GPS -- sukces

Piotr Wyderski napisał(a):

_Być może_ Marek Lewandowski będzie w stanie załatwić wtyczki - poszukaj do niego kontaktu w archiwum. Aha, większość sygnałów jest dostępna na przelotkach po drugiej stronie PCB, niejako pod złączem.

Reply to
badworm

U mnie też działa na antenie samoróbie:-) Polecam podłączyć bateryjkę (choćby ze starej þlyty głownej wypruć), bo u mnie z tą kiepską anteną po zimnym starcie i kiepskiej widoczności potrafi się dosyć długo podnosić (kilka(naście) minut). Z bateryjką już jest ekspres nawet po 1-2 dniach wyłączenia.

Było już: Molex PN 54167-0208 Skąd: w PL chyba znikąd:-(

Jakbyś gdzieś zobaczył, to daj znać, bo mnie też martwi mechaniczna wytrzymałość tych lutów kynarkiem. Na razie jest spokojnie, bo zamontowałem moduł, tak jak i inny grupowicze, na normalnej płytce i podczepiłem kynarki do goldpinów, ale też wolałbym coś pewniejszego.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski

Ja mam antenkę poleconą mi przez Marka Dzwonnika. Ciekawa sprawa: po położeniu anteny na parapecie ledwo widzi jednego satelitę. Po jej wyrzuceniu za okno widzi 5, choć w sumie znajduje się ona jakieś 20 cm od pierwotnego punktu. Co tak tłumi fale, szkło?

Mnie najpierw zlokalizowało gdzieś w Argentynie. :->

Przenosisz go w jakiś tryb power down? Bo on pobiera ~200 mA.

Ech, standard. :-( Ale jeszcze spróbuję przylutować się do blaszek złącza, sprawiają wrażenie odporniejszych mechanicznie.

OK, skoro z pecetem działa, to czas przejść do drugiej części planu i podłączyć to do ARMa. :-) Ale to później, teraz mi TMF narobił apetytu na ten wyświetlacz z Siemensa. :-)

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski
Reply to
Piotr Wyderski

Lepiej sprawdź położenie satelitów. Zdarza się często taki układ, że po jednej stronie nieba (kąt widzenia ~180 stopni) masz 3-4 satelity. Z tego jeden jest prawie nad głową, a inne rozrzucone szeroko. Więc jak masz antenę nawet lekko w domu, to zasłaniasz sobie całkiem niezły kawał nieba.

btw: jakie snr masz średnio dla satelit z tą aktywną anteną?

Mnie w Australii:-) Przyśpieszyć go można trochę podając ręcznie współrzędne do zainicjowania modułu.

Na razie nie (jeżeli chodzi Ci o trickle power), ale zamierzam jak podłącze go uC. A bateryjka jest podłączona pod to specjalne wejście i służy tylko do podtrzymania wewnętrznego ramu. Więc na razie 'przenoszę go w tryb power down' wyciągnięciem wtyczki zasilania:-)

Ja lutowałem do blaszek (oprócz zasilania) - transformatorówką:-) W sumie dosyć prosto o ile nie chcesz za dużo pinów wyprowadzić, bo lutowanie do sąsiednich styków to już jest naprawdę sztuka. No i co najmniej lupa jest potrzebna:-)

Ja w trochę innej kolejności: podłączyć to do atmegi z mmc i jak wszystko będzie chulać, to dopiero wyświetlacz z Siemensa:-)

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski
Piotr Wyderski

Użytkownik Piotr Wyderski napisał:

Nie wiem co masz na mysli piszac o odbieraniu nmea, z darmowych programow pokazujacych pozycje na mapie znalazlem tylko emapa nawigator polski, jest troche innego softu odbierajacego dane np visualgps

Nie tak dawno za "myszke" na sirf'ie II z RS232 dalem ~300 tak ze jest o co powalczyc

Jesli jezdzi sie tirem to tak, do osobowego nie polecam, niewygodne, trzeba postawic gdzies z boku albo dac komus na kolana (ciezkie) no i problem co z laptopem zrobic jak sie wysiada, mnie juz sie odechcialo podpinac to wszystko i odpalac soft, ppc w tym wzgledzie sa zdecydowanie wygodniejsze

Reply to
AlexY

o ile pamietam kolo 1.8GHz - szklo nie powinno mocno.

Moze w ramie okna metalowa rama ?

Piotr Wyderski

W szybie zespolonej masz alumuniowa ramkę...

On Thu, 29 Dec 2005 21:36:54 +0100, Marek Wodzinski napisał:

Nie martw sie, jeździ ze mną w aucie już miesiąc po wertepach i nic sie nie urwało. A zawsze można jeszcze ,,glutem'' kapnąć.

Reply to
Verox

Piotrek_P napisał(a):

Potrafi. Ja mam podłączony przez przejściówke na FT232 z propoxu. Czekam tylko na antenkę, mam nadzieje ze jeszcze w tym roku sie doczekam

vania

u mnie w kompie Rs-a nie ma, działam tylko i wyłącznie przez przejściówkę, przecież to tylko zwykły ciąg danych po TxD i RxD bez użycia linii sterujących..

Reply to
Michal Baszynski .

Użytkownik Piotrek_P napisał:

[...]

a po co cala ramke chcesz wyswietlac? odfiltruj dane o pozycji, sygnale i numerach satelit, ewentualnie jakies wyliczenie kierunku i predkosci

Reply to
AlexY