Czy naprawa pralki, jest opłacalna?

in <news:ut6at4$3dtga$ snipped-for-privacy@dont-email.me user Mateusz Bogusz pisze tak:

Kupiłbym tańszy model "solidnej" firmy. Mam Siemens 2009r (ale nie katuję jej bo nie mieszkam teraz w Polsce więc nie mogę liczyć lat niezawodności)

Może taki że każdorazowo więcej wody nabiera bo trzeba zapełnić wiekszy bęben.

plus to być może, że łożyska są mocniejsze w wersji na wiecej kilogramów.

zostałbym przy paskowym bo jest od dawna stosowany i sprawdzony i pewnie jest tańszy w naprawie.

Pewnie odgrywa bo pralka wie czy ma ciężko

też nie wiem czy wszystko stało się ochudzonym obtanionym szajsem.

w Anglii mam LG 10kg katowany przez babę o niskiej kulturze użytkownika i nadal działa.

PiteR

A jak temat zszedł już na ogólny temat, to może ktoś mi powie jak/czym suszy pralko-suszarka? Wszędzie tak samo? Domyślam się, że gorące powietrze z bębna robi żelazko. A może inaczej, hula wiatr w bębnie? I czy w pralko-suszarce "standardowej" i z pompą ciepła sam proces usuwania wody z odzieży na tej samej zasadzie się odbywa?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Ta konstrukcja powinna mieć luz ileś stopni obrotu. Znaczy jak weźmiesz w łapy magnes/rotor, powinieneś bez trudu przekręcić łopatki o ileś stopni tak 20-40 stopni. Bez tego luzu ma prawo buczeć, nie wejść na obroty. Ten typ tak ma.

Reply to
alojzy nieborak

Że np. nie muszę rozkręcać połowy pralki. Poprzednią pralkę miałem Polar-a i wytrzymała 13 lat. Jedyną jej usterką była potrzeba kilkukrotnej wymiany kondensatora do silnika potrzebnego do wirowania. Wymiana kondensatora była łatwa ponieważ obracałem pralkę i był przy zewnętrznej krawędzi więc nic nie musiałem rozkręcać. Ale na koniec jej życia jak nie pomogła wymiana kondensatora to kupiłem nową bo stwierdziłem że po 13 latach nie warto się doktoryzować.

Samochodu nie naprawiam, ponieważ nie mam gdzie i nie mam na to ochoty. Naprawiam samochód u uczciwego mechanika.

Też tak mam, po co wyrzucać skoro jeszcze sprzęt nie zniszczony. I wtedy rozkminiam, że może dałoby się to łatwo naprawić... Teraz też mam pralkę Polara, już 10 lat, jak kupowałem to była to najtańsza pralka w EuroRtvAgd. I na razie działa bez usterek. Jedynie co robię to za każdym razem nastawiam wirowanie na 800 aby zbyt szybko nie zajeździć łożysk (max i domyślne jej obroty wirowania to 1200).

Kobiety mają atechniczne podejście do rzeczywistości.

Reply to
pytajacy

Przy typowaniu modelu agd i rtv, odpalam stronę EuroRtvAgd, zawężam do wyszukiwanie do producenta i parametrów, które dla mnie są istotne i zazwyczaj jest to model z bardzo dużą ilością opinii. Duża ilość opinii świadczy o tym że ten konkretny model jest bardzo popularny i taki zakupuję.

Polar-a już nie ma, ale następną pralką jaką zanabędę to raczej coś z Electrolux-a.

Żadnych firm nie reklamuję :) .

Reply to
pytajacy

jest zwykłą odśrodkową i to jeszcze tak zrobioną że obojętnie w którą się stronę kręci przepływ jest zawsze w jednym kierunku.

Reply to
Janusz

Możliwe. W pralkach, które miałem, też nigdy nie słyszałem pracy pompy podczas prania (tylko podczas odpompowywania wody), więc może po prostu w U, S i A mają inne pralki.

Reply to
Arnold Ziffel

Podczas prania nie, ale podczas napełniania wodą tak. Aby wypłukać proszek, który wpadł do pompy na początku pobierania wody.

Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

Identycznie kupiłem tę pralkę samsunga eco bubble 6kg w 2017 roku x-D

Ale razem z nią zmywarkę sharp (jako jedyna z dostępnych miała automatyczne otwieranie na koniec) i zamrażarkę zelmera. Dwa ostatnie sprzęty póki co, nie miały awarii.

Ja wnioskuje z tego, że to jednak loteria. Co mi po 200 pozytywnych komentarzach jeżeli sprzęt produkowany od 2 lat?

Reply to
Mateusz Bogusz

Haha! Gdyby u mnie chodziło o kondensator, to z pewnością miałbym już nową pralkę. Chociażby dlatego że nie miałbym pojęcia, że przyczyną jest kondensator ;-)

U mnie w rodzinie od strony żony, jak nie umiesz naprawić samochodu, zbić altany w ogrodzie czy uwędzić szynek, to krzywo patrzą. Żeby wkupić się w łaski, trzeba się szybko uczyć.

Temperatury 60C też nie przekraczamy.

Eee, tam gdzie to one muszą naprawić np. kupić nowe garnki, to już uważają żeby nie rysować metalowym po dnie czy patelni ;-)

Reply to
Mateusz Bogusz

W dniu 17.03.2024 o 18:45, Paweł Pawłowicz pisze:

Jeszcze się z taka nie spotkałem, najczęściej jest tak ukształtowana dysza że wypłukuje proszek ciśnieniem wody z sieci. Widziałem też 'rozdzielacz' wodny napędzany ciśnieniem który wybierał przergódki.

Reply to
Janusz

To że ten model nie wiruje bo przyczyną jest najprawdopodobniej kondensator to wyczytałem na elektrodzie. Zaryzykowałem i się udało i tak kilka razy.

Wydaje mi się że ile małżeństw z dłuższym stażem to tyle historii, zależności i wpływów rodzinnych. Każdy ma swoje przejścia z którymi się musi zmierzyć aby drugiej połówce udowodnić że życie może wyglądać inaczej. A i tak wszystkiego nie da się zmienić do końca.

Jak się wyda na coś kaskę z własnej kieszeni to wtedy się bardziej szanuje.

Reply to
pytajacy

W nowych i tak nie ma kondensatora w tym miejscu co w starych czyli do pracy silnika asynchronicznego. W nowych jest najczęściej silnik bocznikowy (jak w wiertarkach) sterowany triakiem i kontrolowany przez tacho, przez pasek napędza bęben.

Trudno o takich. Dużo by opowiadać jak próbują naciągnąć.

I prawidłowo :) co to za facet co ma dwie lewe ręce :)

Dlatego ja kupuję ładowane z góry, nie trzeba się tyle zginać co na starość ma znaczenie no i łożyska pracują dużo dłużej, jeszcze nie musiałem w żadnej pralce zmieniać.

Różne są, jedne mają to gdzieś inne pilnują, zależy jak się trafi, ja nie narzekam :)

Reply to
Janusz

Sam widzisz że nie jest łatwe kupowanie obecnie czegokolwiek. Robię pranie codzienne w 40 stopniach ponieważ dzisiejsze proszki/kapsułki są równie skuteczne w niższych temperaturach. A po za tym ciuchy nie są jakoś specjalnie brudne jak np. u mechanika czy budowlańca. Gotuję tylko pościel i ręczniki.

Tak się właśnie zastanawiam o czym my rozmawiamy na grupie elektronicznej ... ;)

Reply to
pytajacy

W dniu 17.03.2024 o 21:15, Janusz pisze:

Chyba nie o tym mowa. Skąd ciśnienie wody na dnie bębna i dalej w odpływie do pompy?

Tak, dwa siury na raz na wyjściu daje jeden do przegródki z płynem.

RObert

Reply to
Robert Wańkowski

A po co tam ciśnienie? mowa była o pojemnikach na proszki a te sa na górze/szczycie pralki.

Reply to
Janusz

Z TV z tamtych czasów pamiętam slogan reklamowy "Włoski styl na dziś" I ten styl mi się wtenczas podobał. Wszystkie pokrętła i chwyty były zlicowane z frontem pralki. I chyba w tej pralce był tylko jeden elektrozawór. Sterowanie wodą do pojemników mechaniczne przesuwał programator.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 18.03.2024 o 09:39, Janusz pisze:

No nie, Paweł Pawłowicz pisze o proszku w pompie.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Pan Robert Wańkowski napisał:

Gorzej jak pompa jest w proszku. Bez naprawy nijak.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Z włoskich rzeczy uważam pizze i wino. Choc Beretta ponoc dobra.

A wk* się, jak mi się rozpadło w miarę nowe łożysko SKF. Trzeba sprawdzać, czy nie "Made in Italy".

Ale ja tylko o o tym, ze u mnie pralka Gorjenie ma 20 lat ... i ciągle dobra ...

Patrzę na wirnik ze zdjęcia - symetryczny. Ale może ma dwie dziury wylotowe.

J.F