?

jesienią 2021 w mojej okolicy mp niby suchego buka lub dębu kosztował

280zł, w kwietniu 2022 za ten sam mp wołali 400zł i stwierdziłem, że kupie paletę i poczekam, aż stanieje.. Tymczasem w czerwcu było 600zł, jesienią 2022 już 800-900zł.. A LP twierdzą, że niby ceny nie podniosły

- za to przy okazji okazało się, że to pracownicy LP wykupują korzystając z układów praktycznie całe dostepne drewno opałowe z nadleśnictw, tną, łupią i potem sprzedają z kilkukrotną przebitką na wysuszonym rynku. I nikt "obcy" drewna nie miał szans z nadlesnictw kupić..

Reply to
Michal

Pan J.F napisał:

Co się stało? Komuna się skończyła. To bardzo dobry powód zniknięcia wielu problemów.

Po wojnie nasadzono wiele nowych lasów. W sumie dobrze. Ale niedobrze, że czasem na siłę, na prywatynej ziemi, często za karę.

Ci akurat nie chcą. To niedobrze. Pod tym względem komuna była lepsza.

Dzielą się. Przecież nie wszystko kradną. Ale jakoś to głupio robią. W tym sęk.

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

poniedziałek, 13 marca 2023 o 20:42:41 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):

Masz lekkie upośledzenie umysłowe zwane dysleksją ze nie potrafisz odnieść się jednym tekstem do tego co napisał ktoś inny i musisz odpowiadać na każde zdanie jakie napisał?

Reply to
Zenek Kapelinder

Niby tak, ale wszystkiego nie tłumaczy.

Fabryk raczej nie przybylo ... import wzrósł, eksport spadł, zuzycie spadło?

Ale ta papierowka to jak rozumiem w 15-20 lat po nasadzeniu?

Czyli lata 60-te i moze później ... wiec skad klopoty z papierem?

Wydaje mi się, że chcą. Wszak rozumieją, ze partyzantka musi mieć las.

Bylo troche wycinki drzew prywatnych, była wycinka puszczy przez Szyszkę - nie wiem, może i dobrze chciał, i na pewno nie chciał jej wyciąc na stałe.

A teraz Unia nam zadaje jakies ciosy prawne w lasy.

Nie muszą kraść - mogą sobie nagrody wypłacić. Za dobre gospodatowanie nagroda się po prostu należy.

Albo sluzbowe samochody kupic, osrodki wczasowe zrobic, mieszkania służbowe, bankiety ... pardon - konferencje i szkolenia.

J.F

Dnia Mon, 13 Mar 2023 20:42:00 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

A najbardziej niedobrze, że głównie bywały nasadzenia monokulturowe, wpływające niestety na choroby i szkodniki.

Reply to
Adam

czwartek, 16 marca 2023 o 00:40:00 UTC+1 Adam napisał(a):

A najgorzej że chujnia jewropejska chce rządzić naszymi lasami.

Reply to
Zenek Kapelinder

Amisię podoba że wjebałeś :] Lubię to.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

czwartek, 16 marca 2023 o 00:48:09 UTC+1 LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

Mógłbyś o ile potrafisz bez knajackiego żargonu?

Reply to
Zenek Kapelinder

Spokojnie umiem. I tak nie zrozumiesz. Znaczy zrozumiesz ale jak zwykle będziesz kłamał :] Więc to bez sensu. Szkoda mojego czasu i klawiatury :)

Na początek możesz przedstawić realne koszty zakupu CAŁEGO sprzętu, który używasz (skany rachunków proszę). Mogę ci wyliczyć algorytm zużycia i eksploatacji na następne 10 lat vs porównanie do obowiązujących taryf w twojej lokalizacji w sensie opłacalności.

Niestety wynik będzie po 10 latach bo to będą obliczenia obligatoryjne na 10 lat w przyszłość :) Wtedy przedstawisz skany rachunków z 10 lat a ja udowodnię że wtopiłeś :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

czwartek, 16 marca 2023 o 03:04:10 UTC+1 LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

Przeceniasz swoje możliwości intelektualne.

Reply to
Zenek Kapelinder

Opcja to jakiś potomek Bismarcka. Więc ślij wnuczka na studia leśne ;-).

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

czwartek, 16 marca 2023 o 08:21:07 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

Z wnuczkiem to jeszcze długo, a jak syn będzie czekał tyle, co ja, to raczej nie dożyję... Ale coś w tym jest - kupowałem wczoraj bilety na pociag (będą jaja jak nie przedłużą stanu zagrożenia epidemiologicznego) i w PKPowskich newsach, z boku, wyskoczyło: "pkp będzie kształcić przyszłe kadry (czy nawet jeszcze jakoś górnolotnie bardziej" z (uwaga bez reklamy) [jedna z warszawskich szkółek prywatnych, co se zakupiła "akademia"]". To se pojeździmy. A koło leśnictwa "szkoła głowna wytwarzania gówna" czasem przejeżdżam - dziwne, że z masy studentek (ale jednak najwyżej takie sobie) wsiadających przy metrze, prawie żadna już tam nie dojeżdża... Studenci też nie. Jakiś wyludniony wydział.

Reply to
Dawid Rutkowski