Dysk - zwarcie

Cześć. Myślę, że to jednokierunkowy transil TPSMB13A prod. GS. Uszkodzony pewnie wskutek awarii zasilacza lub odwrotnego włożenia wtyczki z zasilaniem (jeśli to fizycznie możliwe). Tu dokumentacja:

łbym wstawić np. P6SMBJ13A (z TME). pzdr.

Reply to
Tomasz Polak
Reply to
Robert Wańkowski
Reply to
Robert Wańkowski
Reply to
Robert Wańkowski

Można próbować i bez transila, jak się nie boisz. Pełni on w zasadzie funkcję ochronną. Oczywiście należy unikać przepięć przy włączeniu i wyłączeniu, czyli najpierw podłączyć dysk do zasilacza, dopiero włączyć zasilacz do sieci. Przy wyłączaniu odwrotnie - najpierw zasilacz z sieci. No i trzeba być pewnym biegunowości i miejsc kołów +5 i +12V. Dołączać najlepiej do oddzielnego zasilacza (poza komputerem), żeby przypadkiem nie zestresować innych podzespołów. No muszę dodać, że mam jednak zerowe doświadczenie z takimi naprawami ;). Ewentualny inny transil powinien być o zbliżonych parametrach, pewno takie są stosowane w innych dyskach w na wejściu +12V. pzdr.

Reply to
Tomasz Polak