Generator z przekaznika!

Witam w ostatnim EdW w genialnych schematach jest smiesznie prosty generator dzwiekowy wykonany tylko z jednego elementu przekaznika, dziala on tak ze jego uklad zalanczajacy jest szeregowo polaczony z przelacznikiem tak ze: jezli podlaczymy zrodlo zasilania to przekaznik sie przelacza w 2 pozycje a wtedy przez cewke nie plynie prad i uklad powraca do pozycji 1 wtedy zaczyna plynac prad i znow przelacza sie do pozycji 2 itd. Co w efekcie emituje takie bzyczenie! bo dzieje sie to szybko. Mam takie pytanie! podlaczylem do takiego ukladu baterie 9V i podczas dzialania "generatora" dotkniecie jednej z elektrod bateri powoduje tak jakby porazenie pradem , tak gdyby tam bylo wysokie napiecie bo przez palec przechadza dreszcze, nie mam pojecie skad tam sie bierze to wysokie napiecie i gdzie dokladnie powstaje?

PS: ostatnio kupile kit JABEL 07 - wylacznik dzwiekowy i mam taki problem uklad jest caly czas w spoczynku po wydawaniu roznych dzwiekow z otoczenia dioda ktora zapalona ma sygnalizowac zalaczenie przekaznika tylko delikatnie miga uklad jest bardzo trudno zalaczyc a gdy to juz sie stanie lecitkie pukniecie w cokolwieg go wylacza czy moze wiecie co moze byc przyczyna ? jest tam jedena PRka i kombinowalem z roznymi ustawieniami! POzdrawiam

Reply to
rom3k

Witam, zlutowalem juz chyba 9 JABELow i wszystkie dzialaly oprucz tego wylacznika ktory kupilem juz drugi raz, wczesniej okazalo sie ze jedna dioda na schemacie ideowym byla zle narysowala ( biegunowo ) , teraz juz o tym wiedzialem i wlutowalem odwrotnie i tez sa problemy. Pozdrawiam

Reply to
rom3k

Osoba podaj±ca siê za: rom3k przyczyni³a siê do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejn± wiadomo¶ci± wys³an±

03-08-10 15:32:

Widaæ czytasz EdW nieuwa¿nie lub od niedawna bo by³o to ju¿ jakis czas temu wyja¶nione w "O¶lej £±czce".

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{m-a-³-p-a}post[K_R_O_P_K_A]pl
http://www.gusnet.prv.pl GG# 2400455

A w jaki sposob to zrobilem ??? bo nie wiem?

Czytam EdW ale brakuje mi niektorych numerow oslej laczki ! Pozdrawiam

Reply to
rom3k

Osoba podaj±ca siê za: rom3k przyczyni³a siê do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejn± wiadomo¶ci± wys³an±

03-08-12 20:42:

Nastêpny, który siê przyczepi³ do mojej wrotki ;-P Po prostu Twój post to dok³adnie 1327 bajtów na moim dysku -zosta³ ¶ci±gniêty przez Hamstera i zapisany na dysku. Gdyby¶ by³ w moim kill-file to bys zaj±³ tylko kilkaset bajtów w logu i to do momentu opró¿nienia go ;-> Ale to ju¿ OT i NTG.