Chinskie xenony

Dla ostrzezenia:

Ale ... mam jakies podejrzenia. Film sponsorowany ?

Bo tak zeby ktos z dobroci serca spalil sobie nowa i chyba droga przetwornice, to mi sie cos nie bardzo chce wierzyc ...

J.F. pisze:

Widziałeś nazwę użytkownika? Gościa szlag trafia że ktoś handluje tym samym co on tylko prosto z fabryki za pół ceny to stara się zrobić im złą prasę. Daje przy tym popis niekompetencji, palniki HID nazywa żarówkami, nie wie co to hologram (kod 2D), ta "przetwornica" (balast) jakoś dziwnie piszczy na oryginałach, czyżby już wcześniej była uszkodzona? Miał tam jakiś problem z podłączeniem kabla so podróbki, pewnie styki pouszkadzane. Ten balast jest spokojnie do naprawienia i gościu na pewno o tym wie, dlatego tak beztrosko pozwolił jej się palić.

Reply to
AlexY

Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mvg0ch$ums$ snipped-for-privacy@dont-email.me... J.F. pisze:

Widzialem, i tym bardziej ostroznosc mi rosnie. Serwis powinien sie cieszyc z takiej konkurencji, bo szybko do niego klienco przyjda i zaplaca nie 200zl, ale 2000, a poszkodowani klienci sami zrobia opinie :-)

Ale to moze byc dla uproszczenia - i tak wszyscy tak nazywaja. Palnika nie zrozumieja, lepszej nazwy nie ma.

Ja tego nie widzialem, ale tam moze byc jakis pseudoholograficzny element. Jak sie robi forme do wtryskarki, to moze juz mozna w niej wypalic bardzo drobniutki ksztalt, co sie bedzie troche jak hologram zachowywal. Czy ewentualnie pozniej jakos naniesc na wyrob.

Istotnie dziwnie piszczy. Mozliwe ze naprawiana i dlatego nie bylo mu szkoda. Z drugiej strony - z oryginalami chodzi, a z podrobkami jednak dymi.

No, jak taki dym z kondensatora leci, to moze i plytce zaszkodzic. Czy zwegli kawalek, czy sciezki odklei - juz jako nowa sprzedac sie nie da. A jak jeszcze tam w srodku uzwojenie przepali to moze byc bardzo zle.

Swoja droga - xenony sa obecne na rynku z 15 lat, a schematow przetwornic w sieci nie widzialem.

Przecież to nie tylko sam balast ale i układ zapłonowy HV.

Reply to
Marek

Krąży też dziwniejsza nazwa - żarnik.

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... On Mon, 12 Oct 2015 12:56:51 +0200, "J.F."

I jeszcze fachowy - jarznik. Tez nie calkiem wlasciwe, i malo popularne.

Dla mnie jako elektronika jest to układ zapłonowy, a na całym świecie nazywa się balast.

Reply to
AlexY

J.F. pisze:

[..]

Ale sprzedaż mu spada bo takich bubli jest za mało i idę o zakład że przeszło 90% działa bez zająknięcia. Sam mam w samochodzie konwersję H4 (zestaw palniki + balasty) którą zakładałem dobre 5 lat temu, najtańszy chińczyk i śmiga do tej pory.

Nie spotkałem się z nikim kto mówiłby na to żarówka, lampa i palnik to najczęstsze określenia.

Nie, to jest zwykły kod 2D, rozwinięcie kodów paskowych, wyguglaj "2D barcode". Jest wypalany laserowo.

Bo ta podróbka jest wadliwa, może ma zwarcie w złączu? Pisałem o kabelku wcześniej.

I co z tego? Nie takie rzeczy ze szwagrem po pijaki się naprawiało :)

uuuuu.. chłopie, zejdź na ziemie, kto Ci będzie to rozbierał? A jak rozbierze to sorry - ingerencja użytkownika - nie uznajemy gwarancji.

To się uzwojenie przewinie. Niewykonalne?

Słabo szukałeś :) Mam gdzieś w zakładkach ale już nie mam czasu na grzebanie, do fabryki trzeba.

Reply to
AlexY

Uuu a kiedy nomenklatura się zmieniła? Za moich czasów balastem był nazywany tylko statecznik (kiedyś indukcyjny) ograniczający prąd lampy zasilanej z AC, nomen onen ważył swoje.

Reply to
Marek

Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mvg843$pp2$ snipped-for-privacy@dont-email.me... J.F. pisze:

No - tam byl zestaw, to musial dzialac, bo by sprzedawca zbankrutowal :-)

Poza tym - masz D2S/D2R, czy D1 ?

W D2 palnik jest samotny, balast zawiera wszystko. Trudno tam cos sp*, a nawet gdyby jakos palnik sp*, to powinno byc to uszkodzenie na ktore przetwornica jest zabezpieczona.

W D1 zdaje sie sie, ze w tej skrzyneczce palnik ma zaplonnik. No to sp* mozna w wielu miejscach.

Nie wykluczam tez, ze Chinczyk popelnil jakis blad w partii, ale zamiast zniszczyc, to sprzedal/oddal do utylizacji, a potem w gaszczu posrednikow towar z niesprawnego stal sie pelnowartosciowy. I to trudno powiedziec w ktorym kraju ...

Obracasz sie widac w fachowym srodowisku. Lampe zas latwo pomylic z calym "reflektorem".

"Zarowka" jest dodana ok polowie aukcji - a one w wszystkie w kategorii "zarowki".

Nawet wypalany moze byc liniami, a jak te linie geste, to efekt "holograficzny" bedzie.

Moze i ma - ale tak czy inaczej - przetwornice pali. I zamiast zysku bedzie strata :-(

Moze i nie uznajemy, ale klient antyreklame zrobi :-)

No, jak rdzen dobrze sklejony, uzwojenie zalane, karkas nietypowy, nawiniete drutem 0.03, itp - to blisko "niewykonalne". Sam ze szwagrem moze zrobisz, serwis tylko rzuci okiem "nie do naprawy, nowa 500zl". Czy wiecej ?

Ostatnio nie szukalem to fakt, ale dawniej poniewieral sie jeden schemat i to chyba bardziej edukacyjny.

trzeba.

Tu jest uzyty SLA 2416MS. Znajdziesz pdf ?

Śmieszne, że Chinczykowi nawet nie chciało się generować różne numerki na etykiecie, by chociaż pozory robić...

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... On Mon, 12 Oct 2015 16:27:04 +0200, "J.F."

A po co ? Klient i tak nie zwroci na to uwagi :-)

Wersja druga - dostal wzor do skopiowania, to skopiowal :-)

Nie wiem skad te etykiety - z laserowki, czy porzadniejszej drukarni - ale w porzadnej drukarni numery seryjne to klopot.

A sam Philips ... naprawde poszczegolne palniki numeruje, czy to tez numer partii ?

Ale świadomość klienta rośnie, kilka lat temu przysłowiowa gospodyni z Gdańska nie odróżniała jajek "trójek" od "jedynek"

Reply to
Marek

Chyba sie nie zmienila. Nadal mamy balast/statecznik/dlawik i uklad zaplonowy.

Tyle, ze "balast" to tu dosc skomplikowana przetwornica, i o ile wiem, to w przypadku palnikow D2 zawiera tez uklad zaplonowy, natomiast w przypadku D1 nie zawiera, bo on jest schowany w tym plastykowym pudelku przy palniku.

Stad kabli od D2 lepiej nie dotykac, bo mozna byc niemilo pokopanym. Choc nawet to robocze napiecie cos 85V wynosi i w zasadzie tez juz niebezpieczne.

Mnie z kolei zastanawia, co on dokładnie udowodnił tym filmem. Że przetwornicę zaprojektował idiota, który nie dał zabezpieczenia przeciwzwarciowego?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 12.10.2015 o 14:14, AlexY pisze:

Nie masz problemów z przeglądami, kontrolami, itd? Też chętnie bym w to wszedł, ale każda rozmowa z idiotą mnie przeraża.

Reply to
Mirek

Wystarczy zerknąć jak to się nazywa w oświetleniu ulicznym -> Lampa, w odróżnieniu od Oprawy (do której się taką lampę "wkręca"). Jeszcze prościej, to zwyczajnie źródło światła.

Tomek

Reply to
Tomasz Stiller

Mirek pisze:

W UK? Tu mają na to wy...łożone..., świeci prawidłowo - to jest ok.

Reply to
AlexY