HANDLEIDING HOMEVOX 5-1

Wie heeft een handleiding van deze oude analoge huiscentrale, wat zijn de programmeercodes ? Welke ervaringen zijn er met deze telefooncentrale voor prive gebruik?

Reply to
KRIK

K> Wie heeft een handleiding van deze oude analoge huiscentrale, wat K> zijn de programmeercodes ? Welke ervaringen zijn er met K> deze telefooncentrale voor prive gebruik?

Ik heb hier de 3-1 en die bevalt me prima, ik zal eens kijken of ik de manual nog van heb, want een boel van die programmeer codes zijn van beide hetzelfde!

Met vriendelijke groet, Henk van de Weerdt

E-mail: snipped-for-privacy@vdweerdt.invalid FTP: vdweerdt.invalid (change invalid to nl)

Reply to
Henk Van De Weerdt

Bedankt Henk voor je reaktie. Heb je de programmeercodes voor jouw centrale (3-1)? Dan kan ik het uitproberen. Al eerder heb ik de codes van homevox 5-1 n geprobeerd, maar dat werkt niet. Alleen al in n zit wereld van verschil in codering. Wie weet lukt het met jouw codes. Vriendelijke groeten, Krik

Reply to
KRIK

De handleiding is gewoon bij KPN te downloaden:

Greetz Patrick

Reply to
Kcirtap

Daar staat die van de 1-5 dus niet bij, en die van de 1-4F (die ik zoek) ook niet.

André-Hessel

--
Antispam: Remember to remove the 'y' characters from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'

Was het maar zo simpel, ieder homevoxje heeft zijn eigen programering. Op de site van kpn kan ik niet de handleiding vinden voor specifiek de homevox 1-5 , wel die voor de homevox 1-5 n.

Reply to
KRIK

Sorry, ik wist niet dat daar nog verschil in was. Ik kan thuis even kijken, ik heb een van de twee liggen (met handleiding), maar ik weet zo niet welke.

Greetz Patrick

Reply to
Kcirtap

als je dat wilt doen. graag.

Reply to
KRIK

Krijg verder geen response,Mensen die misschien mij kunnen helpen aan de juiste codes, heb ik tot nog toe ook niet meer gehoord. Kennelijk is het niet mogelijk deze informatie in te winnen. Of ik boor de verkeerde bronnen aan, dat kan ook natuurlijk. Kpn is zo'n bron waarvan je verwacht de gevraagde informatie te krijgen. Maar nee hoor. Kpn maakt het al lastig om de vraag te stellen via internet, en hebben ook niet gereageerd op e-mail van mij aan hen gericht. Wie weet er nog andere bronnen op internet die ik kan aanboren, bijvoorbeeld een site met allemaal manuals voor electronische apparaten, of site van de fabrikant (?) van de homevox. Dus nog een keer de vraag wat zijn de programmeer codes van de homevox

5-1 , of hoe kan je die achterhalen, welke sites kun je daarvoor raadplegen?
Reply to
KRIK

Heeft geen zin, die stuurt je direct door naar de KPN.

De fabrikant heeft geen service dienst (en wil die ook niet) en verkoopt zijn producten "kaal" en goedkoop aan KPN. Dat wil zeggen dat je nergens zijn naam aantreft en het lijkt alsof KPN zelf het gefabriceerd heeft. Maar ook dat KPN verantwoordelijk is voor service en documentatie.

Ik kan je wel verklappen dat het een nederlands ingenieurs / project bureau is en dat de fabrikage in China plaats vind.

Reply to
Tee

Behalve dat KPN bashen zou je je wat constructiever op kunnen stellen. Tenslotte heeft er ooit een handleiding bij dat apparaat gezeten, en iemand is zo dom geweest om die kwijt te raken.

Waarom KPN nu de schuld geven? Is het een verplichting om van ieder apparaat wat ze ooit gehad hebben manuals beschikbaar te maken op internet? Dat is natuurlijk belachelijk.

Op marktplaats.nl staan ongeveer 60 homevox centrales te koop, waaronder minstens 1 5-1 model met handleiding en diverse 5-1-n modellen waarvan je de handleiding blijkbaar al hebt. Voor een paar tientjes ben je de man.

--
Joop van der Velden - pe1dna@amsat.org
Het hele jaar door radiovlooienmarkt op:

Is dat ingenieurs/projectbureau te benaderen en met welke adressering. Of weet je misschien een adresje in China waar ik de gevraagde informatie kan krijgen. Mijn vraag aan homevox gebruikers via de verschillende discussiegroepen en ook aan kpn heeft tot nog toe niks opgeleverd.

Reply to
KRIK

Kpn heeft een klantenservice die niet reageert op mijn vraag, dat is een vaststelling. Daarmee heb ik geen ,mening gegeven over het bedrijf, maar wel de norm gehanteerd dat als je een vraag stelt ook antwoord mag verwachten. Ik heb wel een mening over het bedrijf, met name wat betreft het personeelsbeleid. Maar daar gaat hier de discussie niet over. Kennelijk is het volgens jou nodig om via marktplaats nog een homevox te kopen, maar dan met handleiding erbij. Bedankt voor de tip. Ik hoop evenwel nog steeds dat iemand langs deze weg even de belangrijkste codes doorgeeft (wijzigen pincode, interne oproep alle aangesloten telefoons.)

Reply to
KRIK

Je kan eensa een telecom nieuwsgroep proberen, die mensen lezen vast niet allemaal hier mee.

- Met vriendelijke groet,

Je ziet op MP dat mensen een homevox 5-1 hebben met handleiding. Wat let je om die mensen te mailen en vriendelijk te vragen om een kopie van de handleiding, tegen vergoeding van de onkosten?

Ja als je het gratis in je schoot geworpen krijg is het natuurlijk het mooiste.

Iemand heeft de orginele handleiding kwijtgemaakt. Aan die stommiteit mag best een prijskaartje hangen, wat mij betreft.

--
Joop van der Velden - pe1dna@amsat.org
Het hele jaar door radiovlooienmarkt op:
http://sharon.esrac.ele.tue.nl/verkopen/
Reply to
Joop van der Velden

dat was de gouden tip, bedankt.

Reply to
KRIK

de gouden tip was van maarten bakker, bedankt;)

Reply to
KRIK

Zoals ik al eerder schreef, dat heeft geen enkele zin, je wordt meteen door de telefoniste doorgestuurd naar KPN. Het bedrijf wil zulke vragen niet beantwoorden. In het verleden gebeurde dat wel o.a. met hun DECT telefoons todat ze er achter kwamen dat maar liefst vier "verkopers" daar full time mee bezig waren. Men heeft daar toen rigoreus een einde aangemaakt. Sindsdien wordt iedere service vraag glashard doorverwezen naar KPN, die daar contractueel ook voor zou moet zorgen. In china hebben ze geen gegevens daar wordt slechts geproduceerd. De juffrouwen daar weten amper wat ze aan het maken zijn.

Reply to
Tee