[INFO] (trochę długie) zwarcie lini

Witam,

Problem rozwiązałem, ale może kiedyś ktoś będzie miał podobną sytuację to piszę do archiwum:

Bawię się FTDI232 i idąc ślepo o oznaczeniach na obudowach DB9 nie zauważyłem że ten sam pin z 1 strony ma numer 5 a z drugiej (od strony przewodów 1). Mniejsza o ideę takiego opisu. Oczywiście podłączyłem wtyczkę we wtyczkę, co spowodowało zwarcie linii +5V do masy na porcie USB. Dalej oczywiście system już nie widział żadnego urządzenia USB. No i klapa, ciężko mi się zrobiło bo uszkodziłem port USB w laptopie a to nie jest miłe (szczególnie w poniedziałek). Poczytałem, pogooglałem i przyczyn mogło być parę:

1) spalony moduł USB na płycie (reszta wszystko w kompie chodzi) 2) o ile są: spalone bezpieczniki 3) bezpieczniki mogły być powrotne więc napięcie powinno wrócić po ustaniu.

Na szczęście padło na wersję 3 lecz nie pomogło samo odjęcie zwarcia, restart też nie pomógł. Dopiero pełne odłączenie od zasilania (łącznie z wyjęciem baterii z laptopa). Odpalił (czytaj: zadziałał).

Pozdrawiam i przepraszam za takie długie

Rogher

Reply to
Rogher

E cos kolega pokrecil. We wtykach DB9 z obu stron sa identyczne numery pinów, co wiecej, jak kolega wepnie DB9M w DB9F to po obu stronach tez sie wszystko zgadza. No chyba, ze przy montazu kolega nie z tej strony PCB gniazdko przylutowal.

Jedno mnie tylko zastanawia, z tego co widze w notach aplikacyjnych - pomylka po stronie RS232 nie powinna skutkowac zwarciem po stronie USB.

Reply to
robmac

:) zapewniam Cię że nie pokręciłem, bo mam to na biurku i z jednej strony pin na złączu DB9F ma opis 1 a z drugiej strony ten sam pin ma opis 5. Jeżeli Kolega taki niedowiarek, mogę przesłać fotki na priv :)

Problem polegał na tym, że do linii 1 podłączone miałem +5V, a do linii

5 -> GND. Do tego złącza podpięty był dodatkowy układ z mikrokontrolerem który dostał odwrotną polaryzację zasilania i zwarł zasilanie przez diody zabezpieczające. (taka zamiana plusa z minusem)

Rogher

Reply to
Rogher

No troche niedowiarek :) , ale juz mnie przekonales. Dobrze wiedziec, ze sa takie buble na rynku, choc jakos nigdy nie trafilem na taki patent. W najgorszym przypadku byly calkiem pozbawione oznaczen.

A co ciekawego kolega zmontowal, jesli wolno zapytac?

pozdrawiam.

Reply to
robmac

żadne nic takiego wielkiego, żeby tam od razu fotony liczyło :) Rejestrator pracy (ciśnienie i czas) pneumatycznej maszyny przeciskowej. Temacik dla mnie ciekawy, zasilanie bateryjne, musi wytrzymać min. 3 miesiące na baterii a potem wraca od klienta i ściągane są dane co klient robił, czy z ciśnieniem nie przedobrzył (bo wtedy ma po gwarancji) i ile godzin pracowała maszyna.

Do transmisji wykorzystuję USARTa wbudowanego w PIC'a i przez FTDI232 przechodzię na USB'a. Zaleta taka że podczas podłączenia kompa do rejestratora korzystam z zasilania z USB'a. Więc można sobie także podiagnozować maszynę "online". :)

Pozdrawiam

Rogher

PS: a myślisz że te numerki zamienione to bubel??? Ja już prawie przyjąłem, że jest w tym jakiś sens, tylko głęboko ukryty :)

Reply to
Rogher

no, brzmi ciekawie, a czym mierzysz cisnienie? przetworników do wyboru jest chyba cala masa?

pozdrawiam Robert

Reply to
robmac

robmac napisał(a):

Przetworników jest rzeczywiście cała masa. Jednakże, byłem ograniczony bardzo, bardzo gabarytami oraz raczej zasilanie musiało być 5V (wyjście napięciowe 0,5V - 4,5V) ze względu na baterię. Zdecydowaliśmy się najpierw na JPX'y z Peltrona lecz potem (z powodu wycofania się przez Peltrona z tych wersji) znalazłem w JUMO identycznej budowy o nazwie MIDAS. 0..16bar, wy: 0.5..4.5V. Mały, zgrabny. Problem z nim taki, że pierwszy wynik na wyjściu uzyskuje po 100ms od włączenia zasilania, czyli tak naprawdę mam prawie 100ms darmozjada co mi prąd zjada :)

No ale nic innego nie wymyśliłem.

Pozdrawiam

Reply to
Rogher

Fajny temat miales do rozpracowania. Niby fotonów nie liczyles, ale na pewno musiales sie zmierzyc z wyliczeniem uchybu pomiaru calego ustrojstwa. Jak zerknalem do noty katalogowej tego przetornika, to sie troche pogubilem. Jestem ciekaw jak z tego wybrnales?

Pozdrawiam.

Reply to
robmac

robmac napisał(a):

Właściwie jeszcze go rozpracowuję :) muszę przeskoczyć na inny procek (był PIC16F876A a będzie jakiś PIC18F2xxx). Z czym się pogubiłeś w notach przetwornika?

Rogher

Reply to
Rogher