Czy można zamienić elektrolity na..

Witam Na płycie głównej u znajomego padły 3 kondensatory ( w styczniu były wymieniane dwa i one są dobre [wymienione na Low ES]). Czy można te elektrolity wymienić na polimerowe? Podobno są trwalsze.

Reply to
Ania_i_Grzes

polimerowe to są chyba bezpieczniki ? Nie słyszałem aby komus się udało czymś zastąpić zwykły elektrolit. Przy b. małych mocach można zastosować tantale, ale na płycie głównej są duże moce

Leszek

Użytkownik "Ania_i_Grzes" snipped-for-privacy@maila.pl napisał w wiadomości news:ft33t8$rrd$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Reply to
Leszek

Może chodzi o takie:

katalogach dystrybutorów są nazywane polimerowymi.

Reply to
RobertP.

Ale to są normalne, tantalowe kondensatory.

To chyba niezupełnie prawda - a raczej nieprawda :) Prawda jest taka, że zwykle jest kilka kondensatorów o sumarycznej pojemności np. 10 000u. Natomiast zakładając, że tantale miały by mieć połowę tej wartości to i tak jest problem. Największe tantale jakie widziałem to chyba 330u.

W laptopach są stosowane tantale i jest ich sporo.

Reply to
EM

Można polemizować co to znaczy 'normalne'. Na pewno technologia jest nieco inna niż w powrzechnie używanych do tej pory tantalach (z elektrodą z MnO2):

że wydobycie tantalu kojarzy się z wyzyskiem ludności w Afryce, to podejrzewam że marketing kładzie nacisk żeby kondensatory z jedną elektrodą polimerową nazywać "polimerowymi" zamiast "tantalowymi".

Reply to
RobertP.

EM pisze:

a ja mam 1500uF :D

Reply to
Raven

W dniu 2008-04-03 23:06, Leszek pisze:

Pytam, ponieważ według producenta moja płta zawiera kondensatory polimerowe, cytat ze strony: "Polimerowe kondensatory o niskiej rezystancji zastępczej Kondensatory polimerowe zawierają specjalny organiczny polimer zamiast używanego zazwyczaj płynnego elektrolitu. * Wyprodukowane przez czołowych japońskich producentów. * Wydłużony czas życia, nawet podczas ekstremalnego obciążenia. * Lepsza przewodność elektryczna zwiększająca wydajność."

Źródło:

Prawie na samym dole strony. Tylko, że nie wiem czy elektronika w jakiś sposób różni się czymś, prądy, czasy sygnałów. Nie mam pojęcia..

Reply to
Ania_i_Grzes

tantale są lepsze od elektrolitów i - można by powiedzieć że się nie zużywają - mają czas życia podobny do innych elementów , jednak przy dużych mocach nie ma możliwości zastosowania tantali - podejrzewam że chodzi o cenę. Tantal o dużych gabarytach kosztowałby majątek Wiec stosuje sie elektrolity

Leszek

Użytkownik "Ania_i_Grzes" snipped-for-privacy@maila.pl napisał w wiadomości news:ft5b2j$b2l$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Leszek

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Robicie sobie zarty czy naprawde nie wiecie ? Chodzi o popularne oscony sanyo :

sa obecnie we wszystkich lepszych plytach glownych Przy zastosowaniu w miejsce zwyklych kondensatorow widze kilka problemow: cena - sa stosunkowo drogie pojemnosc -nie widzialem takich kondensatorow o pojemnosci wiekszej niz kilkaset u , raster - jest mniejszy bo i kondensatory mniejsze.

pzdr

Reply to
Przemek

Miałem na myśli kondensatory SMD

Reply to
EM

EM pisze:

ja tez:D

Reply to
Raven

Raven pisze:

O, jaka to obudowa?

Reply to
EM

EM pisze:

sorki ale to 1000uF obudowa V ale jak dobrze pamietam to w karcie byly tez i 1500uF tylko juz na napiecia do 4V natomiast 1000uF jest na 6.3V

Reply to
Raven

Leszek schrieb:

nie tylko. Tantale mają głupią właściwość zdychania z łomotem. Dlatego np. nie możemy stosować kondensatorów tantalowych w urządzeniach wysyłanych w kosmos. Jak potrzebujemy większych pojemności, to używamy kondensatorów elektrolitycznych. Do 47 mikro używamy kondensatorów ceramicznych. Czasem też przy większych pojemnościach, wtedy łączymy równolegle.

Waldek

Reply to
Waldemar

Teraz trafiłem: Wieloanodowy kondensator tantalowy 2200mikroF/2,5V

Pozdr

Reply to
EM