asynchroniczne CPU

Arnold Ziffel

Już wpadli :) Na tym filmie było wyjaśnione, dlaczego to nie jest szeroko stosowane (względy nie techniczne tylko praktyczne, jeden taki procesor w jakimś pagerze powstawał przez 10 lat).

Reply to
Arnold Ziffel

Na głównej grafice to kontrolka VFD? Wygląda jak pasek postępu.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Ok, znalazłem.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

A dlaczego po angielsku? Algorytm obcina zasięgi gdy nie mówi się po amerykańsku natywnie.

Reply to
Marek

Tak, DM-160.

Trochę :)

Reply to
Arnold Ziffel

Taki był zamysł, żeby się nie ograniczać tylko do polskiego odbiorcy. A czy obcina... nie wiem, w sumie nie zależy mi jakoś specjalnie na dostosowywaniu się do algorytmu. Wrzucam jak mam coś w miarę ciekawego do pokazania (i mam ochotę to nagrać), nie dobieram słów kluczowych pod algorytm. Traktuję to bardziej na luzie.

Reply to
Arnold Ziffel

To takie chyba średnio dopracowane było :)

Dzięki, zerknę.

Znam to uczucie. Czasem jak ktoś coś wyjaśni, to się to wydaje takie proste. Na zasadzie "jak ja mogłem na to nie wpaść?".

Ten gość od Mery właśnie tak wyjaśnia.

Zarejestruj się na chmurce:

Arnold Ziffel

Do 22 lutego promocja, za darmo. Później będzie trzeba płacić. ;)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Ja też :) Powinieneś dostać maila z hasłem.

Pamiętaj żeby zaznaczyć w TB opcję "Zawsze żądaj uwierzytelniania podczas łączenia z tym serwerem". Jakby coś było nie tak to śmiało pytaj (na maila lub na grupie chmurka.misc).

Reply to
Arnold Ziffel

W dniu 15.02.2024 o 18:09, ptoki (ptoki) pisze:

Witamy po jasnej stronie mocy.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

No tom jest.

Dawno nie korzystalem z lokalnego czytnika. Fajnie znowu miec watki i widok drzewka.

Obczytalem tego helpa co tam dali.

No i moge znowu poczytac nieco pms-a.

Ide nasiac im tam fermentu...

Reply to
ptoki

:)

Reply to
Janusz

W dniu 12.02.2024 o 19:54, J.F pisze:

Dopiero teraz obejrzałem, świetny materiał. Naprawdę facet ma niesamowitą wiedzę a to juz kolejny odcinek jego ktory oglądam. A tak w nawiązaniu do finansów z filmu o diodzie to wiecie dlaczego takich procków nie ma? :(

3 razy szybsze 2 razy mniej prądu 5 razy droższe (bo chyba 5 razy więcej czasu można tak przemnożyć) jak padło na przykładzie pentium to niestety z księgowymi on przegrał. Chociaż myślę że jakby to jednak poszło w tym kierunku to już by były tańsze, bo byłyby narzędzia i doświadczenie.
Reply to
Janusz

Janusz <janusz snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

Nie do końca, bo przecież rzeczy droższe ale lepsze, też mają swoje miejsce na rynku. Po prostu ten dłuższy czas opracowywania to nie tylko koszt, ale też czas, w którym konstrukcje synchroniczne zdążą już dogonić tę wolno opracowywaną konstrukcję asynchroniczną i zniwelować jej zalety.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Droższe nie znaczy zawsze lepsze, ale ok, są.

No niekoniecznie, nie wiemy jakie by to były procesory, poza tym tak jak pisałem, gdyby była lepsza konkurencja to i postęp też by był w asynchronicznych, powstawałby narzędzia i doświadczenie. Firmy po prostu poszły po łatwiejszej ścieżce gdzie kasa i tak była i można było znacznie częściej wypuszczać nowe modele w nowej podstawce :)

Reply to
Janusz

Janusz <janusz snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

Eh, przecież nie dyskutujemy ogólnie o jakiejś abstrakcji, tylko o konkretnych procesorach, o których wiemy z filmu, że faktycznie są i droższe i lepsze. I jako takie znalazłyby nabywców, gdyby tylko nie trzeba było na nie długo czekać.

Wiemy, bo pojawiają się na rynku. I mamy np. klasyczne 8051 i mamy też asynchroniczne 8051.

Powstają i jest postęp, to też było w filmie zaznaczone.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Aaa, ok, myślałem że tak ogólnie pojechałeś, tutaj zgoda.

I ktoś to produkuje? bo nie spotkałem takowych. Bo chyba nie jest mowa o tej słynnej polskiej 'furmance' z Bytomia co to była najszybszą 51 :) i o której tu kiedyś była dyskusja.

Ja tam usłyszałem że raczej bardzo powoli powstają narzędzia, tyle jest z tego postępu, za to jest kupa problemów z dopasowaniem do peryferiów które są synchroniczne. No i Autor powtórzył to co już wcześniej napisałem, nikt do końca nie wie jak jest to w obecnych prockach zrobione gdzie niektóre moduły np fcpu mogą być asynchroniczne.

Reply to
Janusz