Reparateur voor versterker gezocht (omg. Amsterdam) of analyse van mijn probleem

Hoi ik heb hier een Zwarte Sony versterker staan, nog een redelijk bij de tijds
model qua uiterlijk. Namelijk:

F310R Spontaneous Twin drive

Deze heeft een probleempje met de linkeruitgangen, soms slaat de linker speaker
af en ik heb voortdurend het idee dat
L(inks) zachter en brakker is. Er zijn dan twee oplossingen:

- slaan op de versterker (werkt echt)
- volume omhoog knallen en dan springt het geluid weer aan, en dan langzaam
weer tot acceptabel verlagen en hopen dat ie
niet weer uitspringt.

Het probleem doet zich volgens mij voor in de Linker-uitgang in beide
speakeruitgangen A en B.

Ik zoek een goede betrouwbare reparateur van dit soort apparatuur in Amsterdam
(in west woon ik, rest mag ook).
Daaarbuiten wordt erg lastig ivm vervoer.

Ik heb geen geld voor een nieuwe dus ik reken op jullie :-)

Re: Reparateur voor versterker gezocht (omg. Amsterdam) of analyse van mijn probleem
Keuze schakelaar  daar zitten relay's in deze moet je vervangen , anders de
schakel knop , veel voorkomend probleem bij deze type sony versterkers en
ook de STR serie .
Zijn namelijk niet verguld met een laagje zilver of goud , dus na een tijd
oxidatie erop en dan heb je deze fout  ;-)

Groet Jeroen

tijds
speaker
langzaam
Amsterdam

Re: Reparateur voor versterker gezocht (omg. Amsterdam) of analyse van mijn probleem

Verguld met een laagje zilver? Geel zilver of wit goud? :)

PeterV

Re: Reparateur voor versterker gezocht (omg. Amsterdam) of analyse van mijn probleem

speaker

Klinkt bekend - inderdaad waarschijnlijk geoxydeerde relaycontacten in
de luidsprekerlijn.

Relays vervangen.  Soms kan het helpen om ze schoon te branden met 10A
of zo.

--
Joop van der Velden - snipped-for-privacy@amsat.org
GPS ontvanger voor zelfbouw: http://www.gpskit.nl /