V, to można spróbować reanimować. Porozdzielaj jeszcze pakiety i sprawdż pojedyncze ogniwa.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski

sprawdziłem wszystkie - 0V

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

wlasnie rozbroilem taka baterie laptopowa. tez z rok lezala, 0V, typowo

14,4V 3,3Ah. nal;adowalem i trzyma. przy obciazeniu 350mA za pomoca powerLED dzialalo ze trzy godziny i dalej dziala.nie robilem pelnego testu n a rozladowanie.

tdq

Reply to
tdq

a jakim prądem ładowałeś? ja próbowałem ładować zwykłym zasilaczem z mostkiem graetza, nie filtrowanym z rezystorem w szeregu prąd prawie zero mA jeszcze ich nie wyrzuciłem

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

PODlaczylem ladowarke od jakiegos telefonu (CHYBA NOKIA) BEZ ZADNEGO REZYSTORA. Z MIERNIKIEM ROWNOLEGLE. PRAD PLYNAL ALE NIE WIEM ILE BO NIE MIERZYLEM. GDY OGNIWO OSIAGNELO 4,2V ODLACZYLEM LADOWANIE.

Reply to
tdq