DCF77 a odbieranie bitow AVR

Czesc,

chcialbym sie pobawic w odbior DCF77. Nie chce brac gotowcow i programowac prockow, ale chcialbym wiedziec jak funkcjonuje algorytm odbioru bitow DCF77'a?

Wiem, ze musze "samplowac" wejscie (z sygnalem DCF'a) i liczyc czas stanu wysokiego i niskiego. Ale brakuje mi wiedzy jak i w ktorym momencie UZNAWAC, ze jest 0 (sygnal 100ms) a kiedy jest 1 (sygnal

200ms)...Jak uznac, ze zaczyna sie minuta (brak impulsu)....Ze zdekodowaniem bitow sam sobie rade, bo to jest wszedzie opisane, ale jak odbierac te bity???
--
ThinkXtra
Reply to

W dniu 2014-01-05 01:25, snipped-for-privacy@poczta.pl pisze:

--

| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
BartekK

W dniu 2014-01-05 10:52, szod pisze:

--

| snipped-for-privacy@drut.org GG:23319 tel +48 696455098

BartekK

W dniu 05-01-2014 10:53, BartekK pisze:

Nie bardzo rozumiem. Jak przyjdzie impuls to timer zawsze coś tam zliczy. Czy to będzie 100, czy 200, czy 50ms. Trzeba mierzyć czas pomiędzy bitami żeby stwierdzić gdzie jest początek. Jak będzie początek transmisji, to nic Ci nie uruchomi przerwania. Mówiąc inaczej jak będziesz mierzył tylko bity, to nie namierzysz początku. Uzyskasz tylko ciąg bitów.

Robiłem dekodowanie sygnału dla własnego zegara, ale nie pamiętam szczegółów. Dawno to było. W każdym razie dobrze jest skorzystać z pomocy. Są projekty symulatorów DCF. Wpisuje się godzinę i on nadaje sygnał jak rzeczywisty DCF. Można sprawdzić czy program dekoduje to prawidłowo. Zawsze to lepsze niż zastanawianie się czy walnięty program, czy zakłócona transmisja. Ja też tak robiłem. To był jakiś projekt z netu.

Reply to
szod