zmiana napiecia wyjsciowego ladowarki NOKIA

Witam,

Bardzo by mi lezalo wykorzystac ladowarke ACP-8E, ale potrzebuje miec 8V na wyjsciu. Oryginalnie jest 5,3. Co jest wzorcem napiecia w przetwornicy - zener? i jak to rozpoznac w postaci SMD? Pozdro, Marek

Reply to
Marek MANO

Jest transoptor, ale po stronie niskonapięciowej jest tylko jeden tranzystor (oznaczony 1F T). Reszta elementów ma dwa tylko wyprowadzenia. Po stronie "gniazdkowej" jest coś na kształt scalaka (8 wyprowadzeń w dwóch rzędach), ale ma wszystkie 4 wyprowadzenia po jednej stronie połączone ze sobą i zasilają transformator, i oprócz tego ma wykorzystane tylko dwa wyprowadzenia z drugiej strony obudowy. Czyli z otoczeniem połączone to coś jest w trzech punktach.

BTW.Jak są oznaczone wartości rezystorów SMD? Mam np. 225 na jednym i 2R21 na innym?

Pozdr, Marek

Reply to
Marek MANO

Pewnie tak - typowa konstrukcja to transoptor zasilany z wtornej strony przez zenera. Elementow tam pewnie tyle co nic i zorientowac sie latwo.