Re: oscyloskop - jaki wybra? pierwszy

> Zajmuje sie glownie cyfrowka (mikrokontrolery, i ich peryferia) raczej

Tak na szybko. Co robi analizator cyfrowy? FFT?

Reply to
ptoki

FFT. Jak podłączysz antenę do wejścia, ładnie widać które pasma na KF są aktywne.

j.

Reply to
Jacek Radzikowski

Nie należy się zbytnio ekscytować tym FFT, powie Ci to każdy kto widział choć raz porządny analizator RF. Ta transformata w oscyloskopach nadaje się tylko do tego, aby pokazać studentom widmo różnych sygnałów; do prawdziwych zastosowań już ciężko. Mamy w labie kilka Rigoli i są całkiem OK. Solidne i bez awaryjne, jedynie software trochę uciążliwy w obsłudze i brak terminacji 50 ohm. Na 4 sztuki LeCroy 104Xs/Xi i 4 sztuki Rigolów sprawiają problemy 3 LeCroy'e :) Generalnie odradzam tę markę, do dużego projektu kupiliśmy kilka sztuk 204Xi/104Xi/104Xs i są z nimi niespodzianki (np. fabrycznie rozkalibrowany egzemplarz).

Reply to
Filip Ozimek

Filip Ozimek pisze:

Tez polecam rigola, mialem model o pasmie do 100MHz a dawal rade do

400Mhz, czestosciomierz do 1GHz co prawda przebieg byl malo czytelny ale czestotliwosc pokazywal bez bledow.
Reply to
zenek

Nie. Łapie przebiegi cyfrowe i pozwala na ich dalszą analizę. Przydał mi się w moim Owonie parę razy i z tych paru razy jeden raz siedzial bym miesiąc szukając błedu gdyby nie ten analizator. FFT to inna bajka.

Reply to
Sebastian Biały

Żeby nie było wątpliwości:

Dokładnie tego mam i w dodatku to co widac na ekranie to własnie analizator cyfrowy a nie FFT (którego z reszta nie ma w tym modelu).

Reply to
Sebastian Biały

A co z pomiarami poza gwarantowanym oscyloskopu ?

Reply to
zenek

Co masz na myśli? Czy da się sięgnąc powyzej 20MHz ? Nie miałem do tej pory okazji _powaznie_ się bawić pomiarami powyżej wiec nie chce wprowadzać w błąd. Ogólnie oscyloskop cudem techniki nie jest i raczej nie polecam, pewno teraz kupiłbym rigola, jednak wbudowany analizator cyfrowy uratował mi tyłek pare razy.

Na marginesie: coś czesto trzeba robić kalibrację automatyczną. Dziwne.

Reply to
Sebastian Biały

Oczywiście że nie FFT. Jakimś cudem dotarło do mnie że pytasz się o analizator widma. Sebastian już napisał czym jest analizator cyfrowy.

j.

Reply to
Jacek Radzikowski

W dniu 2010-05-14 17:27, Filip Ozimek pisze:

Jak walczyłem z 23 harmoniczną sygnału ALE z procka to analizator w oscyloskopie bardzo mi się przydał w połączeniu z anteną telewizyjną na dolne pasma TV. Widziałem tę samą emisję co w laboratorium kompatybilności. Oczywiście do wystawienia deklaracji taki pomiar się nie nadawał ale nie musiałem walczyć z zakłóceniami na gościnnych występach w laboratorium i zaoszczędziłem przy tym sporo kasy.

Reply to
Mario

I to sie tak wprost podlacza, czy jakis wzmacniacz trzeba ? Oscyloskop chyba za malo czuly, sygnal z anteny chyba nawet jednego bitu nie ruszy ?

No chyba ze kolejny przyklad zastosowania ditheringu mamy :-)

Dałem gotowy wzmacniacz antenowy około 20dB. Znalazłem taki, w którym można było regulować osobno czułość w niskim pasmie i w wysokim. Niskie pasmo było na kanały I i II czyli na zakres do 60MHz taki jak oscyloskop. Antenę zrobiłem jako zwykły dipol pętlowy i powiesiłem pod sufitem. Z pomiarów w labie wiedziałem o ile dB przekraczam na niektórych harmonicznych. Nawet taki prymitywny pomiar dawał możliwość obserwacji i ile jestem w stanie obniżyć emisję. Na szczęście wszystko co złe siedziało poniżej 60MHz w zakresie oscyloskopu.

Reply to
Mario