emalia z drutu

Użytkownik Konrad Rokicki napisał:

Zależnie od grubości drutu, tak do 0.5mm to wystarczy grotem troszkę podgrzać i emalia odpada, jak grubszy drut to albo papier ścierny albo drapać nożykiem.

Reply to
Maksymilian Dutka
Reply to
Konrad Rokicki

ja opalam emalie zapalniczką i zdrapuje - łatwo wtedy odpada

Reply to
Piotr Chmiel

grzejesz dotąd aż emalia zapali się jasnym płonieniem i lekko zwęgli

o skrukturze miedzi przy takiej metodzie nic mie nie wiadomo, ale wydaje mi się że nic jej nie będzie :)

sam tak końce cewek odizolowywałem i działały - chociaż dobroci nie mierzyłem ?!

Reply to
Piotr Chmiel

Próbowałeś po prostu podgrzać lutownicą?

Grzegorz Kurczyk

Pasty z polopiryny, kalafoniu i spirytusu salicylowego używało się do lutowania... aluminium. Litowania licy zdecydowanie nie polecam - kwas acetylosalicylowy zeżre druciki po pewnym czasie.

Grzegorz Kurczyk
Reply to
Konrad Rokicki

Jesli to emalia z ostatnich 10 - 15 lat to spokojnie ta metoda mozna usuwac. Wczesniej na grubszych drutach byla tansza wersja usuwalna tylko chemicznie albo mechanicznie.

Bo wystarczy, teraz juz technologia poszla w gore i wszedzie jest stosowana emalia "lutowalna".

Reply to
Slawomir Sidor

Dlaczego wyciąłes jedno słowo? Napisałem do czego...

Konrad Rokicki