Czujnik Hall'a - ktoś się zna?

Przywiało mnie tu z innej grupy, za rada jednego z tamtejszych grupowiczów.

Oto cały wątek:

Mam Lancię Kappę 3.0. Nie odpala. Sprawdziłem dużo rzeczy. Mam jedną, uzasadnioną wątpliwość do czujnika położenia krzywki.

Potrzebuje 100%-wej informacji. Jakie napięcie powinien mieć wysoki poziom (mierzony oscyloskopem oczywiście). Może ktoś zna z AR 164. Tam był inny układ MOTRONIC, ale trop będzie.

Może ktoś z Was wie jakie generalnie powinno być napięcie z takich czujników skoro jest zasialany 12V? Czy zbliżone do napięcia zasilania?

Podobno to nierzadka usterka w koncernie FIAT'a

W razie podania informacji proszę o jej źródło. Wiem, że WORKSHOP podaje

12V, ale tam jest trochę wszystko pomieszane ze wszystkich LANCII.

Dzięki za poświęcony czas.

ZTCW samochodowe czujniki wykorzystujace efekt Halla to zazwyczaj tzw. > przelaczniki Halla, w ktorych stan wysoki jest rowny napieciu

zasilajacemu.

Mysle, ze u ciebie powinno byc podobnie. Pozor! Mimo prawidlowego napiecia > na oscyloskopie (przy R ustawionym na max) czujnik moze nie dzialac, gdy cos > nie bangla z rezystancja obwodu wyjscie_czujnika+wejscie_ukladu. Pukaj do > pl.misc.elektronika, sprawdz oznaczenia czujnika i szukaj charakterystyki w > katalogach. > A moze jest zupelnie inaczej :)

Wielkie dzięki za zainteresowanie. Nie mówiłem jaki napięcie jest u mnie, bo nie chciałem sugerować odpowiedzi. Jest to przebieg o stanie wysokim 5V (zasilanie 12). Nie za bardzo się znam na tym co piszesz, ale zastanawia mnie, że po przekręceniu stacyjki na odpiętym przewodzie sygnałowym jest 5V. Nie wiem czy dobrze rozumuje, ale wydaje mi się jakby mój czujnik działał (awaryjnie) na te zasadzie, że na czas impulsu zwiera sygnał z komputera do masy. W efekcie otrzymuje prostokątny przebieg ale nie sygnału z czujnika, lecz zakłóconego sygnału z komputera. Ciekawe czy wiesz o co mi chodzi? Nie wiem, ze względu na niewiedze o rezystancjach obwodów, czy mogę odpiąć sam przewód sygnałowy od komputera i badać czysty sygnał z czujnika. Bo tak jak pisałem. Nie wiem czy 5V wychodzi z czujnika czy z komputera.

Jeszcze raz dzięki.

Darek.

Mogę liczyć na pomoc w odszukaniu czegos na temat tego czujnka. Temat "elektronika i internet" jest mi obcy :(

Jedyne dane jaki mam to: Jest to czujnik Hall'a (czujnik położenia krzywki) zamontowany na wałku rozrządu sterującym zaworamii ssącymi. Jest to układ wtryskowy BOSCH MOTRONIC M3.7 Element ma numerek Bosch 0.232.103.009

Reply to
Darek

z tego co wiem to hallotrony mają wyjście "otwarty kolektor" i zwierają do masy. ja mam fiata brava i u mnie we szystkich czujnikach pojawia się zwarcie do masy.

pozdrawiam PC

Reply to
Pablo C

Dzięki za trop.