"Lunetowy" czujnik ruchu

Mam potrzebą zobaczenia z wysokości 20-kilku metrów (odległość jeszcze trochę większa) ruchu samochodu osobowego/dostawczego, który najeżdża na kwadrat o powierzchni mieszczącej niewiele więcej niż ten samochód (powiedzmy - miejsce parkingowe). Gdzie szukać urządzenia, które taki ruch zobaczy i zmieni stan na jakimś swoim wyjściu (może od razu powiadamiać dźwiękiem)? Chodzi o to, żeby nie obejmowało za dużego obszaru i żeby można je było "wycelować" w dane miejsce.

Korzystnie byłoby gdyby nie trzeba było nic montować w samochodach, a jeśli jest to lepsze wyjście, aby nie kosztowało to majątku.

pozdrawiam

Reply to
kffiatek

kffiatek napisał(a):

no cóż, na samochód to chyba najlepsze są czujki mikrofalowe. nawet miałem w rękach taką, która człowieka z tej odległości łapała. ale domyślam się, że chcesz ten samochód wykrywać z góry (...) i tu może być problem (patrz zasada działania czujki mikrofalowej).

a z tym będzie jeszcze większy problem, takiej selektywności nie osiągniesz żadną znaną mi czujką ruchu.

bez montażu jakiejś pętli indukcyjnej w nawierzchni parkingu to się chyba nie obejdzie.

Gdzie szukać urządzenia, które taki

widzę jeszcze jedną interesującą możliwość - kamera z odpowiednim obiektywem (obejmującym tylko interesujące nas pole) połączona z układem detekcji ruchu, albo nawet rozpoznawania obiektu, bądź tablic rejestracyjnych. to rozwiązanie nie będzie jednak tanie.

Reply to
RobMac

RobMac schrieb:

no bez przesady. Załóżmy, że to nie apteka i nie trzeba zmierzyć, czy samochód stoi dobrze, czy 5mm w lewo czy prawo. Czujki pozycji na tą odległość nie należą jednak do najtańszych. Mam wrażenie, że firma Sick (jestem z nią daleko pokrewniony, ale niestety nie mam w niej udziałów) takowe czujniki posiada (laserowe). Cen nie znam, ale można zadzwonić i zapytać

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

kffiatek napisał(a):

Mam wrażenie, że problem da się rozwiązać przy pomocy czujnika ultradźwiękowego, ale na pewno trzeba zrobić pasujący czujnik i opanować analizę sygnału.

Wiesław Bicz

---------------========== PBP OPTEL sp. z o.o. ==========---------------

------===== R&D: Ultrasonic Technology/Fingerprint Recognition ====------ ul. Otwarta 10a PL 50-212 Wroclaw Tel.:+48 71 3296854 Fax.:+48 71 3296852

-----===== snipped-for-privacy@optel.pl ... skype: bicz_w ...

======-----

Reply to
Wieslaw Bicz

kffiatek napisał(a):

Są takie kamery z DSP. Mają możliwość wykrywania ruchu. Na zewnątrz jest wyprowadzony odpowiedni styk. Pierwsza z brzegu:

Paweł

Reply to
Paweł

Paweł napisał(a):

Do tego trzeba by było jeszcze analizę obrazu dorobić i oczywiście jakiś komputer dodać. Jest to na pewno możliwe, ale może być trudne, szczególnie w warunkach zmieniającego się oświetlenia.

W. Bicz

Reply to
Wieslaw Bicz

Po co ? Kamera ma już zaimplementowaną detekcję ruchu. Trzeba jedynie dołączyć do niej jakiś dzwonek lub brzęczyk.

Paweł

Reply to
Paweł

Paweł pisze:

Bardzo wątpię, czy ta, zaimplementowana w kamerze detekcja ruchu nada się do wykrywania samochodu. Jeżli to dobrze rozumiem, to będzie reagować na wszystko, na pieszych, zwierzęta, wiatr, itd.

Bicz W.

Reply to
Wieslaw Bicz

Moze byc jakis linux z aplikacją "motion".

Reply to
Lukasz Spychalski

sundayman napisał(a):

Rozwiązanie Boscha zawiera dokładnie to, o czym piszę: komputer (procesor) z dość rozbudowanym programem do analizy obrazu.

Jeśli ktoś zrobił odpowiedni program do detekcji samochodu, to na pewno można go zastosować z odpowiednią kamerą i elektroniką. Podejrzewam jednak, że nie będzie to tanie rozwiązanie. I trudno mi teraz ocenić jego niezawodność.

Moim zdaniem czujniki innego rodzaju mają większy sens.

Pozdrawiam

W. Bicz

Reply to
Wieslaw Bicz

Jeśli oświetlenie będzie dostateczne to pojawienie się samochodu wykryje w 100%. Trudno powiedzieć, czy takie rozwiązanie wystarczy pytającemu. Nie napisał on do czego dokładnie jest to potrzebne.

Paweł

Reply to
Paweł

Pewnie, że sie myli. Popatrz tutaj.

całkiem nieźle sie spisuje w tej roli. Trochę to kosztuje. Ale możesz sam to oprogramować. Nie jest to nic nadzwyczajnego.

Reply to
moki1

moki1 pisze:

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi

Czy to działa w nocy, przy słabym oświetleniu (uliczne latarnie)? Czy mogę prosić o szczegóły rozwiązania na maila (usunąć trzeba .no i spam.? Jaki jest orientacyjny koszt urządzenia (wraz z ew. dodatkowym oświetleniem w IR z wysokości 20-kilku metrów)?

pozdraiwam

Reply to
kffiatek