Re: Zet de Digitenne binnenantenne dingen onder stroom?

De 'aktieve' antennetjes voor Digitenne hebben een ingebouwd versterkertje. Maak dat zwarte paaltje maar eens open. Als je een beetje handig bent kan dit zonder het zwarte plastic omhulsel definitief te beschadigen. (En dan kan je 'm ook makkelijker verstoppen in een plastic plant ofzo) Dan zie je binnenin een printplaatje (met blikje) bodem waarop 2 koperen staafjes staan.(14,8 cm en 10.5 cm lang) Dit krijgt voeding vanuit de ontvanger via het coax snoertje.Alleen bij door Digitenne goedgekeurde DVB-T ontvangers is dit zo voor zover ik weet. Overige DVB-T ontvangers hebben een antenne nodig met onafhankelijk gevoede antenne versterker (zoals altijd gebruikelijk is bij analoge ether TV ontvangst)

Welk type DVB-T ontvanger heb je? Waarschijnlijk geen Panasonic: Ik weet dat bij die ontvanger vreemd genoeg de plus en min andersom op de coax uitgang zit. Daar hoort dus alleen de bijgeleverde Funke antennetje bij. Deze zien er identiek uit als alle andere zwarte DVB-T binnen-antennetjes. Misschien is er bij de winkel waar je hem gekocht hebt een antennetje verwisseld... Ben je er al mee naar je dealer terug geweest?

Hoe ver stond de binnenantenne van je computer vandaan?

Is het deze:

?

> En mogen we misschien weten in welke plaats je zit?

Dat is ook altijd interessant inderdaad, maar kan niets te maken hebben met het stroom probleem. :-) Misschien is er iemand in nl.hobby.elektronica die meer mogelijke oorzaken weet?

m1z

Reply to
m1z
[...]
[...]

Eeehm, Digitenne is een gewoon bedrijf, dacht ik, dat gebruik maakt van de diverse universele Standaards die gelden voor DVB-T?

Zo ja, dan kan het eigenlijk niet zo zijn dat Digitenne bepaalde antennes wel of niet goedkeurt.

Kijk daar voor uit, want voordat je het weet krijg je een (nep)standaard *binnen* een (echte) standaard. De gevolgen daarvan zijn vrijwel altijd slecht voor de consument, want het resultaat is dat Digitenne dan de dienst gaat uitmaken (in dit geval), waardoor de prijzen stijgen en waardoor zelfs alle andere toekomstige aanbieders buiten de deur gehouden zouden kunnen worden. Dit is in het verleden veel vaker gebeurd en het doel van deze lieden is vrijwel altijd: extra klanten binden EN extra geld verdienen ten koste van de klanten.

Het is eventueel wél mogelijk dat Digitenne een zekere voorkeur heeft voor bepaalde merken antennes, maar dat is wat anders. Het echte goedkeuren of afkeuren kán domweg niet, als het om de echte standaard gaat.

Telcofan

Die DVB-T dozen die hier in Nederland voor Digitenne zijn IMHO wel wat afwijkend, immers in het buitenland wordt DVB-T gratis uitgezonden en zal er geen Conax decodering nodig zijn en dus geen cardreader. In Duitsland gaat met uit van gebruik met een dak-antenne met relatief sterke zenders. Hier is gekozen voor een kamerantenne (event. kleine buitenantenne) en een heleboel zwakkere zenders. Th.

Reply to
Thomas

[...]

Was dat laatste maar waar. Gelukkig koopt niemand deze troep, dus is de uitrol tot stilstand gekomen. Laten we hopen dat het zo blijft. Ik gun Digitenne een zachte dood. Leve de satelliet!!

Ergo Sum

Reply to
Ergo Sum

In article heeft snipped-for-privacy@pecunia.non.olet het over...

Een beetje quoten zou ook wel prettig zijn.

--
Het voordeel van een bezoek aan de huidarts is,
dat je de uitslag hebt voor het onderzoek.

"Ergo Sum" wrote in news:41187586$0$559$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl:

Welnee, uitrol is in volle gang. Deze week Amersfoort en omgeving.

--
Joep
Reply to

"Joep van Daalen" schreef in bericht news:Xns9541C867D2FD1joep873@194.109.133.20...

O god, nee he: hoe kunnen we deze ramp stoppen?

Ergo Boem?

Reply to
Ergo Sum

Als dat je doel is is tip 1: stop dan met het verzinnen van uitspraken die zo makkelijk weerlegbaar zijn.

--
Joep
Reply to

"Joep van Daalen" schreef in bericht news:41191c40$0$30973$ snipped-for-privacy@dreader12.news.xs4all.nl...

zo

Welke uitspraak is weerlegbaar?

Ergo Sum

Reply to
Ergo Sum

Is dat nog een serieuze vraag?

--
Joep
Reply to

"Joep van Daalen" schreef in bericht news:41192e5b$0$30998$ snipped-for-privacy@dreader12.news.xs4all.nl...

die

Ik probeer voortdurend serieus te zijn. Jij niet?

Ergo Sum

Reply to
Ergo Sum

Ik dacht dat het de bedoeling is dat dvb-t op termijn volledig het huidige analoge zenderpark gaat vervangen.

--
Joop van der Velden - pe1dna@amsat.org
Reply to

gekomen.

Spaar ons voor deze ramp. En ik hoef jou als zendamateur niet uit te leggen waarom dit een ramp is! Maar hopelijk keert de wal het schip. De handel kan deze troep namelijk aan de straatstenen niet kwijt. En als de klanten niet willen, dan houdt het mooi op!

Ergo Sum

Reply to
Ergo Sum

Ergo Sum beweerde :

!!!!????????????? Laat me raden.. Je ligt een jaar of 10 achter met de techniek???

--
Pasq
Reply to

Die indruk wek je niet, o.a. door je uitspraak

waarvan je notabene op de website van digitenne zelf kunt zien wat er van klopt. De rest van je gemopper zal dan ook wel op uit dezelfde duim gezogen feiten gebaseerd zijn.

--
Joep
Reply to

Nee hoor. Als de overheid doorzet, en over een aantal jaren de analoge zenders uitzet omdat er digitaal landelijke dekking is, hebben de klanten die niet willen gewoon pech.

Het zal de overheid niet uitmaken of er iemand kijkt, alleen of men indien men zou willen *kan* kijken.

--
"Ranja, wie is er niet groot mee geworden?"
Reply to

"Michel" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

aan

Ik dacht dat communistische landen niet meer bestonden, met uitzondering van Noord-Korea en Cuba. Nu blijkt Nederland ook in dat rijtje thuis te horen... Het moet toch niet gekker worden! Maar als men de analoge zenders uitzet, hebben we gelukkig de satellieten nog, of gaat men de ontvangst daarvan soms verbieden?!

Ergo Sum

Reply to
Ergo Sum

Amerika (de VS) wil ook al heel wat jaartjes van de huidige analoge zenders af... Verplicht HDTV invoeren, etc.

"Ergo Sum" schreef in bericht news:411a2b4d$0$566$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

het

van

horen...

Hoe kom je daar nu bij? Alles wordt nog uitgezonden, alleen op een andere manier. Er wordt niks gecensureerd, zoals in communnistische landen gebruikelijk is. Hilversum 1 en 2 bestaan toch ook al niet meer op de Middengolf.

-- Met vriendelijke groeten, Ben

Reply to
ben doedens

...en dan is er nog DVB-C. Als dat *op de kabel* analoog gaat vervangen - wat is dan de toekomst van DVB-T?

Het enige bestaansrecht dat DVB-T m.i. heeft is (semi) mobiele toepassingen, en infra-structuur voordeel bij concurrentie met kabel. Staat een behoorlijk gebrek aan kanaalcapaciteit tegenover. Hoeveel multiplexen draait digitenne nu?

--
 - Rene (die gewoon - naast kabel- satelliet heeft)
Reply to