Omvormer 24 V = 18 V=

Word er gelukkig mee en kom hier nooit meer terug. Goed?

Reply to
Marco

Frank, doe eens even normaal. Lees dit stuk van de thread nog even goed door, want hier is iets anders aan de hand dan jij blijkbaar denkt.

Jasper

Reply to
Jasper Janssen

Het is te laat om je een dienst te doen. Ach en wee, snik snik.

Jasper (... WTF?)

Reply to
Jasper Janssen

In de nieuwste Elektuur staat een omvormer van 12 naar 19V. Misschien heb je er iets aan, of kan je hem verbouwen.

- Met vriendelijke groet,

Waat een vreemde redenatie. Jij denkt dat je de lezers hier een plezier doet door ze iets te vragen, inplaats van de je hen vraagt om jou een plezier te doen en je te helpen? Zo werkt dat natuurlijk niet. Jij wil graag advies dus moet je de mensen die dit in hun vrije tijd geven te vriend houden en dankbaar zijn voor wat je krijgt. Dat is de enige manier waarop je ze kunt motiveren met jouw probleem mee te denken.

- Met vriendelijke groet,

"Jasper Janssen" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

zijn

Je zult me moeten helpen, want er zijn nogal wat berichten verdwenen door het nodige geplonk. Laat me raden, ik heb Rene geplonked vanwege zijn reactie op een door mij geplonked figuur. Dat kan natuurlijk niet, en ik zou bijna mezelf plonken! Aan de andere kant, een afzender adres als snipped-for-privacy@invalid.com is op zichzelf ook al reden genoeg om iemand te plonken. Maar okay, excuus aan 'Rene'.

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and '.invalid' when replying by email)

Toch wel typisch trouwens dat het relatief vaak mensen zijn die hun naam ook niet onder het bericht durven zetten die zo onnadenkend hun vragen formuleren en dan bot doen inplaats van het misverstand recht te zetten als iemand ze erop wijst.

- Met vriendelijke groet,

Je neemt een uA 7815 , in de massapoot zet je een 4v7 zener en je hebt een uitgang van 19,7 volt. Vervolgens sluit je een 2N3055 als emittervolger aan op de uitgang van de 7815, let op dat je voldoende koeling en een zekering toepast. Demp oscillaties met de bekende c'tjes over in en uitgang van de uA7815. De dikke condensatoren kan je weglaten, je biedt immers een gelijkspanning aan. Wil je een veilige schakeling is het zonder meer wijs een goede stroombegrenzing toe te passen, je moet dan de uitgangs- spanning nog iets opkrikken en hebt nog een stuk of wat onder- deeltjes nodig.

Een completer cursus ga ik echter niet geven, doei.

"news.telenet.be" schreef in bericht news:4cTmf.71259$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be... : Graag een schema, en indien mogelijk een print lay out. : Even dit nog, de aanlevering van de 24 V= komt uit een in serie staand stel : van autobatterijen, welke in lading kunnen staan. : Dus wel even wat meer dan 24 V leveren dan. : Maar, de uit MOET 18 V= zijn met een max van 19V=. : Is namelijk voor het voeden van een laptop. : De originele adaptor van de laptop in kwestie geeft volgende eigenschappen : aan op het label: : : 19V = 4,74 A : :

Reply to
peet

"peet" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com...

Bedankt, toch nog een vraagje extra. Die 7815 kan of kunnen die de stroom aan die gevraagd wordt?

4.74 A is niet niets dacht ik.
Reply to
news.telenet.be

Daar is nou die emittervolger voor....

Reply to
Manus

Daarvoor is de 2N3055 die als emittervolger geschakeld word, als je dit allemaal echter niet begrijpt kan je maar beter naar een winkel stappen en een kant en klaar kopen.

"news.telenet.be" schreef in bericht news:Ldenf.72130$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be... : : "peet" schreef in bericht : news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com... : > Je neemt een uA 7815 , in de massapoot zet je een 4v7 zener : > en je hebt een uitgang van 19,7 volt. : > Vervolgens sluit je een 2N3055 als emittervolger aan op de : > uitgang van de 7815, let op dat je voldoende koeling en een : > zekering toepast. Demp oscillaties met de bekende c'tjes over : > in en uitgang van de uA7815. De dikke condensatoren kan je : > weglaten, je biedt immers een gelijkspanning aan. : > Wil je een veilige schakeling is het zonder meer wijs een : > goede stroombegrenzing toe te passen, je moet dan de uitgangs- : > spanning nog iets opkrikken en hebt nog een stuk of wat onder- : > deeltjes nodig. : >

: > Een completer cursus ga ik echter niet geven, doei. : : : Bedankt, toch nog een vraagje extra. : Die 7815 kan of kunnen die de stroom aan die gevraagd wordt? : 4.74 A is niet niets dacht ik. : : : >

[...]

: >

: :

Reply to
peet

"peet" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com...

Ik ben zoals ik zei een leek. En naar de winkel om een kant en klare blijkt niet zo evident te zijn. Van 12 naar 19 wel, maar niet van 24 naar 19. Raar denk ik dan. Imo makkelijker te vertrekken van 24 om naar 19 te gaan dan te moeten opwaarderen. Of zie ik dat fout?

Reply to
news.telenet.be

Zal me blijkbaar eerst even moeten informeren wat wat doet. Bedankt voor de verklarende tekst.

Reply to
news.telenet.be

"news.telenet.be" schreef in bericht news:QZjnf.72336$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

Wat zie je eigenlijk wél goed?

GHA

Reply to
Thaora

"Thaora" schreef in bericht news:439df401$0$2344$ snipped-for-privacy@text.nova.planet.nl...

Hopelijk jou kop als ik voor je sta.

Reply to
news.telenet.be

Ze worden compleet verkocht door Shiptron Enkhuizen. Dat wilzeggen dat je de spanning van te voren moet opgeven, verder 5 Amp kortsluitvast, switched mode (hoog rendement) met faston stekkers (amp schuifjes).

Ze worden toegepast in de scheepvaart als een laptop op het 24 volt boordnet moet.

Eu 79,-

--

            ~@<
            _/\_

bedenk je dan dat daar weinig vraag naar is,en dus geen aanbod. waarom iets ontwikkelen en in de winkel leggen als er geen/weinig vraag naar is?

Reply to
dre

"dre" schreef in bericht news:439e7d23$0$295$ snipped-for-privacy@news.wanadoo.nl...

Ik denk dat je fout denkt. Er zijn vandaag zoveel chauffeurs die de laptop mee hebbenn in de vrachtwagen, dat het niet te onderschatten is. Dus er zullen er wel aardig wat verkocht worden eenszebeschikbaar zouden zijn. PS, waarom dan wel met een ingangsspanning van 12 (13.8) en niet met 24 Volt? Er zijn imo meer mensen dieeen laptop meenemen in de vrachtwagen dan in de personenauto. Toch om er mee aan de slag te zijn als je aan het rijden bent (bv Routing en GPS zaken).

Reply to
news.telenet.be

nou,schijnbaar was er weinig vraag naar ,anders was het er wel geweest. er zijn nu eenmaal meer auto's met 12 v dan vrachtauto's met 24...simpel. zodra er vraag naar is duikt een fabrikant er op en maakt die dingen. zo gaat dat altijd,klagen bij een winkel helpt ook,als meerdere dat gaan doen gaat zo'n winkel z'n licht opsteken bij een fabrikant.

Reply to
dre

Niet vergeten dat het bij 24 volt systemen niet enkel om auto's (vrachtwagens) gaat maar haast bij alles wat meer industrieel is bedoeld. Schepen hebben haast altijd 24 volt systemen. Anderzijds hebben die dan meestal ook een groep die voor netstroom (240 v) zorgt, dat moet ik toegeven. Maar plezier en andere schepen hebben dat niet. Ik heb ondertussen zoals reeds gemeld gevonden wat ik zocht, en dat via de url van één der mededenkers.

Meer bepaald in Enkhuizen. Via mail reeds zo goed als alles geregeld, maar er blijft me wel de vraag waar ik op de sit het toestel zelf kan vinden.

groetjes,

Reply to
news.telenet.be