Baterie ceramiczne

W charakterze ciekawostki, wkrótce będę z nimi eksperymentował:

Póki co dostępne są w DIgiKey jako próbki przedprodukcyjne. Pojemność 100uAh, ale że moje urządzenie pobiera 210nA, to jest to całkiem sporo. :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

To nawet akumulatorki ... ciekawe.

Coz Ty takiego zrobiles i jak zmierzyles pobor prądu :-)

J.F

Elektrony luzem zliczał :)

Reply to
PeJot

Telemetrię. Nie panikujcie, 200nA to mnóstwo prądu. Tu macie cały złożony RTC z BCD i latami przestępnymi z wbudowanym oscylatorem, który śmiga na 45nA:

1ppm. Widać, że to zrobili Szwajcarzy. :)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Nie wiem jak mierzyl Piotr, ale do 200nA dziala klasyczny DT-830. Powyzej trzeba by bocznik np. 111k. Albo w szereg z zasilaniem wstawiamy opornik 10k i mierzymy spadek napiecia woltomierzem w stylu AN8009.

Reply to
antispam

Coś ściemniasz :), jaki zasięg ma ta telemetria zasilana z 200nA? Taki prąd jest dobry do uśpienia a nie do nadawania telemetrii na praktyczne odległości (przez mury).

Reply to
Marek

Zasięg ogranicza światłowód, a nadawanie jest w jednej paczce co kilka godzin. Miło mi, że mogłem Ci poszerzyć wyobraźnię. :)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Sanwa PC7000 ma tryb dokładny pomiaru DC (1.25 pomiaru na sekundę) i normalną rozdzielczość 10nA. Dobre elektrometry Keithley mierzą od 20fA

-- chciałbym taki mieć. Ale nawet lampowy staruszek 621 miał zakres

10pA. A przy 200nA mówimy o baterii 1.5V zwartej opornikiem 7.5M -- to naprawdę poza granicą wyobraźni? No to mam też oporniki 1G w SMD, użyłem w przetwornicy WN zasilanej mikroamperami.

I tak to załatwiam, gdy chodzi o naprawdę małe prądy: bocznik + dokładne DC na Sanwie. Pomijając fakt, że dokładność za bardzo potrzebna nie jest, +/-25% to użyteczny pomiar.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Pff światłowód.... to nie prawdziwa telemetria. Prawdziwa telemetria jaką ja uznaje jest tylko bez przewodów. Liczyłem,, że faktycznie coś nowego wymyśliłeś w dziedzinie nadawania RULP ( ridiculous ultra low power) a tu takie rozczarowanie. :(

Reply to
Marek

Jest mi niezmiernie przykro, że Cię zawiodłem. Obiecuję z tego powodu płakać przez całą drogę do banku.

Niemniej, nawet RULP powinno być do zrobienia na MSP430, jeśli będzie nadawał krótką paczkę raz na dzień.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Byl jakis spec, ktory co prawda przewody uzywał, ale nadawal szumowo, tzn rezystory rozne wlaczal, a one sobie szumialy.

Ale one szumia, jak prad plynie.

J.F

Jak chcieć na poważnie iść w transmisję zeromocową, to pomysłu pana Termena chyba nic nie przebije:

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

A to tak - piekna robota :-)

Strzezcie sie wrogów przynoszących dary :-)

J.F

Mierzyłem niskie prądy zasilając coś z kondensatora i mierząc po jakimś (zmierzonym) czasie napięcie na nim. Innym pomysłem (nie wdrożonym) było zasilenie czegoś z zasilacza przez RC o dużym R i po daniu czasu na ustabilizowanie się stanu pomiar napięcia na C.

Jako coś podobnego - pomiar zmian upływności superkondensatorów. Połączyłem równolegle dwie grupy 10 x 1F (dwa różne typy, po 10 dla uzyskania uśrednionego wyniku). Obie grupy ładowałem do 2,7V. Wychodząc z pracy notowałem czas i odłączałem je i na drugi dzień zapis czasu, pomiar napięcie i ponownie podłączałem do ładowania. Zgodnie z oczekiwaniami upływność była z dnia na dzień coraz mniejsza. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

A mi przykro, że w 21 w.musisz chodzić do banku :). Zamykają Ci bank o której?

Reply to
Marek

To amerykański idiom, jak widzę mogłeś nie znać.

Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Sąsiedzi z biofizyki mierzą prądy pojedynczych kanałów jonowych, nawet pojedyncze fA. Jakiś kastomowy Keithley. Widziałem, jak to robią. Przewody za $$$ za metr mocowane na prowadnicach, audiowoodysta byłby zachwycony.

Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

Nie, ale takim "podstawowym" miernikiem, to juz jakis klopot. Bocznik 1M dac ? :-)

J.F

Jesli wspolczesny fotopowielacz potrafi zlapac pojedynczy foton ... to moze ten potrafi zlapac pojedynczy elektron/jon ...

J.F

Przetwornik prąd-napięcie na opampie.

P.P.

Reply to