Re: Dakar met elektrische buggy in 2012

=?ISO-8859-15?Q?=22E=2ES=2E=AE=22?= wrote in news:iqb739$7dv$ snipped-for-privacy@dont-email.me:

> [...]

Trouwens, worden die 50/50% restricties ('meetrappen') al omzeild middels hackers? Anders trap je jezelf natuurlijk alsnog het leplazerus, met dat extra gewicht van een aanhanger. eea met name naar aanleiding van een artikel over het naderhand ombouwen van normale fietsen naar elektriek, van licht tot zwaar (bakfiets). Kijk, dan kun je tenminste nog een deuk in een pakje boter slaan, zonder dat je je helemaal te schompus trapt.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

      The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
     the inability to understand

[note: 'a-one' & 'en-el'!]
Reply to
Willem-Jan Markerink

Niet nodig in Zwitserland blijkbaar. Die restrictie zit er maar deels op. Als ik het geloven moet dan hoef je in principe niet te trappen als je de optionele handgashandel er op laat zetten. Zwitsers schijnen nogal vaak de garage onder hun woning te hebben en moeten tegen een vrij steile helling op naar de weg. Vandaar dat ze die handel hebben 'uitgevonden'. Volgens de dealer moet je er voorzichtig mee omgaan anders gaat die fiets er als een speer vandoor. Al werkt die handel wel als een soort dodemansknop vanzelf. :-)

De dealer in Veenendaal had ons bij de proefrit een exemplaar met een bijna lege accu meegegeven. Daar kwamen we helaas pas achter nadat we een terras in Rhenen hadden bezocht. Op de terugweg naar Veenendaal heb je een flink steile helling van een

1,5km(?) lang. Mijn vrouw heeft mij met 2 vingers in d'r neus naar boven gesleept. Het was de ultieme test hoe het e.e.a. zich in de Luberon zou 'houden'. ;-)
--

Mvg, Eric
Reply to

"E.S.®" wrote in news:iqc6bv$hlf$ snipped-for-privacy@dont-email.me:

in

middels

Je bedoelt dan met fiets aan de hand? Anders is het namelijk niet echt een rationeel argument....:)) ('trappen, kreng!') (er zit namelijk sowieso een maximale bekrachtiging/begrenzing op, in Watt, dus hooguit dat krakkemikkige lieden niet de 50% pedaalkracht op kunnen brengen?)

Ik had eigenlijk ook nog het scenario in gedachten van 1 zetel op den aanhanger, en een autonome fiets....:)) Enfin, dat handgaskabeltje kan natuurlijk verlengd worden.

Die bakfietsmotoren, hoeveel zwaarder zijn die trouwens in vergelijking met een standaard fiets exemplaar?....:)) (dat is dan quasi de begrenzing van hoe zwaar aanhanger+generator mag worden....;)) (of de zetel....:))