CD-ROM w samochodzie - problem z sygnalem audio

Witam Udalo mi sie zasilic CD-ROM z instalacji samochodowej (poprzez prymitywny stabilizator napiecia). Gorzej z sygnalem audio. Zrobilem w radio LINE IN wpinajac sie pod glowice magnetofonu. Wiem, ze to tez prymitywny sposob. Ale pomyslalem sobie sprobuje... W magnetofonie siedzi kaseta, wkladam minijacka do CD-ROMa i sygnal w glosnikam milknie, nie slychac ani kasety, ani cd. Po wyjeciu minijacka przez chwile jeszcze "gra" cisza i pochwili wraca sygnal z magnetofonu.

Co robie nie tak. Czy sygnal z CD-ROMa jest az tak mocny ze nie przechodzi przez uklad za glowica? A jeszcze takie pytanie - czy masa zasilania = masa sygnalu audio? Czy lepiej nie zwierac owych mas?

Pozdro

Reply to
Bogdan iBogdan

Bogdan iBogdan napisał(a):

Chyba nie. Miałem kiedyś podobny problem z discmanem Sony i 2-ma różnymi radiami samochodowymi, z których jedno miało gniazdo CD in, a w drugim gniazdo dorobiłem. W obydwu przypadkach zwarcie masy sygnałowej i zasilania powodowało powstanie fury zakłóceń audio. Rozwiązaniem było albo zasilanie discmana z akumulatorów, albo zasilanie discmana z 12 V przez przetwornicę mającą na celu separację mas. Układ działa nadal.

Reply to
PeJot

Witam! Pewnie ze zle robisz. Sygnal z glowicy jest na tyle maly, ze potrzeba go mocno wzmocnic. Wpinajac sie w w glowice "zapychasz" wzmacniacz (dobrze ze go nie ubiles) Wepnij sie lepiej w przelacznik radio/magnetofon (na pewno jest taki, zrobiony na kluczu) Pozdrawiam

Reply to
wchpikus

Black magic jak dla mnie. Sprobuje sie wpiac w uklad MC14052, a dokladnie w wybor fal AM. Tylko nie mam mini-kombinerek by sie to tego dobrac...

Reply to
Bogdan iBogdan

Witam! Zobacz najpierw tutaj:

opisany ten uklad, moze to cos wyjasni do czego chcesz sie wpiac:) Pozdrawiam

Reply to
wchpikus

W 2 i 15 nozke ow ukladu.

Reply to
Bogdan iBogdan

w MM radio JVC z mp3 po 249zl... nie baw sie i kup sobie, cdrom mialem w aucie i w zimie plyt nie czytal ;) Zdemontowalem to.

Reply to
Krzysiek

do MM mam ok. 130 km w jedna strone :)

Reply to
Bogdan iBogdan

Bogdan iBogdan napisał(a):

Na Allegro masz po 150-170zł

Pozdrawiam MD

Reply to
Maksymilian Dutka

Witam! Podepnę się do pytania. Czy można zasilać CD-ROM w samochodzie podając 12V przez stabilizator liniowy, a 5V przez Impulsowy? Pozdrawiam M. Augustyniak

Reply to
Michał Augustyniak

No jednak chyba da się. Pewnie dużo zależy od napędu - ale mi trafił się chyba jakiś twardziel. Jeszcze nie podpinałem w samochodzie, więc wszystko może się zdarzyć.., ale podłączyłem pod stałe 11V. Na wyjściu 7812 (najzwyklejsza wersja) mam 10V, a 5V jest stabilizowane przez LM2825-5.0... i działa pięknie.

Trzęsę nim jak szejkerem i nic nie przeskakuje. Podepnę do auta i dam znać jak poszło :) Pozdrawiam M. Augustyniak

Reply to
Michał Augustyniak

No ja na razie będę zadowolony jak uruchomię to cd.. Gdybym miał robić mp3 i to jeszcze softwareowo to bym chyba do przyszłych wakacji nie skończył..

Wracając do tematu to cd gra, wszystko się kręci, ale zbiera zakłócenia od wszystkiego - od pracy samego cd, po alternator - nie da się słuchać. Nie jest to sprawa zasilania, gdyż na słuchawkach jest ok.

Problem zaczyna się gdy podpinam całość pod wzmacniacz (na TDA1558Q), słychać straszne trzaski, wzmacniam sygnał z wyjścia słuchawkowego, trzaski słychać nawet przy zatrzymanym cd. Próbowałem walczyć z masą, odpiąłem ją od przewodu sygnałowego, ale jest jeszcze gorzej. Gdzie szukać przyczyny? Czy można zastosować do odseparowania transformatorki z modemów? Czy pogorszy to słyszalnie jakość dźwięku? Nie jestem "audiofaszystą" ale różnicę między chińską mp3-ką a cd słyszę. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam! M. Augustyniak

Reply to
Michał Augustyniak

Michał Augustyniak napisał(a):

Ja miałem 12V podpięte bezpośrednio do instalacji, 5V przez stabilizator 7805 z dużym radiatorem (trochę się grzał). Na początku był to jakiś Philips x8, ale nie przeżył pierwszego mrozu, potem był LG x52 - chodził nawet na mrozach do końca. Teraz mam podpięte kieszonkowe mp3.

Mirek.

Reply to
Mirek