czemu suszarka do włosów "kopie"? :)

Zastanawia mnie jedna rzecz... Dlaczego w praktycznie każdej suszarce do włosów po wyłączeniu i wyjęciu wtyczki z gniazdka jeden z biegunów wtyczki wyraźnie kopie po dotknięciu ręką... ? :) Oczywiście jest to przeskok jednej iskry :) Sprawdzałem już to w Clatronicu, Philipsie, oraz profesjonalnej suszarce fryzjerskiej i w każdej jest to samo? :) Why? :)

Reply to
Maciek C

Kondensator daje o sobie znać, widocznie zaoszczędzili na równoległym rezystorze.

Reply to
Adam Wysocki

Maszyna elektrostatyczna... Podczas pracy odkurzacza rura też się elektryzuje, samochody kopią, na wóżki w marketach też czasem trza uważać i trzymać jedną ręką za metal ;)

Pozdrawiam

Reply to
wo

Ale on siedzi za wyłącznikiem przecież....

Reply to
wo

Tylko ze przeciez konce wtyczki byly uziemione lub ufazione.

Moze gdzies tam w srodku sie plastiki elektryzuja od powietrza [w zasadzie pewne ze sie elektryzuja, kwestia tylko na ile], a potem ladunek powoli splywa na czesc elektryczna i kopie to co splynelo miedzy wyciagnieciem z gniazdka a doknieciem bolcow.

Albo .. sam jestes naelektryzowany od butow/spodni/powietrza z suszarki, a okazje rozladowac masz sie dopiero jak kawalek wczesniej uziemionego metalu dotkniesz.

Obie hipotezy mozna sprawdzic.

Fri, 4 Jul 2008 16:41:33 +0200 "wo" snipped-for-privacy@op.pl napisał:

Ale otwarty wyłącznik ma też swoją pojemność, poza tym może być zatopiony kondensator p/zakłóceniowy we wtyczce.

Reply to
__Maciek

E...tam, poza tym, gdyby to kopnięcie było od kondensatora, to trzebaby było złapać dwa bolce, a wynika że złapanie za jeden bolec kończy się "kopniakiem".

Pozdrawiam

Reply to
wo

Mnie tam kopie po złapaniu obu bolców :) Wyrobiłem sobie odruch zwierania tych bolców czymś metalowym po wyłączeniu suszarki i tyle.

Reply to
Adam Wysocki

Użytkownik "Adam Wysocki" snipped-for-privacy@nospam.invalid napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.chmurka.net...

Mnie też. Dotykam oboma bolcami do kranu zanim zacznę zwijać na niej kabel :-)

Reply to
lwh

Użytkownik "lwh" snipped-for-privacy@vvp.pl napisał w wiadomości news:g4o9kh$i7f$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Autor wątku napisał: "jeden z biegunów wtyczki wyraźnie kopie po dotknięciu ręką", więc gdzie te dwa bolce?

Reply to
wo

Użytkownik "wo" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:g4oo9s$bne$ snipped-for-privacy@news.wp.pl...

To Mu już wyjaśniono -elektrostatyką. Mnie jeden bolce nie kopie, za to złapane dwa - prawie zawsze, a nie powinny.

Reply to
lwh

Kabel tez ma jakąś pojemność... Zmierz napięcie na bolcach po wyjęciu z gniazdka.

Reply to
wo

Użytkownik "wo" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:g4q0rd$8g$ snipped-for-privacy@news.wp.pl...

Kabel może mieć ze 100pF. Miernikiem uniwersalnym go rozładuję, zanim zrobi pierwsze przetwarzanie.:-)

Reply to
lwh

Witam

lwh napisał(a) :

Gawędziarze się znaleźli. A żaden nie rozebrał lub nie zmierzył. Uważasz, że 100pF by zdążyło tak kopnąć? Toż to strach w ogóle odkurzacz włączać. Tam to jest tego kabla, że hej. Nie rozebrałem suszarki. Zmierzyłem. 220nF. Też mnie kopało :-) Nie, odkurzacz nie kopie. Choć na wtyczce zmierzyłem ok. 300pF.

Reply to
Zbynek Ltd.

No wlasnie uwazamy ze nie.

I to jest troche dziwne, bo chyba powinni dac kondensator/filtr za wylacznikiem, a nie przed. No chyba ze mierzyles na wlaczonej, a miernik ma napiecie ulamek wolta.

Tak czy inaczej - nie tlumaczy to iskry z jednego bolca.

Witam

J.F. napisał(a) :

wo sugerował, że tak. Jego komentator nie zaprzeczył temu.

Dali przed.

Racja. Tylko czy to ktoś inny potwierdzi? No cóż - sezon ogórkowy :-D

Reply to
Zbynek Ltd.