Wie kan een versterker repareren??????

Mijn voorversterker is kapot. Ik denk dat een printbaan moet worden hersteld. Wie kan en wil dat voor mij doen (omgeving Eindhoven). Graag prijsindicatie sturen naar snipped-for-privacy@isdenaam.nl

Reply to
Van Zanten

"Van Zanten" schreef het volgende op; 18/08/2003

Is dit een grap? :D

In geval van niet...

1) Merk toestel 2)Type toestel 3)Foutbeschrijving 4)Prijsindicatie??? Dit is geen commerciele groep; dwz de mensen die hier raad geven doen dit vrijwillig en niet voor de centen :-(

Om een bestek te laten maken, gaat u best naar uw local dealer. Om raad te krijgen, wat meer info.

Beste groetjes,

AB

--
e-mail: albeguin at village dot uunet dot be
                                 - 2330 -

Dit is geen grap nee. Ik kan niks qua electronica en weet ook niemand in de buurt aan wie ik het apparaat toevertrouw. En omdat in deze groep liefhebbers zitten, leek het me de uitgelezen plek om te vragen of iemand met liefde voor elektronica een mooie versterker kan repareren. Dus.....

1/2. Voorversterker Thel, type VD5000 (zelfbouwversterker uit 1995 uit Duitsland,
  1. Op de printplaat is waarschijnlijk een kleine kortsluiting geweest en daardoor maken twee weerstandjes (denk ik) geen contact meer. Ik denk dat de printplaat gedeeltelijk moet worden hersteld en heb in deze groep gelezen dat dat ook kan!
  2. En uiteraard wil ik ervoor betalen!
Reply to
Van Zanten

"Van Zanten" schreef het volgende op; 18/08/2003

Hiermede, en met een klein beetje geduld, zal zeker iemand uit uw buurt reageren en u trachten te helpen. :-)

Beste groetjes,

AB

--
e-mail: albeguin at village dot uunet dot be
                                 - 2330 -
Reply to
Alain Beguin

dat de

gelezen

Ik hoop het! Ik ben nogal aan het ding gehecht!!!!

Reply to
Van Zanten

"Van Zanten" schreef het volgende op; 18/08/2003

Is dat een lampen toestel? Heb zo een beetje rondgeneusd op hun site, ziet er kwaliteit uit :-)

Alain

--
e-mail: albeguin at village dot uunet dot be
                                 - 2330 -
Reply to
Alain Beguin

Nee, het is een 'gewone' versterker. Geen buizen. Ik weet er verder weinig van hoor! Ik weet dat het een echte topversterker is, die rond 1995 als bouwpakket te koop was. Ik heb hem destijds beluisterd in een hifi-zaak die zelfbouwluidsprekers verkocht en het apparaat kant en klaar gekocht. Ik kan er trouwens niks over op Internet vinden. Ik heb wel een schema gevonden dat ik bij de koop kreeg, maar voor mij als leek is dat abracadabra met als die weerstandjes en andere knoei.......

Reply to
Van Zanten

Herstellen, omgeving Eindhoven, prijsindicatie... Dit zijn trefwoorden waar Wim Vogel zeker op af zou moeten komen. Ik heb geen ervaring met zijn kwaliteit van werken, maar verder lijkt het me een goede mogelijkheid.

Maarten A.E.Bakker

"Van Zanten" schreef het volgende op; 18/08/2003

Met de schema is het zeker herstelbaar, kan jij, aan de hand van de nummers van de weerstanden op de print en dan vergelijken met het nummer op de schema niet uitmaken wat de waarde is?

Wat Maarten hier schrijft is natuurlijk ook interessant, nog even afwachten...

Succes,

Alain

--
e-mail: albeguin at village dot uunet dot be
                                 - 2330 -
Reply to
Alain Beguin

Wim Vogel....... ik ken wel een Wim Vogels, maar die levert beton en kan zéker geen versterkers repareren! Is hij een begrip in deze nieuwsgroep? Ik wacht geduldig af!!!!!

Reply to
Van Zanten

die

De weerstanden zou ik denk ik idd zelf nog wel kunnen zoeken. Probleem is dat de printplaat volgens mij deels gerepareerd moet worden. En dat vind ik toch iets te tricky.....

Reply to
Van Zanten

der is een Ingeneur W.Vogel wonende te Eindhoven die best bereidt is om zakcenten te verdienen voor reparatie,s alleen omdat hij graag naast zijn schoenen loopt met zijn titel en omdat hij zijn salaris met zijn titel koppelt tja dat kan ik het net zo goed bij de meest dure reparateur brengen hier om de hoek hahhahahahaha oh ja je krijg ook geen garantie dus ..........

"Van Zanten" schreef in bericht news:Y950b.506411$ snipped-for-privacy@amsnews03.chello.com...

zijn

Ik

Reply to
carlos

"carlos" schreef in bericht news:1v50b.422314$ snipped-for-privacy@amsnews02.chello.com...

om

Ik heb ook voor inginsjeur gestudeerd, maar wil de versterker wel voor niets repareren, lijkt me leuk om te doen. Enige problemos is da'k in utreg woont! Helemaal naar einderhovens rije wort me wat te gorigtig;-) Breng 'm maar langs, dan zulle w's kijke, no pain, no cure;-)

--
Mazzels!

Gerard

-verwijder nospam uit e-mail adres

Posted by news://news.nb.nu
Reply to
Bezemsteel

omdat

niets

wort

Gerard, hartstikke bedankt voor het aanbod, maar ik heb iemand vlakbij gevonden die het gaat oplossen! Wel tof dat je je diensten aanbood!!! En de rest bedankt voor het meedenken!

Reply to
Van Zanten

ik

Printplaat herstellen is simpel door gewoon een draadje te trekken, natuurlijk. Als je hem onherkenbaar wilt herstellen wordt het wat anders :).

Maar bij mij rijst toch direkt de vraag op waarom het printspoortje kapot zou zijn gegaan. Meestal is dat hitte, wat betekent dat er een grote stroom heeft gelopen. Blijkbaar zijn er zelfs weerstandjes losgesmolten.

In het kort: als je de printplaat herstelt zal die opnieuw doorbranden, want er is iets anders aan de hand. Ergens zit er een fikse kortsluiting naar een fikse voedingsspanning met een fiks amperage. Dat doet me vermoeden dat er een kortsluiting in de eindtrap zit, misschien een doorgeslagen elco?

Groeten,

PeterV

Reply to
Peter de Vroomen

Als ik meedenk en lees dat het om een "mooie" versterker gaat waar je ook nog eens aan gehecht bent, snap ik niet dat je naar de eerste de beste beun gaat die beweert het voor je op te lossen. Niet dat ik iets tegen beunen heb maar lijkt me dat je deze pas kent en waarom durf je hem wel je versterker "toe te vertrouwen"? Klinkt een beetje tegenstrijdig, desalniettemin hoop ik dat je binnenkort weer kunt genieten van je Thel, succes! Regards Rossy!

Reply to
Rossy