Automatyka domowa - coś z aliexpress?

Nie bardzo wiem jak ugryźć ten temat. Upraszczając - lampka nad łóżkiem, którą chcę sterować przełącznikami po obu stronach łóżka. Dotąd prosto - 2 przełączniki, instalacja "korytarzowa". Natomiast wymyśliłem że super byłoby jeszcze przełączać tą lampe zdalnie z wejścia do pokoju, czyli bezprzewodowo. No i tutaj widzę różne rozwiązania od druciarstwa po profesjonalne "home automation" :)

1) przełączniki przy łóżku monostabilne i (nie wiem jak to się nazywa - zwłaszcza po angielsku) rodzaj przekaźnika przełącznego stosowany w takich instalacjach. Często widuje to zwłaszcza w hotelach. Pod jakim hasłem tego szukać? Część bezprzewodowa 'pro' albo jakoś dorobiona na sprzęcie z aliexpress, nadajnik + odbiornik 433MHz (albo 315MHz - gdzie się stosuje?) np. taki jak niżej.
2) jakieś większe druciarstwo ale w sumie prościej - podobny odbiornik z Ali ale żeby dodatkowo miał wejście przełączne z przycisków. Tylko że takiego nie mogę znaleźć póki co.

Macie jakieś doświadczenia?

pozdrawiam

Reply to
kangyooni

W dniu 2019-09-30 o 05:44, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Czy instalacja już jest i musi być bezprzewodowo? Jeśli nie to wystarczy jeden przełącznik krzyżowy i wtedy wszystko bez radia się obędzie. Krzyżowych możesz dowolną ilość dołożyć i wystarczy Ci do tego 3 żyły na jeden punkt świetlny. Jeśli się nie da zastosować krzyżowego to automatykę najlepiej wpiąć z wyjściami przekaźnikowymi o układzie krzyżowego. Nawet gdy radio zawiedzie zawsze włączniki działają w przeciwieństwie do układu z przyciskami monostabilnymi "dzwonkowymi" gdzie uszkodzenie automatu powoduje brak możliwości zapalenie światła...

Reply to
jacek

No właśnie jest, włączniki są daleko (ten oddalony - ma być przy wejściu do pokoju w grupie włączników), dodatkowo lampa ma być w tzw. wezgłowiu łóżka które dołączę do zwykłego gniazdka. Też bym wolał pasywnie, ale nie da się okablować.

P.

Reply to
kangyooni

W dniu 2019-09-30 o 05:44, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Jeżeli robisz nową instalację, wystarczy z puszki do której schodzą się zasilanie i przewód lampy, wyprowadzić trzy żyłowy przewód przechodzący kolejno poprzez puszki gdzie chcesz mieć łączniki. W dwóch końcowych puszkach montuje się łączniki schodowe, a pomiędzy nimi możesz zamontować dowolną ilość łączników krzyżowych.

Jeżeli natomiast instalacja już jest zrobiona to możesz dołożyć sterowanie radiowe.

Moduł ten obsługuje 2 obwody lamp. Przewodowo podłącza się łączniki dzwonkowe (monostabilne), które po każdym naciśnięciu załączają i wyłączają na przemian dany obwód.

Do odbiornika można zaprogramować dodatkowe łączniki bezprzewodowe np. takie:

Łącznik taki może obsługiwać 4 kanały czyli np. 2 ww odbiorniki. Każdy kanał można dowolnie skonfigurować czy ma działać typu załącz-wyłącz czy też czasowo.

Oprócz tego są w ofercie Zamelu piloty 2, 4 i 8 kanałowe, czujniki ruchu, czujniki temperatury, bramka internetowa umożliwiająca sterowanie obwodami z telefonu komórkowego czy komputera itd.

Reply to
Uzytkownik

Oferta Zamelu jest arcyciekawa! Potrzebuję co prawda tylko jeden kanał, ale ROP-01 nie ma wejścia lokalnego, więc niech będzie... Do tego nadajnik RNP-01 lub -02 (bateryjny), bo przyciski mam w grupie i muszą pasować wizualnie:

Całość za 160zł - rozsądnie, jak za "czyste" rozwiązanie zamiast skręcania chińskich płytek w puszce...

Natomiast, jest jeszcze jedno utrudnienie - to musi działać na 120V (USA). O ile nadajnik z Zamela mogę wziąć bateryjny, to odbiornik jest na 230. Jeśli siedzi tam współczesna przetwornica, to chyba nie powinno być problemu? Natomiast dokumentacja nie podaje zakresu, jedynie znamionowe 230.

P.

Reply to
kangyooni

Szukaj pod hasłem Sonoff

Reply to
Kris

W dniu 2019-09-30 o 05:44, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

A gmerałeś na Alledrogo? Zerknij w całą ofertę Inter-Pro-Outlet, mają sporo rozwiązań tej klasy problemów.

- jest i "wewnętrzne" (bez klapki) też po 2 dychy. Były, ale już chyba nie ma, takie bez ściemniania, o połowe tańsze, już z pilotem w komplecie. Do tego albo to:
- 20 zeta, albo inny pilot, spytaj ich!

Reply to
JaNus

W dniu 2019-09-30 o 13:47, JaNus pisze:

Jeśli zdecydujesz się na zakup tam, to uwaga: oni handlują w sporej mierze sprzętem używanym, może nie być w 100% sprawny, więc go natychmiast gruntownie trzeba przetestować, żeby ewentualnie zdążyć na

14-dniowy termin zwrotu. Mi np. dostał się pilot, który zżerał baterię w jakieś 36 godzin, a w detalu stała taka po 9,99 - reklamowałem, uwzględnili.
Reply to
JaNus

W dniu 2019-09-30 o 05:44, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Nie chce mi się sprawdzać ale IKEA ma w sprzedaży wyłączniki bezprzewodowe do swoich lampek ledowych które paruje się z zasilaczem coś jak BT (może to nawet jest BT)

Reply to
Roman Rogóż

W dniu 2019-10-01 o 08:30, Roman Rogóż pisze:

Nie wiem jak te, które masz na myśli, ale polecane przeze mnie wyłączniki z pilotem firmy ORNO chodzą na jakichś czterysta z hakiem MHz, więc to nie BT. W firmie Inter-Pro-Outlet mają też wyłączniki na podczerwień, ale wtedy pilot musi być "widziany" przez urządzenie. Tedy radiowe są znacznie lepsze. Parowanie ma służyć temu, abyś wbrew swej intencji wyłącznikiem mającym gasić tylko gniazdo A, nie wyłączał też gniazda B, i odwrotnie.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie temu, abyś jednego pilota sparował z setką gniazdek...

Reply to
JaNus

W dniu 2019-10-01 o 08:40, JaNus pisze:

To są te zabawki

Roman Rogóż

W dniu 2019-10-01 o 15:09, Roman Rogóż pisze:

Ceny zauważalnie wyższe niż to, co zachwalałem, tyle, że te z mojego polecenia to najczęściej używki.

Reply to
JaNus

W dniu 2019-10-01 o 08:30, Roman Rogóż pisze:

Można sobie kilka pilotów zaprogramować albo też nabyć komplet

U mnie steruje wentylatorem w kibelku :D

Pozdrawiam

Reply to
Waldek

Niestety odp zupełnie nie w temacie, podobnie jak Orno i ikea. Oprócz odbioru na RF, urządzenie musi mieć wejście przełączne lokalnie. Póki co więc tylko Zamel się kwalifikuje, ale pojęcia nie mam czy ruszy na 120V - napiszę do nich.

pozdrawiam

Reply to
kangyooni