Dozownik do topnika

Czego używacie jako dozownika do ciekłego topnika przy lutowaniu pojedynczych elementów, na przykład przy naprawach? Buteleczka z igłą działa tak sobie, ciepło dłoni ją ogrzewa i topnik wypływa jak sam chce. Pędzelek niby OK, ale z kolei trzeba zamykać butelkę z topnikiem, bo paruje. Wykałaczka też taka sobie...

Reply to
Paweł Pawłowicz

flamaster z topnikiem niewymagającym mycia np. tk83

Reply to
m4rkiz

Dzięki :-) Problem polega na tym, że często grzebię w sprzęcie pracującym w korozyjnej atmosferze i topniki kalafoniowe są zbyt mało aktywne do jego lutowania. Jestem fanem 2331 Kestera, aktywny a mało korozyjny i łatwy do wypłukania, ale nie mam sensownego aplikatora do niego. Znalazłem coś takiego:

Wiele nie ryzykuję ;-) A tak dla jaj:

Wbrew temu, co tam napisano, są to puste piórka, bez topnika.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Zmień na nieciekły i użyj tego:

;)

Topniki w formie galaretki nie parują. W zasadzie przez miesiące nie zamykam wylotu igły.

Reply to
heby

Fajne, dzięki :-)

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Mam dokładnie ten. Jest rewelacyjny do RF800.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

W dniu 05.08.2021 o 20:56, Pawel "O'Pajak" pisze:

:-)

Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

To jeszcze zapytam: jakich grubych igieł używasz do niego?

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Obecnie mam igłe o średnicy zewnętrznej 1.8mm. Przyszła razem z topnikiem.

Topnik to NC-559-ASM.

Reply to
heby

Dzięki. Zamówione :-)