Panasonic vs UPC

Dag, Afgelopen nacht heeft UPC een softwareaanpassing gedaan. Nu geeft mijn Panasonic Fiera geen HD-signaal meer door. Lekker is dat. Ik mag van de helpdesk opzeggen, een scartkabel gebruiken of een DVD-recorder aanvragen. Schijnt vooral bij Fiera's mis te gaan. Tips? Dirk

Reply to
Dirk

"Dirk" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@mid.individual.net...

Panasonic Fiera zegt mij niets. U bedoelt zeker Panasonic Viera.

Daar zijn er velen van. Opgeven van het typenummer van het betreffende apparaat is in deze belangrijk.

Dan is het nog de vraag op welke wijze u naar het genoemde HD-signaal kijkt. Doet u dit middels een CAM module of via een aparte (stand alone) decoder.

Ik vermoed dat u gebruik maakt van een CAM-module.

Dan valt u in de categorie kijkers die pech hebben. Uw CAM module kan na de update van UPC het NAGRA gecodeerde signaal niet meer decoderen.

Dat krijgt men ervan als met niet de juiste decoder (lees die door UPC geleverd worden) aanschaft.

Het motto bezint eer ge begint gaat ook hier op.

Advies: schaf bij UPC een PVR aan. U bent dan verzekert van continue kijkplezier. Ook na updates.

Reply to
Henk van den Hof

"Henk van den Hof" schreef in bericht news:49ef6893$0$1654$ snipped-for-privacy@textnews.kpn.nl...

Ja Henk, het is een Viera TX-32LX70F, die via HDMI1 gekoppeld zit aan de HDTV-box van UPC. In de waarschuwingsbrief staat dat als je geen beeld hebt er "een verouderde chip" in de TV zit..! En die Viera was nog wel HD-ready. Wat is een PVR? De aangeboden recorder? Dirk

Reply to
Dirk PG1D

"Dirk PG1D" schreef in bericht news:60f6e$49ef6ee7$4df9b0c5$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

Dirk,

Een PVR staat voor Personal Video Recorder. Oftewel een decoder met ingebouwde opname mogelijkheid (meestal Harddisc).

Dat UPC u verteld dat het euvel niet te verhelpen zou zijn is natuurlijk onzin. U heeft een abonnement bij UPC met daaraan gekoppeld de door UPC geleverde decoder. UPC behoort u een degelijk product te leveren dat tevens geschikt voor de door hun uitgevoerde up-dates.

Het is natuurlijk onzin van UPC om u te adviseren een SCART-kabel te gaan gebruiken. De HDMI aansluiting van de decoder geeft een gedefinieerd signaal af. Als door een up-date hun eigen product niet meer werkt behoren zijn te zorgen dat het wel gaat werken. Dit heeft niets te maken met een verouderde chip in de televisie. Zoals gezegd een HDMI signaal is gedefinieerd. Ook na een up-date behoort de decoder het juiste (gedefinieerde) HDMI-signaal af te geven.

UPC mag het probleem niet afschuiven naar de fabrikant (lees leverancier) van de televisie.

U had een werkend product waaruit geconcludeert mag worden dat er niets mis is met uw televisie. Na-een update van UPC werkt hun eigen decoder niet meer naar behoren.

Conclusie: UPC bellen en eisen dat u weer naar HD signalen kunt kijken.

Beetje dreigen en krachttermen gebruiken wil veelal helpen.

Gr Henk PE1BVJ

Reply to
Henk van den Hof

Dat is mooie theorie maar in de praktijk komt het regelmatig voor dat apparaten met een HDMI aansluiting incompatible met elkaar blijken te zijn. En er zijn ook verschillende versies van HDMI in omloop.

Bij de Samsung HD ontvangers die Ziggo aanbeveelt zijn deze problemen er ook. Dus het is zeker niet iets uitzonderlijks ofzo.

Het is zò dat Henk van den Hof formuleerde :

Bedankt voor de uitleg, Henk. Ja, ik krijg er een beetje raar gevoel bij als de helpdesk als eerste optie geeft dat ik mag opzeggen..! Kennelijk spreekt hier de wet van de grote getallen. En ik was gisteren nog maar de vierde Panasonic klant die op zwart stond. Ik heb de derde oplossing gekozen, de box gratis omruilen voor een pvr-box die wel compatibel zou zijn met de nieuwe software. Voor hetzelfde geld, dat wel. Dirk PG1D

Reply to
Dirk