?

:))) ciekawym czy komuś przyszły aku z zimowego wątku o supertanich aku lifepo:)

Reply to
sirapacz

Tue, 7 Mar 2023 17:20:05 +0100, w <tu7o7m$381r9$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl>, sirapacz snipped-for-privacy@sircomp.pl napisał(-a):

Już naiwniak pisał, że nawet nie wysłali :)

Reply to
radekp

wtorek, 7 marca 2023 o 17:20:08 UTC+1 sirapacz napisał(a):

Do mnie przyszły ale oprócz tanich za które oddali kasę kupiłem droższe. 2800 zapłaciłem za 330Ah12V. Akumulatory są lekko używane i mają niecałe 300Ah. Z tym że niekoniecznie są gorsze tylko że moze ja nie potrafię dostatecznie dokładnie ich zmierzyć. Jestem zadowolony. Ostatnio liczyłem i wyszło że 97% prądu zużywam w drugiej taryfie. W czasie eksploatacji okazało się że większym problemem jest ładowanie niż rozładowywanie. Naładowanie 500Ah w rozsądnym czasie wymaga kilowatowej ładowarki. Obecnie ładuje z dwóch przerobionych zasilaczy serwerowych.

Reply to
Zenek Kapelinder

Od lata ceny w drugiej taryfie staną się takie same, jak w pierwszej. Polski ład.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Tue, 7 Mar 2023 17:57:46 +0100, w <64076d0b$0$9589$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>, Paweł Pawłowicz snipped-for-privacy@upwr.eduDOTpl napisał(-a):

Co za peszek :)

Reply to
radekp

Ale opłata sieciowa zmienna jest o 22 groszy niższa jak już ktoś optymalizuje koszty ...

Piotrek

Reply to
Piotrek

Serio korzystasz z 2 taryfy używając offgridu w 1 taryfie? Próbowałem przeliczyć wg swojego zużycia i za nic nie wychodzi mi, aby to miało sens ekonomiczny, ale może coś źle liczę...

Reply to
EdiM

W dniu .03.2023 o 18:56 EdiM snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> pisze:

Nikomu, poza Kogutkiem to się nie opłaca. Ja liczę to co roku i co roku wychodzi większa strata.

TG

Reply to
Tomasz Gorbaczuk

wtorek, 7 marca 2023 o 19:18:00 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

Jednemu się opłaca w innemu nie opłaca. Ktoś sobie zainstaluje fotowoltaike za kilkanaście a raczej kilkadziesiąt tysięcy złotych żeby trochę oszczędzić. A ja mam taką fotowoltaike ale bez paneli. Na dodatek za ułamek ceny fotowoltaiki z panelami. A najlepsze jest to że już niedługo warunkiem odłożenia albo sprzedaży prądu z fotowoltaiki będzie posiadanie akumulatorów żeby sieć brała prąd nie wtedy kiedy świeci słońce a wtedy kiedy potrzebuje. Oczywiście takie magazyny energii będą mogły być od jedynych słusznych dostawców bo inaczej nie przyłącza do sieci. Dlatego że będą to dedykowane akumulatory to tanie nie będą. Ktoś coś jeszcze chce w temacie napisać?

Reply to
Zenek Kapelinder

wtorek, 7 marca 2023 o 18:56:38 UTC+1 EdiM napisał(a):

Jak policzysz fotowoltaike to niekoniecznie się opłaca. Po wielu latach uwzględniając koszt inwestycji i obsługi dochodzi się do ceny kilowatogodziny w własnej elektrowni takiej jak w gniazdku. A jak by liczyć do drugiej taryfy to okres będzie prawie dwa razy dłuższy. Do tego spadek wartości paneli i falownika jest ogromny i cztero czy piecio letnie kosztują 20% tego co nowe. Można jeszcze inaczej policzyć. Jeszcze dla mnie jest jeden bezcenny powód posiadania własnego prądu. Prowadzę działalność i coś produkuje. Mogę to robić w domu ale prąd muszę kupować jak dla firm. Mam na firmę kupiony agregat prądotwórczy i zrobione podejście że mogę go używać w domu. Z agregatu ładuje akumulatory a z nich zasilam automat. I mam wyjebane na wszystkie durne przepisy bo kto mi odowodni że tak nie robię? Oni mają swój paragraf 22 a ja mam swój paragraf 22.

Reply to
Zenek Kapelinder

Możesz dać namiary na "prawdziwe" akumulatory od chińczyka?

Reply to
Rutkowski, Jacek

wtorek, 7 marca 2023 o 20:26:46 UTC+1 Rutkowski, Jacek napisał(a):

Nie mogę bo już go nie ma. Chciał ktoś dokupić bo mu się spodobało co zrobiłem i tego sprzedawcy już nie ma. Ale kupił u innego w podobnej cenie. Wejdź na aliexpres i znajdziesz.

Reply to
Zenek Kapelinder

wtorek, 7 marca 2023 o 19:18:00 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

Masz artykuł jak na zamówienie.

to po szwabsku było? Oszczędzają bogaci to biednym też się opłaci.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu .03.2023 o 16:10 Zenek Kapelinder snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Tyle, że oni magazynują też z własnej, dużej PV a Ty jej nie masz. Uczelnie płacą za prąd wyższe stawki niż Kowalski - to zupełnie inny poziom cenowy (wyższy). U Ciebie różnica między taryfami to pewnie niecałe 30 gr no i brak PV.

TG

Reply to
Tomasz Gorbaczuk

Jaka jest sprawność takiego akumulatora?

MJ

Reply to
Michał Jankowski

W dniu .03.2023 o 18:01 Michał Jankowski snipped-for-privacy@fuw.edu.pl> pisze:

Dobre pytanie, jaka jest sprawność procesu ładowania/rozładowania u Zenka?

TG

Reply to
Tomasz Gorbaczuk

środa, 8 marca 2023 o 18:45:54 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

Jak chcesz wiedzieć to się mnie spytaj chamusiu.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu .03.2023 o 19:22 Zenek Kapelinder snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Czemu chamusiu? - podpowiadam Michałowi aby zadał Tobie takie pytanie. Ja wiem ile wynosi u mnie. Jest mizerna, dodatkowo koszty akumulatorów sprawiają, że u mnie takie przedsięwzięcie nie ma uzasadnienia ekonomicznego.

TG

Reply to
Tomasz Gorbaczuk

To jest oczywiste w 100%. Cokolwiek policzysz, zakładając nawet cenę

1zł/kwh to kompletnie w domowym użyciu, nie opłaca się ani PV ani akumulator. Skoro średnia na mieszkanie, przy obecności linii energetycznej to 2tys/rok i jest to cena jednego akumulatora, który może zagotować wodę w czajniku bzprz jeden raz na jedno ładowanie.

Co innego jeśli ktoś nie ma energetyki.

BTW, Zenek się prądem nie ogrzewa ani nie kąpie.

Coś tam klepie podobno ale śmiech bierze, że 200Ah (12V) ma mu wystarczyć na "produkcję" i "nie stać" go na zakup od energetyki tych

200Ah więc zainwestował w akumulatory :D Za chwilę ogłosi, że syntetyzuje wodór i tlen bo go wychodzi taniej niż woda z kranu :D Tlen ma w sumie za darmo a wodór to by miał z akumulatorów :D
Reply to
LordBluzg®🇵🇱

A akumulator potrzebuje więcej kWh niż ma aby się naładował i analogicznie mniej odda niż w niego weszło. Pytanie ile od tych 22 groszy trzeba jeszcze odjąć.

Reply to
Mateusz Bogusz