aparat sluchowy - schemat

Witam, zostalem zmuszony do zakupu aparatu sluchowego. Niestety ceny powalaja, eh Dlatego zwracam sie do Was z prosba o udostepnienie schematu takiego aparatu albo jakiegos ukladu nadajacego sie do tego. Wydaje mi sie ze moznaby zrobic cos takiego na jakims prostym wzmacniaczu mikrofonowym, tyle ze te ktore znalazlem byly w wiekszosci przystosowane do koputera. Takze jezeli ktos moglby mi polecic jakis uklad lub rozwiazanie to bardzo prosze o pomoc. Dzieki Numeras

Reply to
Numeras

Eee. Aparat słuchowy jest kosztowny z uwagi na to, że słabo słyszący człowiek jest skłonny dużo zapłacić, żeby słyszeć lepiej.

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

Paweł Paroń:

to są bardzo skomplikowane urządzenia. No może nie bardzo hardwareowo, ale w obecnych typach siedzi tam DSP z niezłym programem. Zauważ, że osłabienie słuchu to na ogół nie zmiana wzmocnienia, tylko dynamiki ucha. Głośne sygnały słyszysz tak, jak zdrowy, ciche nie. No i jeszcze zależność od częstotliwości. Zwykłym wzmacniaczem nic nie zdziałasz. Wzmacniaczem z equilizerem, przynajmniej tercyjnym w okolicach sygnału mowy, już trochę więcej. Tak mniej więcej pracowały (i pracują) analogowe aparaty słuchowe.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok